dinsdag 1 september 2009

Whistlers mountain!

Vanmorgen weer eens niet vroeg uit de veren. Waar heb je ook anders vakantie voor nietwaar?

Mijn doel voor vandaag was om met de kabelbaan, tramway zoals ze dat hier noemen naar Whistlers mountain te gaan. Dus zo gezegd zo gedaan.

Om ongeveer 12 uur staptje ik de wagon in en binnen 10 minuten waren we boven. Op zich vond ik dit niet zo spectaculair. Heb al vaker in zo'n ding gezeten en er gebeurde niks griezeligs. Maar goed... boven dus uitgestapt en eerst maar even het restaurant opgezocht voor een brunch, wat uiteindelijk een hotdog werd. Het leek me niet verstandig om met een lege maag aan de wandeltocht te gaan beginnen.

Dus na de hotdog met een bakkie koffie was ik er helemaal klaar voor. Er werd gezegt dat de tocht in 3 kwartier te doen is. Maar met de "stalen conditie" waarin ik verkeer ging ik er gemakshalve maar van uit dak er toch wel anderhalf uur over zou doen. En dan ook nog weer terug he! daar stond een half uur voor. Het eerste stuk over de vlonders ging prima,

maar toen kwam het echte werk...


Jeee.... een aanslag op mn contitie hoor! Telkens een metertje of 30 lopen en dan weer even uitrusten. Blij dak een flesje Icetea mee had. Er waren momenten dat ik me af vroeg of mijn conditie nu werkelijk zo beroerd was, maar aangezien ik over het hele stuk maar een keer of 3 werd ingehaald door andere mensen, viel dat volgens mij nog wel mee.


Het landschap was werkelijk schitterend. En het weer helemaal geweldig. Koude wind en warme zon. Goede combi. Wel heel erg jammer dat het niet helder was. Wederom veroorzaakt door de bosbranden. Daardoor zijn de foto's ook wat nevelig geworden, maar zo krijg je toch een beetje een idee van hoe mooi het was!

Uiteindelijk bereikte ik eindelijk het hoogste punt.
JIPPIEEEEE!!!!!


Prachtig daar en af en toe dook er een grondeekhoorntje op. Zo schattig en ZO snel! het lukte me bijna niet om er een foto van te maken.

Toen verder gegaan naar het eindpunt van het trail. Ik was daar op een belgisch stel na helemaal alleen. Ze hadden niet gezien dat ik daar zat, want meneer ging zomaar staan piesen en later, toen hij mij zag, zei hij tegen z'n vrouw dat als hij had geweten dat ik er zat, hij niet had staan piesen. Tja en dat verstond ik natuurlijk allemaal! haha! Daar heb ik een poos zitten genieten van de rust, het mooie uitzicht, de wind en de zon.

Maar goed, ik moest toch ook maar eens weer terug. Dat ging aanmerkelijk makkerlijker! Het grootste gedeelte moest ik afdalen en das beter te doen dan klimmen. Natuurlijk hier en daar nog even wat zitten kijken. En plots, toen ik op een grote steen zat kwamen er drie vogels aan scharrelen. Zo schattig! Ik denk dat ze ongeveer 2 meter van me af zaten!!! Later zag ik op de borden dat het de White-tailed Ptarmigan was. Nou... ik geloof vast dat menigéén, inclusief ondergetekende zelf, daar nog nooit van gehoord heeft!


Uiteindelijk was ik geloof ik om half 5 weer terug bij de kabelbaan die me in razend tempo weer naar beneden bracht. hup de auto in en proberen een andere weg terug te vinden naar japser. Goeie keus want wat stond er nu weer naast de weg te grazen, een groot hertachtig beest. Ik denk een Elk, maar dat moet ik nog even opzoeken. (ja hoor... het is een elk!)

Hij trok zich helemaal niks van mij aan en graasde lekker door. Uiteindelijk stopten er meer auto's en ging hij de weg over en het bos in. Dus ik maar weer verder en in jasper maar een welverdient bakkie koffie en appelgebakje gekocht. Het laatste kwam niet echt in aanmerking voor een nominatie, maar ach, het vult. Toen naar de kamer en douchen. En nu zit ik in een wasserette waar ze heerlijke koffie schenken en.... draadloos internet hebben! Straks nog ergens wat te eten opscharrelen en dan op de kamer nog wat foto's er tussen prutsen en plannen maken voor morgen. Dan blijf ik hier ook nog en woensdag vertrek ik naar Banff. Geloof dat dat een uur of 3 rijden is. Maar goed, zolang de was nog niet droog is zal ik ook het berichtje van eergisteren bijwerken. Tijd is geld... ook op vakantie! ;-)

3 opmerkingen:

marco zei

leuk filmpie.... van jou dan .maar geen conditie dus haha... blij dat je er van geniet meisje dikke smak van jochie uut de voart.

Anoniem zei

knetter de knetter knetter, net weer een heel epistel opgeschreven, wil m opsturen , foetsie.. dus probeer ik het weer hahah

Ha meisie,

ken je de whitailed p. niet? nou ja zeg, is familie van gerrit de duif, je weet wel diegene die zo fladderig an de flendrities is...Hier alles goed. Ik zal even de laatste nieuwtjes met je doornemen. Het regent hier pijpestelen, het wordt al echt herfstweer en het is zo zachies an weer tijd voor kaarsen en s avonds lekker lui op de bank liggen. Goor kan nog steeds niet met geer, Dries r. doet er jammergenoeg nog steeds alles an om bekende nederlander te worden ,Jolante c.v.c. doet het nu met Wesley S en Jantje S is nog steeds een looser. Lokaal nieuws: mijn zus en kids zijn eindelijk van hun pietjes af en bij mij vallen de vliegen spontaan neer als ze dicht bij mijn haar komen.. Mijn haar geeft ook een beetje groene gloed af, maar dat is weer gemakkelijk in het donker. ben lampje-lookalike. (je weet wel die altijd in Donald D.stond)Een ene Marco B te D. mist zijn maagie wel zo zeer dat ie zelfs boodschappen met zijn zus doet als excuus voor wat afleiding.. Trouwens ik maak me wel een beetje zorgen om je als ik je verhalen lees (trouwens mijn moeder is ook fervente bloglezer van je geworden, dus weer fan erbij) wandelingen, paardrijden... straks ga je ook nog aan de wortels en salade.. maar gelukkig zie ik dat je ook je oude gewoonten nog niet vergeten bent: hotdogs, appeltaart... Meis ik wens je nog heel veel leuke avonturen toe en heel veel mooie herrineringen voor als je in de toekomst terugkijkt..Nou ik ga mijn koffer pakken, tot laters, dikke kus en knuffel , ook van Jannes (knuffel dan he) silvia

Lella zei

Is ik alweer, zo 'spreek' je elkaar nog eens op 1 dag! Maar wat een land daar zeg, ziet er bijzonder mooi uit en snap nu ook heel goed waarom het de Rocky Mountains heet! En wat leuk al dat loslopend wild in de afgelopen weken, van eekhoorn tot beer!
En die filmpjes vink geweldig, vooral die van jou, zie ik je echt even in het echie! Superleuk! Moet je vooral vaker doen!!! En ik hoop dat je je longen weer een beetje op de plek hebt, doet me denken aan onze tocht vorig jaar in Noorwegen op de Preikestolen, pffff, dan denk je echt ff dat je hart en longen door je borstkas naar buiten komen! En geen spierpijn van de wandeling?

Nou, fijne dag nog verder in Jasper
en succes met je rit naar Banff! geniet ervan!

Liefs van Lellebel! X

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...