vrijdag 18 september 2009

Jaaa!!! Ik ben in Seattle!!!!

Nou, het gene waar ik me tot nu toe meeste zorgen over maakte, de grens over komen... is gelukt zonder problemen. Stelde zelfs niks voor!
Maar goed, vanmorgen dus uitgecheckt en naar de skytrain gelopen. Aangezien ik niet wist welke ik moest hebben ben ik maar naar Waterfront gegaan, omdat ik wist dat daar een station zat. Ik kwam daar bij een toeristenburo langs en ben maar even gaan vragen waar de Greyhoud was. Ze vertelde me dat ik de skytrain naar Mainstreet Science park moest nemen. Dus weer een kaartje gekocht en na wat vragen de train in gegaan. Blij dak weer kon zitten want had al een flinke poos met die zware rugzak lopen sjouwen. Das andere koek als met de auto op pad!
Uiteindelijk bij het goed station uitgestapt en na wat rondvragen ook nog bij het grayhound station uitgekomen. De Greyhound bus bleek pas om half 3 te gaan. Nu was daar ook het Amtrak station en die hebben ook bussen. Dus daar maar kijken. Achter mij stond een meid met een rugzak en die bleek dus uit nederland te komen. De eerste Nederlands die ik hier ontmoet. We kwamen aan de klets en om een lang verhaal kort te maken, we zijn samen naar Seattle gereisd. Heel handig, want zij had dat al heel vaak gedaan en wist precies hoe en wat!
In de bus de groene kaart invullen en voor we het wisten waren we bij de douane. Daar de bus uit en alle bagage mee en naar binnen. Nou dat stelde dus niks voor. De man vroeg me waar ik verbleef en wat ik ging doen en toen kreeg ik een stempel in mn paspoort en de mededeling dat ik bij het volgende loket $6,00 mocht betalen. Intussen werd onze bus wel grondig doorzocht door een douane beambte met snuf de hond aan de lijn. Al had ik het idee dat Snuf er niet veel zin in had.
Toen de bus weer in en rijen maar weer.
Om 3 uur kwamen we op plek van bestemming aan. Na even zoeken en wat vragen vond ik uiteindelijk het hotel. Ik moet minimaal 3 centimeter zijn gekrompen vandaag vanwege het lopen met die zware rugzak op, maar dat zal de komende dagen wel weer bijtrekken denk ik.
Het hostel ligt in een soort Chinatown gedeelte. Niet echt een super gezellig buurtje en het is hier toch wel een tikkeltje anders dan Vancouver. Ik kan het niet goed omschrijven, maar ik geloof dat ik Vancouver gemoedelijker aan vond doen. Maar goed, dit is ook nog maar een eerste indruk.
Na me geinstalleerd te hebben in m´n overigens zeer nette kamer en erg net hostel de stad ingelopen. Eerst maar op zoek naar de Mc... maar die kon ik helaas niet vinden dus ben ik een of ander Blues-Jazz cafe/restaurant in gegaan. Ik bestelde ijsthee... dat was dus echt ijsthee. Gewone koude thee met ijs. Bah! En het eten was ook niet echt super. iets van Biefstuk reepjes in een saus met paprika en rijst en bruine bonen. Vooraf kreeg ik een soort pannenkoekje... Nou ja... het vult zullen we maar zeggen.
Op de terugweg kwam ik nog langs een hele leuke boekenwinkel die tot half 10 open was. Dus daar nog een uurtje rondgestruint en op naar het hostel.
Ik deel de kamer met 2 meiden. De ene ligt al te slapen en praat in haar slaap en de andere lijkt het ene moment te slapen en het ander moment zit ze een spelletje te doen of zo. Maar goed, voor mij is het wel tijd om te gaan slapen. Ben moe. Ik wens jullie allemaal weer een hele fijne dag toe en tot horens!
Oja... helmaal vergeten. Morgen ontmoet ik hier Damian. Ik ken hem via Whitesnake (internet) en hij is altijd erg aardig. Dus morgen iemand die me hier een beetje wegwijs kan maken! :-)
En dan nog even wat... nog even kijken bij het berichtje van Vancouver Island. Staan de foto´s nu bij en ook filmpje van de Walvis!

Ps... martine... wat super leuk dat je m´n blog zo volgt en berichtjes achter laat! Erg leuk.

Ps ps... Joke, maak je er weer een kliederboel van??? :-) Hoe loopt de expo? En als je thea spreekt, wens ze veel plezier. Ik zal nog ff een mailtje naar haar proberen te sturen!

Ps ps ps... Zus en zwager... hoe was jullie dag? De boel groots gevierd???

Ps ps ps ps... Lieve lella... blij dat je het leuk hebt gehad daar. Klinkt allemaal wel heel relaxed! Nou goede reis maar weer terug naar huis en geniet nog ff van je vakantie. Nog een week toch???

3 opmerkingen:

helga zei

Hey lieve Miek!
Geweldig dat filmpje van de walvissen, alhoewel ik al zeeziek word van alleen naar dat klotsende water te kijken! hahaha
Wat zul jij moeten afkicken als je weer thuis bent van al die geweldige dingen die je daar ziet, maar je zult ze je leven lang met meenemen....dat moet toch geweldig zijn!!

Ik ga maar eens naar bed, moet morgen weer werken in 't Gilde, de opening was erg geslaagd trouwens!

Doe je de groetjes aan Damian? Veel plezier!!!!
Dikke knuffel,
Helga

Lella zei

Hé lieve Miek,

Jep, nog een weekje vakantie en dan nog een halve week nie hoeven werken, donderdag is dan mijn eerste werkdag dus nog anderhalve week vrij plus dit weekend, lekker hoor!

Wat zijn die filmpjes toch leuk en die walvis was wel hééél dichtbij en errug groot! Kreeg er even een rilling van, hihi! Maar het allerleukst om jou weer eens in het echie te zien en zoals Martine al schreef: je ziet er happy uit! Benk blij om om dat te zien!!!

Die zeeotter vink toch wel helemaal geweldig, zulke relaxte beesten, daar moest de mens soms iets meer van hebben (zei ikke die eigenlijk vooral mezelf bedoel, haha!)

Dus je hebt Seattle weten te bereiken zonder troubles, das fijn. Grappig dat je een Nederlandse tegenkwam die precies wist hoe je de grens over moest komen. Werd je zeker wel een stukje relaxter van... het heeft gewoon zo moeten zijn dat je haar tegen kwam! Denk je ook nie?

Maar je bent al dik over de helft, wordt steeds trotser op je (en dat was ik al enorm!) want je doet het toch maar mooi even!!!

Nou, lieve Miek, ik wens je veel plezier met Damian en hoop dat ie je goed wegwijs kan maken in Seattle! Geniet van sightseeing Seattle!!!

Liefs en een dikke zoen van Rariemelle!!!

Henny De Jong zei

Hallo Annemieke,het is al weer een week geleden dat we je hebben gesproken. Wij zijn die dag richting Agassiz gereden en bij de roundabout nog wat gegeten.

Maandag en dinsdag heb ik dus mijn eerste ( eigenlijk 2de) workshop gegeven. De 6 dames vinden het erg leuk en ik ben zelf ook al weer aan het kleien. Ik moest er wel weer een beetje inkomen, ik heb gedurende de zomer haast geen tijd gehad om te kleien. Piebe heeft voor mij een stelling in de garage gemaakt zodat ik nu alles wat er gekleid is netjes weg kan zetten.

Morgen en vandaag is er Fall fair in Agassiz, ( je weet nu wat dat is; de lekkerste komkommer????ik moet werken maar Piebe is vrij.
Kim moet morgen avond op de racetrack werken popcorn verkopen. Zondag is er een craft fair in Harrison. Wil ik samen met Piebe even gaan kijken. Misschien vind ik wat voor mijn vintage adventskalender. Kunnen wij ook bakkie koffie doen bij Muddy Waters.
Dan maandag naar de tandarts en beetje kleien en s avonds weer workshop geven. Dan is het alweer dinsdag en weer werken.

Ik vind het erg leuk om je zo te volgen op je blog.
Doe je wel voorzichtig?????maar toch wel heel veel plezier hoor.

veel liefs van Henny,Piebe, Kim & Dennis

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...