donderdag 24 september 2009

Eindelijk plannen gemaakt

Ja eindelijk!!! ik kon maar niet beslissen wat ik zou ga doen. Wanneer ik hier weg zou gaan en waar naar toe precies. Ik was er gewoonweg sjaggerijnig van, maar gisteren dan toch de knoop doorgehakt en besloten om de treinreis in naar San Fransico in één keer te gaan doen. Dat is dus zon 18 uur met de trein en klein stukje met de bus. En nee... geen slaapkabine maar een gewone stoel in de trein. Wel iets luxer als bij ons, maar goed. Ik zie er eerlijk gezegt wel een beetje tegen op. Weet zeker dat ik gebroken ben als ik er aan kom. En ik kom smorgens om 9 uur aan... dus nog hele dag voor de boeg.
Maar ik zal verder niet klagen want ik doe het mezelf aan nietwaar?
Eens kijken... wat heb ik gisteren verder gedaan... Ik ben samen met Sam naar de Grotto geweest. We gingen met de bus. De eerste keer dat ik dat hier doe. Na wat navraag bleken we lijn 12 te moeten hebben. Ik dacht eerst dat we het wel lopend konden doen, maar het was een flink eind, dus blij dat we de bus hadden genomen. De Groot is een... tja wat is het eigenlijk... het deed me een beetje denken aan Lourdes in Frankrijk. een soort katholiek centrum terrein met een soort uitholling in de rotswand met een beeld van Maria en Jesus.

Vlak bij de grot was een lift naar het boven gelegen gedeelte van het terrein. Er was een prachtige tuin bij met allerlei beelden, een rozentuin en nog veel meer! ook een soort meditatieruimte met uitzicht over de hele stad. Wel hypermodern en de reden van deze ruimte ontging me een een beetje maar het was er wel heel erg mooi!
We hebben daar zo ongeveer de hele middag rond gelopen en hebben toen de bus weer terug genomen. Allebei mega honger en op zoek naar eten. Aangezien Sam veganist is, heeft zij iets bij een thais restaurant mee genomen en ik heb wat besteld bij een taco boer... daar op het terras hebben we ons prakkie opgegeten.
Terug gelopen naar het hostel en lekker buiten gezeten tot het bedtijd was.

Vanmorgen ben ik, na een nachtje aardig goed te hebben geslapen, naar het station gelopen. De trein van Zaterdag gereserveerd omdat ie $20 goedkoper was dan de trein van morgen. En toen in het hostel nog maar een nachtje bij geboekt.
En nu maar eens de stad in en vanavond doe ik samen met Sam mee met de arttour vanuit het hostel. Jullei horen morgen waarschijnlijk wel hoe dat was.
Ik ga er gauw van tussen want het is veel te mooi weer om binnen te zitten.

Dikke zoen!!

Ps... Lella... Het heet echt een Caramel Frappucino en dat is een een ijskoffie met caramel en slagroom... ZOOOOOOOOOOO lekker!!!!

4 opmerkingen:

Gert Jan en Margreet zei

Hey zus,

Hier is het weer weekend, heerlijk.
Het wordt echt al vroeg donker sávonds hoor, maar overdag nog wel mooi weer en droog! Errug fijn.
We zijn net terug van kraamvisite, wat een mooi meisje Elena!!!
Heel donker haar, en ze is nog geen 6 pond! Echt een kleintje.
Heerlijk zo'n klein poppie op schoot :-)
Morgen gaan we weer verder klussen in de hal, maar vanaaf doen we niet wat........beetje bankhangen.....haha ook lekker.
Lees dat jij ook weer planne hebt gemaakt! Wat een lange treinreis heb je voor de boeg pfffffff
Ik vond de treinreis in Marocco al een pokke-eind!
Kan me goed voorstellen dat je brak bent bij aankomst.
Hopen dat dat snel weer over is zodat je weer op avontuur kunt,
en wij je mooie verhalen weer kunnen lezen!!!!!
Dag lief zussie, kussie voor het slapengaan XXX :-)

Je zus.

Joke zei

Lieve Annemieke, zo, de jongens (Mark en Arno) zijn weer weg. Ze komen hier niet vaak meer met hun vervelia maar vanavond de tent voor het feest van zondag opgezet en heeft Mark geholpen. Arno komt meestal als de klus geklaard is en gaan ze samen aan tafel zitten zeuren tegen elkaar. Net zo vervelend als iemand die naast je snurkt. Heb je trouwens geen oordopjes?
En weer kwam ik je tegen, nu in het atelier, beetje schoonmaken en opruimen en was ik maar zo weer in gedachten bij jou toen ik jouw vogeltjes zag, de kastjes met je spullen en het aangebroken pakje klei! Nou ja, ik zat dus maar zo in Amerika en nu ik weer even je blog heb gelezen zie ik dat je het goed doed. Nu met de trein naar San Fransisco, lijkt me wel wat, je lekker laten rijden en jij hoeft alleen maar te genieten van wat er langs je heen zoeft. Af en toe een dutje doen of alleen maar even zoezelen! Ik ga zo weer even zien waar je nu bent op de kaart en dan lekker slapen. Morgen alles verder klaarmaken voor zondag, en na even ons gezicht laten zien bij het trouwfeest van een oom en tante van Henk, gaan we eten bij Monique en Henk.

Heel veel liefs maar weer en ik denk vaak aan je zoals je ziet/leest.
Joke

Lella zei

Dag lieve Miek,

Grappige naam die caramel frappucino!
En wat een mooie foto's waar je samen met Sam bent geweest, ik neem aan dat zij iemand is die ook in het hostel zit waar jij zit? En ook al is het op afstand op de foto maar volgens mij zie ik nog steeds een enorme blije Miek! Altijd heel fijn om te zien!!!

Dus je hebt de plannetjes rond voor de komende dagen, 18 uur, pffff, dat vink knap want ik zou dat zelf nog nie zo zien zitten. Alhoewel, op vakantie doe je vaak iets sneller iets met meer enthousiasme als dat je normaal zou doen. En het gaat vast leuk worden omdat je van alles gaat zien onderweg of gewoon even alleen de letters van je boek of op je beeldscherm tussendoor, waar je je ook prima mee zult vermaken zoals je de laatste weken ook al hebt gedaan!

Ik ga een slapie doen, tis alweer na twaalven, veuls te laat!

Dag lieve Miekerdepiek, tot gauw via je blog/mail!

Dikke smok en knuf van Lella!

helga zei

Hey Miek!

Een arttour? Da's weer eens wat anders dan een WS tour. Klinkt in ieder geval wel leuk. Ook die tuinen waar je doorheen bent gewandeld klonk erg mooi, maar ja...voor ons is het natuurlijk veel fantasie gebruiken hoe zoe iets in het echt er uit ziet.

18 uur in de trein....MAN!! Ik wens je een hele fijne ontspannen reis, en ben erg benieuwd om te horen hoe SF is! Wel goed uitkijken daar hé? Schijnt nogal crimineel te wezen op behoorlijk wat plaatsen....maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook wel.

Wij hebben net nog even lekker een stukkie vlees op de BBQ gegooid in de tuin, dat was denk ik ook wel de laatste x dit jaar, volgende week zal het weer hier minder worden, maar vandaag was het gewoon warm met 20C.

Een hele goede treinreis en een dikke knuffel XXX
Helga

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...