zondag 6 september 2009

kamloops

Hallo vanuit een bewolkt Kamloop (is indiaans voor zoiets als waar 2 rivieren samen komen)
Ik zit bij taco bell... das een soort Mc donalds, maar dan met wraps en trotillas en zo. lekker hoor!
Ik kijk uit over de heuvels/bergen rondom Kamloops en zie zowaar hier en daar rook omhoog krullen. Hier zijn dus nog steeds bosbranden aan de gang, maar het gaat de goede kant op want ik hoorde op de radio dat mensen die geevaccueerd waren vandaag of morgen weer terug kunnen keren naar hun huis (als dat er nog staat dan...)
Ik denk dat hier al heel vaak bosbranden zijn geweest, want de meeste heuvels zijn zo goed als kaal, maar goed, dat weet ik ook niet zeker. Kan ook wel zo horen. De omgeving is in ieder geval weer heel anders dan in Banff en Revelstoke. Ik heb de Rockies met witte bergtoppen achter me gelaten en deze streek is veel droger en niet zo groen.

Maar goed, om te beginnen bij het begin.... vanmorgen om half 9 uit bed na een nachtje beroerd slapen. Ik sliep op een stapelbed met een plastic hoes om het matras. Een los laken er over en muffe dekens. Elke keer als ik me omdraaide (en dat doe ik normaalgesproken nogal eens) kraakte het bed aan alle kanten. Bang om mijn 4 kamergenoten wakker te maken bleef ik dus maar stil liggen. Uiteindelijk wel in slaap gevallen om om half 4 weer wakker te worden van een paar dronken trienen naast het openstaande slaapkamer raam. Ze hadden hele (luidruchtige) verhalen en ik geloof dat iedereen daar op de kamer wel de balen van had. ik in elk geval wel. Dus oordoppen in en toch maar weer verder slapen.
Maar goed, om 9 uur uit bed en zo snel mogelijk weg hier en ontbijten bij een leuk tentje in het stadje. French toast (wentelteefjes dus!)
Toen de auto in en richting Kamloops. Nog een pitstop gemaakt in Salmons Arm. Een leuk plaatsje met een paar hele leuke winkeltjes (wat me duidelijk weer geld ging kosten!) O.a. een leuke kalender gekocht, kaarten en 2 theelepeltjes .

Toen door naar Kamloops en daar eerst het stadje door geslenterd. Op zoek naar een winkeltje waar keramiek van Kathleen Raven verkocht werd. ik had gisteravond iets van haar werk gezien in Revelstoke. Uiteindelijk vond ik het en ik zou heel graag wat van haar werk kopen. Maar ik heb geen idee hoe ik dat heel naar nederland krijg. Geloof nooit dat dat goed gaat in de post...
ik ben ook naar naar de Art Gallerie hier geweest. Er was een expositie met als thema Bomen... Tja, sprak mij niet echt aan dus ik was er zo klaar mee! Zat niks anders op dan verder te gaan shoppen...
Na het shoppen opzoek naar een goedkoop hotel, wat dus niet echt mogelijk is in het centrum. En ik wil toch wel in het centrum zitten want daar treed vanavond een bandje op wat ik eigenlijk wel wil zien. Dus... en de bioscoop zit ook dicht bij en volgens mij draaien daar wel leuke films.
Morgen naar een Fall Fair Rodeo. Zo'n 50 km hier vandaag. Dus dat is goed te doen. Volgens mij is dat een soort rodeo festijn met een hele markt en heisa er omheen. Dus... dat moet wel leuk zijn denk ik. Voor nu stop ik er maar weer mee en wederom bedankt voor jullie berichtjes. Leuk dat er weer meer lezers van mn blog zijn :-)
Doeg doeg!!!

1 opmerking:

Lella zei

Dus de Rockies achter je gelaten. Klinkt inderdaad anders de omgeving waar je nu zit, maar genoeg afwisseling in ieder geval.
En is het hotel in het centrum nog gelukt? Want zoals afgelopen nacht lijkt me toch echt nie wat als je bijna geen oog dicht doet. En weer geshopt, blijft leukleukleuk!
En toch nog wat gekocht van Kathleen Raven? Of heeft ze alleen maar grote spullen? Das dan wel jammer!
Ben benieuwd hoe Fall Fair Rodeo was, en of er veel cowboys en cowgirls rondliepen? Kan toch bijna nie missen. Lees het vanzelf weer!

Dag lieve Miek! Dikke smok en kus van Lellebel

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...