woensdag 30 september 2009

Haight Ashbury

Wat heerlijk om weer een nachtje ongestoord te kunnen slapen. Gewoon naar de wakker worden en naar de wc te kunnen stommelen en niet te hoeven denken... shit...heb ik de sleutelkaart van de kamer wel?
Ik heb dus heerlijk bijgeslapen vannacht! Om even over half 11 uitgecheckt want ik moest om 11 uur ook uit mn kamer in het hostel (kon ik helaas niet meer annuleren) En vannavond kan ik daar in een 2 persoons kamer inchecken. Nu maar hopen dat ik geen snurkende roommate heb!
Na m'n boeltje in de storageroom te hebben gezet ben ik op zoek gegaan naar de bus naar Haight Ashbury. Met mijn kaart en hier en daar wat vragen kwam ik er zonder problemen. De Buschauffers hier komen stuk voor stuk in aanmerking voor een cursus sociale vaardigheden. Jee wat een stel sjaggerijnen. maar goed, ik kwam op plek van bestemming en dat was het belangrijkste.
Haight Ashbury was in de jaren 60/70 een echt hippie wijk. Nu is het nog steeds een erg kleurrijk gebeuren daar. Hier wat foto´s van prachtige huizen en winkels.





Ik heb daar de hele middag rond gelopen, geshopt, foto´s gemaakt, hier en daar wat gedronken en me prima vermaakt.
Tegen een uur of 6 de bus weer terug genomen en ingecheked in mn nieuwe kamer. Klein kamertje met maar 2 bedden! Tot een uur of 3 terug had ik de kamer nog alleen, maar het is even afwachten straks....
Toen naar de supermarkt gelopen en even wat te eten gehaald

heel gezond zoals jullie zien! Na het eten heb ik plannen gemaakt voor de komende dagen. Vrijdag ga ik met de trein naar Los Angeles. Een hele tour om die reis te boeken want dat moest met de telefoon en dat viel niet mee. Na ongeveer 15 minuten met de computer aan de telefoon te hebben gezeten (want het wou maar niet lukken) kreeg ik eindelijk een echt miep aan de lijn. En toen was het zo gefixt!
Ik kom daar ´s avonds tegen 7 aan en heb maar een hotel geboekt dicht bij het station, want als ik dan nog met de bus de hele stad (die echt inmens groot schijnt te zijn) door moet wordt het nachtwerk. Niet echt een goed plan denk ik.
maar het is nu wel bedtijd dus wens ik jullie allen maar weer een fijne dag toe!
Liefs mij

Ps, Helga... ze zwemmen daar echt gewoon int wild! Niet te geloven he!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Soeze,

Wat een mooie foto's weer! Super.
En inderdaad erg kleurrijk, mooi hoor.
Ik vind die trappetjes bij die huizen zo enorm leuk!!!
Fijn dat je je nog zo vermaakt, en ons goed weertje toewenst!!!
Moet eerlijk zeggen dat het vandaag voor het eerst eigenlijk echt druilerig was vandaag.
Ik was vrij en ben lekker thuis geweest vandaag. Beetje aangerommeld in huis in mijn tokkie-outfit.......ook lekker hoor.
Het wordt hier al echt herfst, de krentenboom in de tuin begint al rood te kleuren, en er valt al veel blad.
Toch is het hier wel lekker om nog buiten te zijn. Vanmorgen zag ik een haas door het weiland rennen en die was groter dan pippi!!!
Erg mooi gezicht, dacht ff dat ie bij ons in de achtertuin kwam, maar helaas schoot hij toch net het weiland in.
Verder is het hier rustig, en hebben we geen nieuwtjes.
Dus lieve zus, we wachtten je foto's en verhalen weer af, en tot gauw/schrijfs XXXX

Je zus en zwager XXX

Lella zei

Dag lieve Miek,

Mooie foto's van onderweg in de trein zeg!!!! En leuk dat je voor zo'n hart zit, doet me denken aan je keramiek.
De foto's van die hippiewijk zijn ook super! Zou je bijna terug in de tijd willen of nie dan!?

Dus nog een dagje San F. en dan naar Los Angeles. Altijd vreemd, al die plaatsnamen ken je net of je er zelf bent geweest of in Amerika woont maar eiglijk hek er geen flauw benul van. Maar dat wordt steeds beter want kheb een werkelijke sightseeƫr genaamd Miek daar zitten die me zowel met foto's als verhalen precies laat weten hoe het werkelijk daar is en eruit ziet!

Veel plezier nog in S.F. en dan op naar Los Angeles!

Liefs en een dikke zoen van Lella die vandaag net haar laatste dag vrij had na haar vakantie en vanaf morgen weer aan de bak moet...das minder!!!

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...