donderdag 3 september 2009

Ijs..... koud

Vanmorgen zat ik om half 10 in de auto. Heel vroeg voor mijn doen. Maar ojee... wat zag ik nu? Een bon op de ruit. $50!!! Nou, wat ik er uit wijs kon worden stond ik illegaal geparkeerd of zo. Snapte ik niks van want daar stond ik de afgelopen nachten en meerder auto's met mij. En ik kon in de verste verte geen pakeerautomaat vinden. Dus volgens mij was het ook niet betaald parkeren of zo.

Dus maar op zoek naar het politieburo. Tomtom ingesteld en ik kwam uit bij een gebouw waar ik werd doorverwezen naar het Jasper Activity Centre... Daar aangekomen stond ik natuurlijk aan de achterkant geparkeerd, waar ik achter kwam nadat ik alle deuren had geprobeerd en inmiddels om het gebouw heen was gelopen. Aan de bali werd ik geholpen door een alleraardigste dame. Ik vroeg haar wat ik verkeerd had gedaan. Ze zei dat ik in een eenrichtingsweg met de neus de verkeerde kant op stond geparkeerd. En dat mag hier dus niet!!! Ze was zo vriendelijk om me $20 in mindering te brengen dus daar was ik dan wel weer blij mee.
Al met al reed ik dus toch pas om half 11 Jasper uit en daar baalde ik wel een beetje van. Hoopt niet dat het de toon voor de dag zou zetten.

Eenmaal onderweg kwam ik de mooiste vergezichten, meren en bergen tegen. Ik zag steeds meer bergen met gletchers. Wat een prachtig gezicht is dat!


Na hier en daar een foto-stop kwam ik uiteindelijk bij de Columbian Icefieds, een gletsjer waar je op kunt lopen. Hiervoor moet je dan natuurlijk een tour boeken in het tegenovergelegen centrum/restaurant, maar ik zag dat je er ook naar toe kon lopen.

En aangezien ik hier door mn geld heen vlieg dacht ik dat ik maar ging lopen. Het was weer even een klim, maar mijn inmiddels "super getrainde lijf kon dat natuurlijk makkelijk aan....


En daar sta je dan voor de gletsjer en je kunt er dus niet op lopen want er is een lijn voor gespannen en er staan overal waarschuwingsborden dat het heel gevaarlijk is. In 2001 schijnt er een jongetje te zijn omgekomen omdat hij toch op het ijs liep en in een spleet zakte. het was er trouwens behoorlijk koud. Dus.... al terug lopend dacht ik er over om misschien toch maar en trip te gboeken naar de geltsjer zelf. Maar eerst tijd voor koffie.

Na de koffie kwam ik een duits stel tegen dat gisteren bij mij in de boot zat. En zodoende kwamen we aan de praat en zijn we met z'n 3en de kaartjes gaan kopen. Een half uurtje later zaten we in de bus op weg naar het opstappunt voor de "bussen" die ons op de gletsjer zouden bregen. Al met al waren we in ongeveer 40 minuten op de gletsjer. Daar haden we ongeveer een kwartiertje. Dat was lang genoeg om rond te kijken en foto's te maken. Best koud daar, al vond ik het aan het begin van de gletsjer veel kouder. Het leek daar wel harder te waaien.




Toen weer terug met de bus en terug bij het centrum gauw de auto in want ik moest nog een heel eind.

Uiteindelijk was ik om even over 6 in Banff en vond daar al vrij snel het hostel dat ik geboekt had voor de komende 2 nachten. Vanavond even het stadje door gewandeld en het is hier erg leuk. Heel veel leuke restaurantjes! Heb vanvond in een steakhous gegeten en was erg lekker. en nu is het hier wel bedtijd... Aangezien ik inmiddels een roommate heb zal ik het verhaal van gisteren maar niet af maken. Dat doe ik dan morgen wel of zo. Ik wens jullie weer een prettig dag toe en hoop van jullie te horen!

Liefs mij

1 opmerking:

Gert Jan en Margreet zei

Heeee Zussie,

Het is daar nog steeds fantaaassstisch!!!!! zie ik wel.
Hier is de herfst toch wel begonnen, hard waaien en regenen, maar jij staat al op het ijs! terwijl we hier weer wennen aan schoenen in plaats van slippertjes aan de voeten!!!
Machtig mooi gebied waar je nu bent, ik had best ff met je op de gletsjer willen staan hoor.......jaloers....jaloers?....ja heel klein beetje wel hoor.
t'Ja en een bekeuring!!! Das nie zo fraai volkering!!!!
Ie mut beter uutkieken hahahahha
Wel aardig dat de lady je $2o,= korting gaf.Is weer een keer eten toch?
Hier alles nog steeds zijn gangetje. Het slopen in de hal is al klaar, nu weer beginnen met opbouwen.We hebben gisteravond lekker buiten gezeten bij de vuurkorf met een bakkie leut. We hebben al het hout weggestookt wat uit de hal is gekomen. Ja en wat hebben we verder gedaan........ehhhhh....o ja een auto uitgezocht voor het trouwen. Een heeeeele mooie!
Mag je 3 keer raden.................(maar als je het goed hebt zeg ik het toch nie hahahahahahahah)Trouwjurk besteld! Woepieieieieieiei. Nou je hoort het wel, allemaal rose wolken hier hahaha. Lieve zus, ik ga er een end aan breien want ik ga weer eurootjes verdienen. Pas goed op jezelf hé!

Dikke kus van ons XXXXX Doei

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...