zaterdag 19 september 2009

Space Needle!!!

Gisteravond via Facebook met Damian afgesproken om elkaar om half 11 bij Starbucks hier vlakbij te ontmoeten. Ik was er netjes op tijd (al was het natuurlijk wel even rennen geblazen) en ging met een heerlijk bakkie koffie en een broodje bacon and Egg zitten rond kijken of Damian er al was of aan kwam lopen. Nu had ik hem wel of foto's gezien, maar ja int echt.... Maar even later zag ik hem aan de overkant van de straat. Kon niet missen... en ja hoor.
Heel grappig, want we "kennen" elkaar al een jaar of 3 via het Doug Aldrige forum op het internet en dan zie je elkaar eindelijk int echt!

Toen mn koffie op was zijn we in Damian's auto naar de Space Needle gereden en gelijk maar kaartjes gekocht en met de lift naar boven. Gelukkig was het helder en hadden we een super mooi uitzicht over de stad en in de verte kon je zelfs Mount Rainer nog zien liggen die bedekt was met een laag sneeuw.

Toen we uitgekeken waren zijn we weer met de lift naar beneden gegaan en natuurlijk even snuffelen in
de souvenirwinkel.
Vlak bij de Space Needle lag het Experiance Music Project. Een heeeel bijzonder gebouw, met daarin een soort museum achtig iets over de muzikale historie van Seattle. Zoals jullie misschien weten komen Jimmy Hendriks, Pearl Jam, Heart en Nirvana uit Seattle. Je kon er van alles zien (zoals oude gitaren, posters, kleing van Jimmy Hendriks enz enz) maar ook doen. Je kon er drums, gitaar en keyboard spelen maar ook zingen. Zoals je ziet zongen we de sterren van de hemel (lijkt zo, maar in het echt kende ik het liedje niet haha)

Helaas raakte even daarna de batterij van mijn fototoestel leeg en heb ik geen foto's meer kunnen maken.  Er was ook nog een science fiction gedeelte met allerlei dinge uit SF films. Zelfs Twiki uit de Buck Rodgers serie, waar ik vroeger naar keek was er! Maar goed het was in elk geval heel leuk.
Daarna even ergens een bakkie koffie gedronken en toen naar een winkelcentrum om te kijken of ik hier een simcard voor mijn telefoon kon kopen. Nou, dat zet hier geen zoden aan de dijk. sms is dan ongeveer net zo duur als met mijn gewone telefoon. Dus...
Inmiddels hadden we wel honger en zijn we naar de Mexicaan gegaan waar het eten gelukkig stukken beter was als gisteren.
Na het eten heeft Damian me weer afgezet bij het hostel en ben ik maar eens even gaan kijken hoe ik over een paar dagen verder ga reizen. Maar eerlijk gezegd weet ik het nog steeds niet. haha... Ik zie nog wel. Misschien dat ik de trein maar neem naar San Fransisco. Is wel een pokke eind, maar goedkoper als vliegen en zo zie ik natuurlijk ook nog wat van de omgeving. Ach ja, ik kijk wel.
Morgen om half 11 pikt Damian me op en gaan we naar Pike Place Market. Schijnt een nogal beroemd gedeelte van de stad te zijn.
Zondag ben ik van plan om naar een Baseball wedstrijd te gaan van de Seattle Mariners. Dat lijkt me wel leuk. Hopen dat het er een beetje druk is... Dit is het stadion en het zit vlak bij mn hostel.

Nou ja... ik zie nog wel en jullie horen vast morgen wel weer van mij!

liefs en een dikke knuffel voor jullie allen!!!

3 opmerkingen:

Joke zei

Ha die Annemieke,Tea woensdag nog gesproken en fijne fakantie gewenst maar had jouw weblog nog niet gelezen dus geen groeten overgebracht. Ze zit als het goed is nu in het vliegtuig met Louis. Ik hoorde net dat ze via IJsland vliegen! De expo in LOC heeft bij mij nog niets opgeleverd, misschien de andere meiden! Wel na zaterdag (markt kalkovens)
2 cursisten aan over gehouden. Draaien nu mee, met in totaal
9 pers per avond. Jouw filmpje van walvis net gezien, mega mooi, groot en wat al niet meer. En om in Amerika te komen viel dus mee. Heeft Mark toch gelijk, hij zegt: vaak bij te bange. Hier gaan we aan het opruimen voor het 10 jarig feest van de 27e. Jij nog maar lekker door met genieten, maar ik kwam gelukkig al bladerend door de agenda de data van jou terugkomst tegen!!!!!!!!! Maar gun je nog veel reisplezier hoor, lieve groet, Joke

Gert Jan en Margreet zei

Koek koek,

Net echt hoor, in de studio!

XXX

Lella zei

Dag lieve Miek,

Zo te lezen heb je echt een leuke dag gehad! Klinkt allemaal heerlijk toeristisch, dat sightseeing Seattle lukt volgens mij prima, helemaal als je naar de Space Needle bent geweest, wat een uitzicht!
En ik wist dat nie van al die bekende muzikanten/bands, dat zijn niet zomaar wat namen die je noemt. En net wat voor jou om daar heen te gaan, leuk hoor!
En zo te zien heb je je roeping gemist in dit leven, je had karaokeresse moeten worden, of was het nou karaokerin? Hihihi!!! Wel jammer dat je nou net daar geen filmpje van hebt, of was dat een tikkeltje zelfbescherming om dat nie te filmen? Maar je zet in ieder geval je beste beentje voor, lijkt echt net echt!

Lieve Miek, vermaak je daar nog volop in Seattle en als je Tom Hanks of Meg Ryan ziet doe ze de groeten! (oh, is ook zo... die wonen daar nie echt... twas maar een film, hihi)

Tot de volgende schrijf maar weer!

Liefs en een dikke knuf van Lella!

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...