maandag 7 september 2009

Rodeo!!!!

Eigenlijk wil ik wel slapen maar heb veel te vertellen dus zal even snel de dag door nemen ;-)

Gisteren uiteindelijk wel een hotel gevonden in het centrum. Niet een hele goedkope, maar wel weer lekker een eigen kamer met een heerlijk bed!!!
's Avonds ben ik naar Blue Grotto gegaan. een kroeg hier in het centrum. Daar trad dus een coverband van de Doors op. Niet de beste die ik ooit heb gezien, maar ze deden het verder prima! en de muziek was natuurlijk heel dansbaar. Nou en dat doen ze hier dus volop! Het is wel leuk om te zien hoe dat hier allemaal gaat in een kroeg. Zo anders als bij ons! De mannen vragen de vrouwen of ze willen dansen. Nou vind ik het geen probleem om alleen te dansen, maar hier gaat men altijd met z;n tweeen. Ik werd dus geregeld gevraagd voor een dansje door één van de 50+ cowboys, inclusief hoed! Nu ben ik de beroerdste niet dus ik danste lekker mee. Verder lieten ze me met rust, op één man na. Wat natuurlijk zo ongeveer de minst aantrekkelijke man van heel Kamloops was. ja ja... Ik trof het weer. Maar toen meneer hoorde dat ik een vriendje had in nederland zei hij dat ik dan maar moest bellen als dat van de baan was.... HAHA! Ik vond het allemaal maar grappig.
Peter, één van mijn danspartners, was wel een aardige knakker van 55. Hij vroeg of ik nog mee ging voor een bak koffie bij Dennies, dat is een restaurant dat bij het hotel ligt en is 24/7 open.
Daar nog verder geklets en hij vertlede dat hij morgen naar de Rodeo wou. Aangezien ik daar ook heen wou besloten we samen te gaan. Hij Wou 'smorgens eerst naar de kerk maar zou me tegen 12 oppikken.


Zo gezegd zo gedaan en we zijn dus naar de Fall Fair Rodeo gegaan. Ik vond het allemaal een beetje rommelig oogen, de fair... Er waren allerlei standjes, een geitenkeuring, de tuinclub, enz enz.... Er was ook een grote tent met een soort tentoonstelling van allerlei huisgemaakte producten.

Van haakwerk tot wortels en van vogelhuisjes tot bloemstukjes. Er waren namelijk allerlei wedstrijden in de trand van: wie bakt de lekkerste taart of wie kweekt de mooiste komkommer... Tja... je moet er maar op komen!
De pompoenen vond ik wel mega!!! Echgt super groot!!!


We kwamen nog kennisen van Peter tegen en die nodigden ons uit voor een BBQ bij hun thuis. Maar eerst naar de Rodeo!!!
Er waren allerlei categorieen zoals een kalf vangen met z'n tweeen te paard. De eerst gooit de lasso om de kop en de andere moet hem om de achterpoten gooien.

Verder was er natuurlijk het rodeo wat ik verwachte. op een paard, zonder zadel waarbij ze volgens mij een band om de buik heel strak aan trekken waardoor het paard heel hard gaat bokken. Ik hehb wat filmpjes gemaakt en die zet ik er binnekort wel op.


Al met al heel bijzonder om te zien, al vond ik het ook wel weer zielig voor die dieren. Maar goed, zo gaat het hier nu eenmaal.

Toen was het tijd om naar de vrienden van Peter te gaan. Axel en.... haar naam ben ik even kwijt.
Toen Axel buiten de BBQ aan ging steken hoorde ik ineens een knal. Ik dacht dat hij zn hoofd had gestoten, maar toen hij binnen kwam zag ik dat het veel ernstige r was.
Axel had zijn haar, armen en benen verbrand door een steekvlam van van de BBQ. Aangezien ze een zwembad hadden zei ik dat hij daar in moest om te koelen...
Inmiddels belde zijn vrouw de doker en ze konden er direct naar toe.
Al met al eindigde het zo dat Axel in het ziekenhuis is beland met 1e en 2e graads brandwonden op 10% van zn lichaam! Brrrrrr.... dat was allemaal nog wel wat.

Uiteindelijk zijn Peter en ik maar een hapje gaan eten bij The Red Robin.
En nu ga plannen maken voor morgen en dan heerlijk slapen!

Zzzzzzzzzzzzz......

2 opmerkingen:

Lella zei

Dag lieve Miek,

Klinkt leuk hoe ze daar in de kroeg volop dansen en dat de mannen de vrouwen vragen, grappig hoor! Net als in de films, maar het bestaat dus nog echt! En die wedstrijden bij de fair, ook dat doen ze in die landen dus nog steeds. Zo leuk, omdat ik dat alleen maar van tv ken en jij maakt het daar mee.
Wat een verhaal van die Axel, zo maak je nog eens wat mee, best schrikken denk ik! Hopelijk nspoedig en goed herstel voor hem!
Kben benieuwd naar de foto's van de rodeo! En natuurlijk naar de plannen die je weer gemaakt hebt.

Vind het superknap dat je je al 4 weken geweldig vermaakt en dat je je zo goed redt!!!
Kblijf trots op oe!!!!!

Dikke knuf van Lella! X

Anoniem zei

He hoi

Zo even weer bij gelezen. Wat kan je toch leuk schijven, over alles wat je mee maakt. Leuk dat er wat meer foto's komen met jezelf erop. En die filmpjes natuurlijk. We kunnen je nu ook echt zien genieten. Al mis ik wel wat foto's, tussen je laatste verhalen.:-) (te druk?)
Jee dat was wel even schrikken van die Axel of niet?
Nou ik hoop dat je, je verder op en top blijft vermaken. Maar volgens mij komt dat helemaal goed.En ook ik vind het super stoer van je dat je dit toch maar doet, volhoud en er zo lekker van geniet.

Groeten Martine

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...