zaterdag 5 september 2009

Revelstoke

Hallo... daar zit ik dan, languit op de bank in samesun hostel in Revelstoke.
Het was best een lange rit hier naar toe. Zo'n 4 uur geloof ik.
ik had om 9 uur in de auto willen zitten, maar zoals gewoonlijk lukte dat natuurlijk niet. Maar goed, maakt ook niet uit.

Onderweg zag ik een bordje 'Emerald Lake' en 'Natural Pond' en besloot om dat maar even te gaan checken. Dus de Highway af, die hier toch iets minder van kwaliteit is als ik tot nu toe gewend ben hier, maar goed.

De Natural Pond bleek een natuurlijke brug te zijn. Het woeste water had zich een weg gebaand door het leisteen heen en kwam even later weer boven de grond. Bijzonder om te zien hoe de natuur gewoon zijn eigen gang gaat.

Een eindje verderop lag Emerald Lake. De naam zegt het al, het water had een emerald groene kleur. De meeste meren hebben hier trouwens een blauw groenige kleur, tenminste, als ze gevuld worden door smelt water van een gletsjer geloof ik.
Heel apart om te zien, Het water is niet helder, maar een beetje melkachtig en dan dus groenig.

maar goed, weer verder... onderweg nog even gestopt voor een kudde van 13 berggeiten die ons omstanders wederom net zo dom aan stonden te kijken als wij hun. Ze kuierden rustig langs/over de weg tot ze het op de heupen kregen en begonnen te rennen.
Teken voor mijn om ook weer gas te gaan geven.

Ik geloof dat ik tegen 2 uur Revelstoke binnen reed. (ik weet het niet zeker, want ik moest de tijd weer verzetten omdat ik weer terug was in de tijdzone van Vancouver) Alhoewel binnen reed.... ik reed er kats aan langs. Keren en uiteindelijk reed ik het alleraardigste centrum binnen Echt een heel schattig plaatsje met leuke huisjes, winkeltjes en restaurantjes.
Daar lekker op het terras gezeten en minihamburgertjes gegeten met vieze friet.
En toen maar eens op zoek naar een hostel. Snel gevonden en er was nog plek ook! Een kamer met 3 stapelbedden dit keer.

Op een poster had ik gelezen dat er een keramiekexpositie geopend werd om 6 uur, dus hup... daar maar even naar toe. Volgens mij was het grotendeels een cursisten expositie maar er stonden hier en daar wel leuke werken tussen.

Ik had eigenlijk nog naar de hot springs hier in de buurt gewild (warmwater baden) maar dat bleek toch iets verder te zijn dan ik dacht. 68 km! En das best ver hier. Dus maar naar het hostel gegaan en een beetje gelezen en geinternet. Eerlijk gezegd had ik gedacht dat hier meer te doen was. En dat is er ook wel, maar het is allemaal op sport gebied. hiken, raften en mountainbiken. Nou kom ik af en toe al met moeite de berg op in mijn autootje, laat staan op de fiets!!! haha... maar goed, ik ga morgen door naar kamloops en daar schijnt wel meer te doen te zijn. Dus daar blijf ik dan ook 2 nachten denk ik. Voor nu wens ik jullie een hele fijne dag toe en ik hoop dat jullie net zul mooi weer krijgen als ik hier had vandaag!

Liefs mij!

2 opmerkingen:

Lella zei

FF kort een berichtje van mij want we staan op het punt de vertrekken naar een bbq. Brr, gelukkig in een tent want heb het met laarzen en lange mouwen nog koud!
Het weer hier lijkt dus niet op het weer wat jij daar hebt, geniet er maar van!
Klinkt gezellig het plaatsje waar je nu bent! Wel jammer dat er alleen maar sportydingen zijn te doen maar je vermaakt je vast prima met de restaurantjes en winkeltjes en omgeving! Lijkt me mooi trouwens de dingen die je onderweg hebt gezien, wou nog steeds dak stiekum met je mee kon kijken. Die geiten kan ik me wel een beeld van vormen, haha!

Nou, tot de volgende lees en enjoy!

Liefs Lella! Kuzzz

Anoniem zei

Hoi Annemiek,
Wat vreselijk leuk om je belevenissen op deze manier te volgens tijdens deze fantastische reis. Nog veel plezier en we volgen je.
Groetjes Marianne, Stefan & kids

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...