donderdag 15 mei 2008

Kameel rijden....

Hallo allemaal,

Er zit voor ons bijna weer een dagje Marrakech op. Het was een leuke dag waarop we veel wilden doen, maar helaas de dag vloog voorbij.

Rond een uur of negen zijn we op gestaan en even later de stad in gegaan waar we weer een kaartje hebben gekocht voor de tourbus. Bij het office du tourisme uitgestapt om eens te kijken wat voor informatie ze hadden over Marrakech. Nou.... niet veel dus! haha. Ik kreeg in elk geval een plattegrond (die ik al had) waarop de beste man uit had getekend hoe we bij de Hammam konden komen waar we nog graag naar toe willen.
Toen zijn we naar het station gelopen. Dit klinkt alsof we dat zo ff deden, maar int echt deden we er toch wel een uur over. Het is hier namelijk niet zo dat je het met de kaart er bij zo kunt vinden. Het is hier soms net een doolhof. Na veel vragen en de nodige omwegen vonden we het.
Een kaartje kopen was (gelukkig) simpel en als alles mee zit, zitten we zaterdag om 9.00 uur in de trein riching Fès.
Toen weer terug gelopen richting de opstapplaats van de bus, maar onderweg eerst even een crepe gegeten in een restaurant. Ze waren hier ontzettend vriendelijk en serveerden HEERLIJKE cappucino! De lekkerste die we hier tot nu toe gehad hebben.
Toen de bus in en op naar de kamelen. Ook dit ging natuurlijk niet zonder slag of stoot (we zouden er bijna aan wennen) We stapten nl zo dicht mogelijk bij het bedrijf waar de kamelentour kon doen uit en namen van daaruit een taxi. De chauffeur kende de plek niet, maar wist wel een andere plek om kameel te rijden. Wij dachten dat we weer bij de benen zouden worden geno,en en stonder er op dat hij naar het adres reed wat op de plattegrond stond.
Daar aangekomen was er niets..... oeps! De de chauffeur belde naar het bedrijf en toen bleek dat het toch op de plek was die hij eerst bedoelde....oeps oeps.... Dus weer terug. Daar eindelijk aangekomen konden we direct rijden. Margreet op Aisha en ik op Fatima. Het waren hele lieve dieren en ik vond het ook wel weer een beetje zielig voor die beesten. Maar goed, het was leuk.
De jongen die met ons mee liep, Nordin, was erg aardig en in mijn beste frans heb ik nog een beetje met hem kunnen kletsen.




Terug op de basis kregen we nog wat te drinken en toen maar weer de bus in.
We wijn toen uitgestapt in de buurt van de Hamam waar ik nog graag naar toe wil. Hier was het weer drama om het te vinden. Hier en daar gevraagd en achteraf bleek dat ze je gewoon de verkeerde kant op sturen als ze het zelf niet weten. Maar uiteindelijk vonden we het wel. Aan de buitenkant is er niks te zien. Maar kom je door het deurtje binnen dan waan je je in een oase van rust!!! Ik kijk hier echt heeeeel erg naar uit. Maar nog even geduld tot woensdag! (Liesbeth, bedankt voor de tip!!!)

Toen was het tijd om even snel op te frissen in onze kamer en op zoek te gaan naar een restaurant. Margreet wou graag een Tajine gerecht eten. Dat is een gerecht gemaakt in een aardewerken schotel met puntdeksel. We vonden een restaurant aan de rand van het El Fna plein en hebben boven op het dakterras gegeten. We bestelden allebei kip. ik verwachte een heerlijke kipfilet.... Maar das natuurlijk wel een beetje blond om dat te denken... We kregen een kippepoot... Nu hou ik over het algemeen niet zo van kluiven, maar ik heb goed mijn best gedaan en volgens Margreet heb ik mezelf weer overtroffen!!!

En nu is het weer tijd om ons bedje op te zoeken. dus ik wens jullie allen lekker slapen toe (of een goede morgen of middag)


Liefs Annemieke

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...