donderdag 17 september 2009

USA... here I come!!!

Het is zo ver... mijn laatste nachtje in Canada. Ik zit nu weer in het hostel in Vancouver.

Gistermorgen vroeg op en om 8 uur zaten we in de bus. Onze eerste stop was bij zee. Jolene zette ons op een parkeerplaats af en zou ons een stuk verderop weer oppikken. Eerst liepen we een stuk door een bos en we moesten bij elkaar blijven had Jolene gezegd, omdat er coogars zijn, een soort wilde katachtige beesten die wel een mens lusten zeg maar. Maar goed, zo lang je bij elkaar blijft is er dus niets aan de hand.
Het pad door het bos kwam uit bij zee. Een woeste zee! Maar wel prachtig!

Op de parkeerplaats aangekomen stond Jolene al op ons te wachten. En deze waarschuwing hing er. `Helaas` geen wolf gezien, maar ja.... ze zijn er dus wel!

De volgende stop was bij een rots waar duizenden jaren geleden tekeningen in waren gekrast. Door wie is niet duidelijk. Als je heel goed kijkt kun je er iets van beesten in ontdekken.

En weer verder.... Naar Cathedral Grove. Een regenwoud met bomen die wel 800 jaar oud zijn. Helmaal gewelig!!! De hoogste boom daar is 76 meter hoog en die had een omtrek van 9 meter.

De boom op de foto is een andere boom met een nog grotere omtrek en zoals je ziet kun je er prima in schuilen!

Toen weer de bus in en na een flinke rit kwamen we eindelijk in Victoria aan. Een prachtige stad! Veel mooier dan Vancouver. Kleiner en met prachtige gebouwen. Tegen de avond deze mooie foto gemaakt!

´S avonds hebben we met een aantal van ons nog wat geronken in een pub tegenover het hostel en vanmorgen heb ik de stad door gestruint. Wat foto´s gemaakt die niet al te mooi waren want het was grauw en het regende constand.

Tegen 2 uur in de bus en we konden helaas niet meer mee op de boot van 3 uur dus namen we die van 5 uur. Tegen 8 uur eindelijk in het hostel. Was doen en toen eindelijk dit verhaal schrijven.

Morgen vroeg op en dan maar eens kijken hoe en of ik de grens over kan komen. Ben benieuwd. Jullie horen het vanzelf! Liefs mij!

Gert Jan en Margreet zei

Hey zus,

Nou als je maar geen crimineel smoeltje trekt , dan zal het vast wel goed gaan! Hahahaha
Nou kort berichtje deze keer , wij gaan zo vertrekken, en in ondertrouw!
Doeg doeg XXXXXX

Anoniem zei

He hoi

Wat ben je toch lekker aan het genieten. (Filmpje van de boot)Als het filmpje is af gelopen kijk je zo blij en tevreden. Dat ik denk top meid dat je jezelf zo goed vermaakt. En morgen de grens over. Ik wens je heel veel plezier en ik hoop dat je ook hier weer heel veel mooie dingen gaat zien. En heel veel intressante mensen gaat ontmoeten.En geen enge dieren gaan opzoeken he? Heel veel plezier.

Groeten Martine

Joke zei

Lieve Annemieke, ik ben jaloers op je, walvis gezien en de stoom gevoeld bij het uitblazen! Wauw! Genieten en ons een beetje missen? Zondag vertrekt Thea met Louis naar Cannada. Wel benieuwd hoe je in Amerika zult aankomen en of het daar zo veel anders is dan in Cannada. Hier gaat alles gewoon zijn gang, vandaag een dagje met mijn moeder wezen toeren. Heel gezellig, op de koffie na die ik per ongeluk in het handschoenvakje kieperde ( auto van mijn vader!) Goed voor het uitmesten van de plek des onheils. Heeeeeeel veeeeel liefs van Joke en een groet van Henk

Lella zei

Dag lieve Miek,

kzit nu met een pennetje en een mini toetsenbord te schrijven via de telefoon van Ar, pff, das best lastig want je tikt heel snel de verkeerde letter aan. Maar kheb ff weer bijgelezen en: USA here comes Miek! Gaaf hoor! Ben benieuwd of het veel gaat verschillen van Canada, hoop vooral dat je een supertijd krijgt!!!
Mooie foto`s Miek van Vancouver Island, vooral die boom en die zonsondergang zijn mooi! En ga je straks wanneer je er weer bent ook een scrapbook van deze 10 weken maken? Zou wel geweldig zijn!
Wij hebben onze spulletjes weer gepakt, morgen om half 11 het huisje weer uit zijn en dan weer naar huis. Kijk wel weer uit naar ons eigen bed en het bedje voor Samee want die slaapt toch veel lichter in het campingbedje van hier. Maar kvind het ook wel jammer dat het al weer voorbij is want je doet nu alles samen en thuis gaat toch ieder eerder zijn eigen gangetje en vliegen de dagen helemaal voorbij. Maar deze dagen hebben we in ieder geval te pakken!

Kga tbed maar eens induiken, morgen iets minder tijd van blijven liggen. Good luck en have lot`s of fun in the USA lieve Miek!!!

Liefs en een dikke knuf van Lella!!!

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...