dinsdag 29 september 2009

een kamer voor mezelf!!!!

Hallo daar was ik weer. Laat ik beginnen bij de treinreis. Die verliep echt super! Ik had wel wat vertraging, maar het viel me echt 100% mee!
De stoel is vergelijkbaar met een vliegtuig en de beenruimte??? Niet te geloven! Ik kon mn benen gewoon languit leggen. Stoel kon wat naar achteren en we kregen zelfs nog een kussentje. Enige nadeel was de airo. Die stond volop te brommen en had van mijn wel een graadje of 3 opgeschroeft mogen worden. Heb even navraag gedaan, maar dat was dus niet mogelijk.
Ik had een plekje bij het raam en naast mij kwam een meid, Anna uit Nieuw Zeeland zitten. Ze had de heenweg naar Portland met de Greyhoundbus gedaan en dat was haar zwaar tegen gevallen! Er zat ontzettend veel schorrie morrie in en was maar een ietsie pietsie goedkoper als de trein. Dus de Greyhound laat ik geloof ik verder maar voor gezien.

Zo tegen half 5 kwam er een man langs die vroeg of je in het restaurant wou eten. Ik had daar wel oren naar Anna besloot mee te gaan.Inmiddels was de zon aan het onder gaan wat echt een prachtig gezicht was!




Om half 7 konden we aanschuiven. We kwamen bij een studente en een grote Amerikaan aan tafel te zitten. En als dat dan allemaal met elkaar gaat praten kan ik het toch niet zo goed bijhouden. maar  goed.... ik had kip met gepofte aardappel en groente. Het was niet mijn beste maaltijd ooit, maar het vulde. Toen we vertelden dat het bij ons zo koud was zei de man bij ons aan tafel dat ie misschien wel een deken kon regelen. Hij had namelijk een 2 persoons slaapkabine voor zichzelf. En ja hoor,... we zaten net een half uur te koukleumen in onze stoelen en daar kwam hij een deken brengen. Heel erg prettig!

Ik ben de nacht door gekomen met een beetje dommelen, sudoko en lezen. En natuurlijk zag ik de zon opkomen in de morgen. Prachtig gezicht!
Tegen 8 uur kwamen we aan in Emerville (of hoe het ook mocht heten) en kon ik de bus in (natuurlijk wel ff stiekum gecheckt of mijn bagage wel mee was gekomen van de trein, want ik moet er niet aan denken dat die ergens zoek raakt!)
Een uurtje later stond ik in San Fransisco aan de waterkant. Zo op de kaart te zien moest het wel te lopen zijn naar het hostel, dus begon ik met frisse moed. Eerst nog even een paar zeeleeuwen op de kiek gezet. Wat maken die beesten een herrie!!! En ze stinken. maar wel geweldig om te zien.



Na een stuk lopen was ik toe aan een bakkie leut. Dat gaf me weer energie om verder te gaan. Maar na een poosje wist ik het niet meer. Had hier en daar wel gevraagd, en de laatse man die ik vroeg  kon me vertellen dat het nog zon 20 minuten lopen was. Aaaaahhh... reden genoeg om een taxi  te nemen!

die zetten me netjes voor de deur af! Inchecken en jawel... Ik moest nog wachten tot half 3 voor ik de kamer op kon. Gelukkig kon ik op een bank zitten en heb een hele poos zitten msn-en met mn vriendje. Dat was dan nog wel weer fijn. Al was ik verschrikkelijk moe. Om half drie de kamer op en jawel...  14 stapelbedden... ik sliep helemaal achterin op het bovenbed. Dus 28 mannen en vrouwen op 1 kamer. Ik vond dat niet echt een rustgevend idee... maar goed, ik heb eerst 2 uurtjes op bed gelegen en ben toen de stad ingegaan naar Fishermans Wharf om een hapje te eten. Pier 39 is erg toeristisch maar wel heel leuk. Leuk winkeltjes, eettentjes en van alles te doen en te zien. Natuurlijk nog even bij de zeeleeuwen staan kijken die dicht opeengepakt lagen voor de nacht.

Voor het diner ging ik naar het Hard Rock Cafe. Daar serveren ze altijd heerlijke burger en daar had ik wel zin in.

Vol en moe heb ik een taxi terug genomen naar het hostel en direkt mn bed ingedoken. Oordoppen in en slapen maar.... nou ja... slapen... Ik was in elk geval tegen half 5 weer wakker want ik had zere oren. Ik kan dus niet zo goed tegen oordoppen. (ik mag hopen dat ik nooit een gehoorapparaat moet, want dat wordt niet wat!) Dus oordoppen uit en jawel.... een snurkconcert! Niet één... niet twee... niet 3 maar wel 4 snurkende mensen op de zaal. Oordoppen nog weer in, maar het leed was al geschied.
Tegen half 7 stond ik al onder de douche en tegen half 8 (gratis) ontbijt in het hostel. Je kon kiezen uit een bagel of 2 pancakes met jam of pindakaas. Dus een pancake met jam en een glas Jus. Daarna de computer er bij want nog een nacht in deze kamer zag ik echt niet meer zitten. En jawel. Hotel in de buurt. Er heen gelopen, maar ik bleek toch stukken goedkoper online te kunnen boeken. Dus.... weer terug. Hotel geboekt en toen maar eens op pad gegaan. Uiteindelijk heb ik een 3 dagen kaart gekocht voor de kabeltram (de wel bekende trammetjes van San Fransisco) en volgens mij kan ik er ook mee in de bus. Maar daar ben ik nog niet helemaal achter.


De tram reed door Chinatown en eindigde ergens op Powell street, dicht bij Union Square. Ik heb daar de hele middag rond gesjouwt en later de tram weer terug genomen. ik kwam n bij Fishermans Wharf uit. Daar maar even snel naar de Mc gegaan en ook nog naar Ripley's believe it or not museum. Toen een taxi naar het hostel om mn toilettas en was schone kleren te halen en naar het hotel gelopen. Het hotel is niet veel bijzonders, maar het is geweldig om weer even een kamer met douche en wc voor mezelf te hebben. Ik zal snel nog even wat foto's er tussen gooien en dan ga ik slapen! Heeeeerlijk!!!

Liefs mij

Ps... die foto´s dat wordt het niet... was al een kwartier aan het laden met 1 foto en toen stond ie er nog niet op! En dan ben ik dus morgen nog bezig en ik kwam hier om te slapen. Dus helaas.....

3 opmerkingen:

helga zei

Hoi lieve Miek,

Ik hoop dat je nu lekker op 1 (niet zeer) oortje ligt te slapen! Da's inderdaad dan wel even fijn een kamer helemaal voor je zelf.

Die zeeleeuwen...zwemmen die daar gewoon in de zee?

Heel veel plezier in SF, en we wachten de foto's nog wel even af.

Dikke kus en knuffel XXX
Helga

Anoniem zei

He hoi Annemiek,

Wat een avonturen weer. Ik heb respect voor je, ik had allang af gehaakt. In een vreemd land de weg niet kunnen vinden of niet weten hoe alles in zijn werk gaat. IK zou er moedeloos van worden. Gelukkig zie jij er uitdaging in en kunnen wij mooi veilig thuis mee genieten. Ben benieuwd naar de foto's kijk ik nog wel even een keer. Ik hoop dat je nu een betere nacht rust hebt gehad. Veel plezier nog.

Groeten Martine

Lella zei

Hé lieve Miek,

Fijn dat de treinreis zo meeviel! Is toch vaak zo dat wanneer iets minder leuk lijkt van tevoren dat het dan vaak enorm meevalt. Gelukkig maar! En wat een heerlijk lang verhaal, altijd leuk!

Je hebt groot gelijk dat je lekker in een hotelletje bent gekropen, dat van die slaapzaal dat leek me toch echt helemaal nix. Volgens mij was ik er huilend weer weggegaan. Maar goed, nu ben ik ook nie degene die in Amerika voor 10 weken zit want das sowieso nie echt wat voor mij zoals je weet.

Geniet er maar van en have lots of fun in San Francisco!!!

Oja, ik weet nie of je je mail al geopend hebt maar er zit een foto bij van Samee in de bijlage. Best groot bestandje met die nieuwe camera dus hoop nie dat het foto's laden bij jou daar langzamer door gaat. Ikke nie zoveel verstand van hebbe maar zegge het toch even! Anders snel even foto kijken van Samee en dan verwijderen want we hebben 'm hier gewoon op de pc staan!

Dikke smok van Lellebel!

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...