donderdag 10 september 2009

Ik ben super stoer.....

...want ik ben vandaag dwars door het centrum van Vancouver gereden!!! Ik had een goedkoop hostel geboekt buiten het centrum (die in het centrum is een stukkie duurder) zodat ik niet dwars door het centrum hoefde te rijden.... dacht ik...
Maar goed, laat ik bij het begin beginnen. Na een hele goede nachtrust in Chilliwack, de boel in de auto gegooid en richting Vancouver gereden. Maar eerst even naar Abbotsford waar Michael's zat. Een walhalla voor mij met allemaal kreatieve materialen. En een Halloween spul!!! Geweldig!!! Dood zonde dat we dat in Nederland niet vieren.
Maar goed, na weer flink wat dollars lichter te zijn toen ik naar buiten wandelde besloot ik een postkantoor op te zoeken. Al wandelend kwam ik langs een etalage met super mooie shirt. Ik besloot maar even te gaan kijken. Na een paar minuten neuzen kwam de verkoopster naar me toe. Of ik wel wist dat dit een grote maten winkel was en zij niets hadden dat mij zou passen.... Euh... oeps... nou nee. Dat wist ik dus niet. Dus droop ik maar af en besloot dat dit wel weer een ec hte blonde actie was!
Uiteindelijk het postkantoor gevonden en pakket met allemaal aankopen en souvenirs op de post gedaan. Leuke verrassing voor als ik thuis kom!!!

Toen de auto maar weer gauw in want het regende pijpestelen. En tot mijn verbazing zag ik al weer sneeuw liggen op de te toppen van een paar bergen.

Maar goed, door naar Vancouver... na file (ja, ook hier kennen ze dat blijkbaar) en wat omrijden kwam ik in steeds drukker bebouwd geb ied en wat ziet mijn oog???? IKEA!!! Ik kon de zweedse balletjes al bijna ruiken! Dus hup, de snelweg af en snel de winkel door(want het is allemaal het zelfde als bij ons) Op naar de Zweedse ballen. Ze zijn hier volgens mij wel wat kleiner als bij ons, maar het smaakte overheerlijk! Ik had mijn avondeten weer gehad.

De auto weer in en jawel.... daar reed ik dus toch Vancouver binnen. Eerst door een wat minder sjofel buurtje. Heeeeel veel zwervers hier, die volgens mij van alles verkochten vanuit hun zelf gestolen winkelwagen. maar op een gegeven moment kwam het me dan toch wel heel bekend voor. Ik reed dus midden door het centrum van Vancouver. ik zag de lookout waar ik in was geweest en kwam langs de Vancouver Art Gallery waar op dit moment o.a. schilderijen van Vermeer te zien zijn.
Al met al sloeg ik mijn, met de nodige schuttingtaal uitslaand, goed doorheen. Klotsende oksel, dat wel!
Toen weer door een rustigere wijk en uiteindelijk, dicht bij het "strand" daar was mijn hostel.
Een groot wit stenen gebouw. Het heeft volgens mij tot ergens in de jaren 80 als kazerne gediend. het was behoorlijk "antiek" van binnen maar prima voor elkaar. Als sliepen we op een zaal met iets van 16 bedden.
Na me ginstalleerd te hebben daar nog maar even naar een koffietentje gereden voor een bakkie leut en niet veel later terug naar het hostel.
Tegen 12 maar eens gaan slapen... altans... proberen. Er lag namelijk iemand luidkeels te snurken. en daar waren zelfs mijn oordoppen niet zo goed tegen bestand. Ach ja, ook dat weer overleefd.
En dan is het zover dat ik mijn auto in moet leveren. Snik.... zal wel even wennen zijn, maar goed, jullie horen wel weer van me! Doeg doeg!

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...