dinsdag 8 september 2009

Harrison Hotsprings

Daar was ik weer. gisteren geen zin om een heel verhaal te schrijven en mooi op tijd onder de wol.
Dus... maar even bij het begin beginnen. opgestaan en naar Starbucks omdat de internet verbinding in het hotel sucks... (vast oefenen voor sinterklaas;-)Daar even met mn pa en ma en vriendje ge-msnt. Toen nog even het centrum in want ik wilde toch nog graag wat keramiek kopen van Kathleen Raven. Nou, ik trof het niet want de winkel zat dicht. Het is hier lang weekend ivm labour day. Een soort dag van de arbeid geloof ik. Dus toen de tomtom maar ingesteld en op pad.
ik ben nog even door Merritt gereden wat schijnbaar de stad van de county muziek is.
Maar ook daar alles dicht.
Even buiten Merritt kwam ik zowaar in de file terecht. Toen ik even later de ambulance hoorde en nog wat later de traumahelikopter wist ik genoeg. Na een half uur kwam ik langs de plek des onheil. 2 auto's waarvan 1 bijna niet meer herkenbaar was. Het was meer een bouwpakket zeg maar. En overal op staat lag rommel, koffers, kleren en een roze knuffel. Het was wel even slikken. Dus toen maar heel voorzichtig verder gereden. (later las ik dat er 5 mensen bij betrokken waren en er gelukkig geen doden waren!)
Onderweg begon het een beetje te sputteren en hingen de flarden wolken laag tussen de bergen wat af en toe een spookachtig tafereel opleverde...


Ik kwam langs het stadje Hope waar ook bijna alles dicht zat, maar er was wel een theehuisje open. Dus daar even een lekker bakkie thee gehad.
Toen door naar Harrison Hotsprings waar ik de nacht door wilde brengen. ik kwam praktisch langs de familie de jong en besloot even te kijken of ze thuis waren. Helaas...
Door naar mijn eindbestemming voor de dag. Motel gevonden en eerst maar eens een wandeling gemaakt naar de heet water bron. Ik had natuurlijk weer een heel idilische voorstelling hier van, heet water in een grote poel waar je in kon badderen. Dat bleek helaas niet het geval. De bron is afgeschermt omdat het water knetter heet is. zie hieronder


Achter dit huisje lag deze poel (dus toch) met behoorlijk warm water. Maar om daar nu in te gaan zwemmen.....


Na wat kiekjes te hebben gemaakt van het meer en te hebben genoten van het prachtig uitzicht inclusief regenboog kon ik mijn maag niet meer negeren... die schreeuwde om wat lekkers!
In een soort Duits?Oostenrijks restaurant heb ik een heerlijke snitzelg cordon blue bestel en zowaar ook groente gegeten! Je moet af en toe toch wat nietwaar!
Met een volle maag nog wat rond gestruint door het plaatsje en toen vond ik het welletjes en heb mijn bed opgezocht.

Vanmorgen ben ik werkelijk vroeg opgestaan. Kwart over 8 was ik er uit en om kwar over 9 lag ik in het overdekte zwembad hier! Met heerlijk warm water uit de bron! 38° om precies te zijn. Heerlijjk. en nu mnoet ik als de sodemieter opschieten want ik heb nog een kwartier en dan moet ik mijn kamer uit zijn en ik moet nog beginnen met inpakken.

Ik wens jullie allen een hele goede nacht en ik hoop dak vanavond de puf en de mogelijkheid heb om jullie te vertellen waar ik nu weer beland ben!

liefs en een dikke zoen van mij!








1 opmerking:

Lella zei

Nog net even voor het slapen gaan!
Had vanmiddag al gekeken maar toen had je nog nix geschreven.
Dus geen keramiek kunnen kopen, jammer dat dan bijna alles dicht zit en ook daj nie alles van de bron kon zien!
Pff, bij dat ongeluk niet al te veel bij nadenken, vooral die roze knuffel die doet het hem dan hè... Maar gelukkig is het niet al te ernstig afgelopen.
En ff nieuwsgierig: wie is de familie de Jong?
En goed van je dat je weer groente hebt gegeten, ook als anderen niet voor je koken wel goed voor jezelf zorgen hoor (zei ikke die ook nie echt van de groente is).
Maar dat zwembad is toch wel het toppertje, 38 graden, heerlijk!!! Krijg al zin in volgende week als ik dat lees, zitten we een midweek in een huisje met een 6-persoons wirlpool, nie zo groot als dat zwembad van jou waarschijnlijk, maar toch!

Oja, leuk dat je foto's hebt geplaatst van de rodeo en van de man met wie je daar heen bent geweest. Wij Nederlanders denken alleen maar dat je niet met vreemde mannen mee moet gaan dus ik was toch wel even zeer nieuwsgierig of ie er een beetje betrouwbaar uitzag, hahaha, maar dat doet ie hoor!

Nou Miek, ik zeg trusten voor over ongeveer 9 uurtjes! Maar hoop dat je nu nog geniet van je dag!

Liefs en een zoen van Lella!

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...