maandag 31 augustus 2009

Jasper, Alberta.

Daar ben ik dan, na een flinke rit, in Jasper.

Vanmorgen natuurlijk niet om 8 uur opgestaan. Maar bijna een uur later. Al met al reed ik geloof ik om 10 uur Prince George uit. Na zo'n 50 km verder realiseerde ik me dat ik de tank half vol, of in dit geval half leeg had. Oeiii... aangezien de kaart aan geeft dat ik niet al te veel dorpen tegen zal komen, kneep ik hem een beetje. Dus bij het eerste de beste "tankstation"

gestopt en ondanks de extreem hoge prijs, $2,00 per liter (normaal betaal je $1,30) er toch maar een paar litertjes bij in laten gooien.
Al rijdend veranderde het landschap langzaam. De bergen werden hoger en hoger en het wer groener er groener.


Langs de weg zag ik prachtige groen/blauwe meren, de één nog groter dan de andere. Na een dikke twee uur rijden (met de nodige stops om even van het uitzicht te genieten) kwam ik aan in Mc Bride. Een klein plaatsje zo halverwege Prince George en Jasper.


Daar in het stationnetje heb ik genoten van een een cappucino en een Ham/Kaas broodje. Zoals je ziet, was er niks mis mee en had ik er een hele maaltijd aan!


Na een pitstop van ruim een uur ben ik weer op pad gegaan. Af en toe nog even stoppen om het van het uitzicht te genieten en toen eindelijk.... ja hoor... de eeuwige sneeuw op de toppen van de bergen. Mount Robson, hieronder, was wel de topper. Prachtig en indrukwekkend doemde hij op tussen de andere bergen. Echt geweldig!!! En daar rij je dan tussen door met je mini autootje! haha

De tomtom gaf aan dat ik tegen zessen aan zou komen in Jasper. En dat terwijl ik er al bijna was! Nog een paar kilometer... Had ik er toch even niet aan gedacht dat ik in een andere tijdzone kwam! Dus tegen 5en was ik er en toen direkt de klok maar een uur vooruit gezet.
ik ging op zoek naar het hostel dat er zou moeten zitten. De tomtom kon het in elk geval niet vinden dus reed ik maar wat op mn gevoel rond. Even buiten Jasper, richting Edmonton kwam ik zomaar deze kudde... tja wat zijn het? Geiten? Herten? langs de kant van de weg tegen. Ze trokken zich niet veel aan van de auto's die langs de kant gestopt waren om naar ze te kijken. Ik ben even uitgestapt om foto's te maken. Ze waren zo dicht bij dat ik ze gewoon kon ruiken! Geweldig!!
Toen weer terug naar Jasper en bij het toeristenburo gevraagd waar ik het hostel kon vinden. Er naar toe gereden en toen bleek het toch wel een hele ouwe bende te zijn en eerlijk gezegd had ik helemaal geen zin om een kamer te delen. Dus verder gezocht. De hotels hier bleken toch wel lichterlijk boven mn begroting te zijn en uit eindelijk zit ik nu in een Bed & Breakfast, maar dan zonder breakfast! Volgens mij verhuurt een kwart van de mensen hier in Japser kamers.
na de spullen op mn kamer te hebben gezet ben ik Jasper in gelopen. Nu had deze en gene me verteld dat de "wilde dieren" hier zo over straat lopen 's avonds. Nou dat moet ik natuurlijk eerst zien voor ik het echt geloof. Maar het viel me al op dat de meeste huizen hier een vrij hoog houten hek om de tuin hebben en daar boven vaak ook nog draad hebben gespannen. En even verder op zag ik in een plantsoen met klaprozen prachtige afdrukken van hoeven. Dus toch....
Maar goed, het stadje door gewandeld en 3 muggebeten verder een magneet gekocht met "Canadian Blood Donor, Jasper. met in het midden een rood kruis en een grote mug. Dus die maar aan mijn verzameling magneten toegevoegd.
Inmiddels hongerig en dorstig op een terrasje neer gestreken voor een pizza en een pint bier. Al etend, drinkend en lezend drong het tot me door dat er een auto steeds toeterde. uiteindelijk keek ik om en zag nog net in het schemer een groot hertachtig beest voor de auto aan de vrij drukke kruising over kuieren en achgter de bomen een parkeerplaats op verdwijnen. Het klopte dus toch echt! Ongelofelijk hoor!
Na het eten maar weer richting mn kamer gelopen en daar zit ik dan op mn bedje mijn verhaal te typen! Want jawel... ze hebben hier internet! helemaal goed toch!
Maar goed, ik ga maar eens slapen. Ik ben wel moe.
Hoop dat alles goed is bij jullie, het behang aan de muren blijft zitten en dat jullie net zulk mooi weer hebben als ik had vandaag!
liefs en een dikke zoen van mij!




4 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi wat krijg jij mooie beelden op je net vlies ,heerlijk om zo veel moois te zien.Het was weer een mooi verslag,heb het met veel plezier gelezen. Ik mail je nog wel even doei doei smok van mij mam.

helga zei

WAUWWW!!!!!!! Geweldig die bergen!!

Dikke kus X
Helga

Anoniem zei

Hoi Annemieke

Wauw wat een moois allemaal. Ik voel toch lichtelijk een steekje van jaloezie. Wat zie je toch een mooie dingen. Helemaal geweldig. Erg leuk om zo met je mee te mogen kijken.

groeten Martine

Lella zei

Hé lieve Miek,

ben ik weer, een dagje later dan gepland, maar gister de hort op geweest dus geen computer gezien.

Maar daar ga ik toch helemaal van stralen als ik die foto's zie, wat mooi!!! En jij bent daar gewoon! Super meis! En weer een bijzonder leuke magneet! Als ik dat zo lees zou ik m'n geld daar ook wel kwijt kunnen aan al die grappige dingen.
Maar toch meegevallen de reistijd naar Jasper volgens mij of nie?

Maar ik maak er even nie zo'n lang verhaal van, pa en ma net weg, vandaag gewerkt dus ik ga m'n bedje opzoeken. Morgen is er weer een dag en spreek je vast weer via de mail of blog!

Dikke zoen en miss you knuf van Lella!

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...