dinsdag 15 september 2009

Vancouver Island

Hallo, daar was ik weer. Dit keer niet vanaf mn eigen laptop want de verbinding hier is ronduit koten!!! Ik baal daar zo stevig van!!! Maar goed, dan maar kaartje kopen voor internet hier. $8 per uur! GRRRR....

maar goed, laat ik dan maar snel mijn verhaal doen! De filmpjes en foto's volgend dan zo snel de verbinding het hier weer doet en anders morgenavond als we ergens anders zitten

Gistermorgen tegen half 10 bij het hostel opgepikt door de reisleidster Joleen van de Moose reisorganisatie. Hup het busje in met nog 10 anderen. Ik zat naast 2 jonge meiden uit zwitserland waar helaas geen boe of bah af kwam. De groep valt dus eerlijk gezegd nogal tegen. Nouja... niks aan te doen. Er was 1 israelische man bij die wel aardig was en waar je wel redelijk mee kon kletsen.
Maar goed, op naar de haven om de boot te nemen naar Vancouver Island. De boottocht verloopt prima en uit de wind op het dek is het prima te doen in het zonnetje.




Aangekomen in Nanaimo de bus weer in en op weg naar Tofino. Nog een pitstop gemaakt bij een waterval waar we onze meegebrachte lunch op konden smikkelen en een waterval konden zien.




Ook nog een pitstop gemaakt bij een Fall Fair. Er was een auto tentoonstelling, een kermis, een Lumberjack wedstrijd (houthakkerswedstrijd)


Er waren dieren te zien en natuurlijk waren er allerlei wedstrijden... Van wie maakt de mooiste foto tot wie kweekt de lekkerste komkommer....



Toen door naar ons hotel in Tofino. Prima hostel. 's Avonds met elkaar spaghetti gekookt onder leiding van onze leuke reisleidster Joleen. Na het eten zong ze nog en speelde ze een deuntje op haar gitaar. En toen slapie doen.

Vanmorgen vroeg op en bij de supermarkt even wat te eten gekocht voor vandaag. En om 9 uur naar de haven gelopen. Tegen tienen zaten we op de boot die ons walvissen zou laten zien en ons naar de hotsprings zou bregen.
De boottocht was echt geweldig! Koud maar leuk! En hard dat het ging!!!








Onderweg zagen we van die zeerobben... (van die hele grote zeehonden waarvan het mannetje zon bromsnor heeft)

Een paar keer een grijze walvis en wat ik helemaal geweldig vond, zeeotters. Eentje lag zo relaxed op z'n rug te liggen en keek net zo hard terug naar ons als wij naar hem. ZO grappig!!!



Toen naar de hotsprings... We werden afgezet in een klein haventje en van daaruit moesten we over een van houten flonders gemaakt pad zo'n 2 km lopen door het regenwoud. (ik dacht dat dat alleen in de tropen voor kwam, maar hier hebben ze dat dus ook) En dat was ronduit geweldig!!! Enorme bomen, overal mos, varens en enorm groen allemaal! Echt prachtig!
Aangekomen bij de hotsprings snel omkleden in het enige kleedkamertje en toen met blote voeten over de rosten naar de warmwater"baden" Gewoon poelen in de rosten! Heel erg leuk maar knetter warm. Dus daar heb ik niet al te lang in gezeten. Maar wel gaaf, want er is een soort watervalletje van heel warm water waar je dus onder kunt staan poedelen!
Toen weer afdrogen, aankleden en terug wandelen. Daar heb ik dus de lekker de tijd voor genomen want ik vond het prachtig. Ik zag nog een mini slangetje en een eekhoorn, die, toen ik heeeel stil stond op een halve meter van me vandaan bleef zitten. Me toen aankeek en er als een haa... eekhoorn vandoor ging!
Toen weer terug met de boot. Dit keer meer Walvis. En de laatste die we zagen dook zon 10 tot 15 meter van de boot op! Zal ze boven komen komt er zo'n stoomwolk uit de rug (zo halen ze adem) We konden de waterdamp gewoon voelen. Hij zwom steeds iets dichter naar ons toe en verdween toen onder water.


We sjeesden terug in de boot en zagen onderweg nog een Adelaar! Prachtige beesten zijn dat!!!
Toen terug naar het hostel. Ik was erg moe en heb even dutje gedaan en lekker gedouched. Ik geloof dat het eten nu klaar is, dus dat was het dan weer voor vandaag. Ik hoop dat ik nog de kans krijg om met mn laptop te internetten want dan ga ik er nog wat foto's tussen zetten.

Lieve mensen, bedankt voor de lieve smsjes en mailtjes die ik van jullie kreeg. Dat doet me echt goed. Want ik mis jullie allemaal wel een beetje hoor. Maar ik ben op de helft! Dus....

Dikke zoen!

3 opmerkingen:

Gert Jan en Margreet zei

Hey lievie,

Hier weer een berichtje uit Vroomshoop.Jaloers jaloers hoor ;-)
meegaaaaaa wat jij meemaakt zeg!
Lijkt me heel overdonderend, door het regenwoud. Ik probeer me voor te stellen dat jij daar loopt en omhoog kijkt, en wat je dan allemaal wel niet ziet.....mega hoge bomen, super grote varens en groen groen groener dan groen.....en wat zal het daar lekker ruiken!!!!
Maar afijn, nu eenbericht uit de natuur van Vroomshoop. EDDY IS TERUG !!!! Onze egel!!!
Hij huist onder een stapel oude takken in de achtertuin. Morgen maar ff kattenvoer halen, dan komt hij wel tevoorschijn. t'Ja en wat we hier verder zoal doen, naar de brievenbus rennen om te kijken of je kopie van het paspoort er al is, maar Miek.....nog steeds niks!!! snik snik.....
Nu maar hopen dat het morgen nog komt, anders moet mama jou taak overnemen! We wachtten dus in spanning af, en houden je natuurlijk op de hoogte.
Pa en ma zijn inmiddels weer thuis, dus Zora zal wel heel gelukkig zijn, en pappa ook wel denk ik :-)
Hier is verder ook alles oke, alles gaat zijn gangetje en voor nu geen bijzonders te melden.
Nou zus, ik brei er een end an. Ga lekker douchen en dan onder de wol.

XXX Jij fijne dag, maak er wat van!!! Liefs GJ & Greet

Lella zei

Hé lieve Miek,

Hier een reactie vanaf de bank in ons huisje in Groenlo: WAUWIE Miek, wat een superdag heb je gehad! Geweldig verhaal, supermooie dingen die je gezien hebt!!! Hoop dat het je nog gaat lukken om foto's te plaatsen, mocht het op Vancouver Island nie lukken dan maak je vast een meldinkje wanneer je later de foto's plaatst want die foto's wil ik echt nie missen!

Hier gaat alles superrelaxed, vandaag eiglijk nie meer gedaan dan uitslapen met een tussenstop voor nfles, met z'n 3tjes 'gezwommen' in onze 6-persoons whirlpool. Samee in zo'n opblaasbare zitband voor het eerst, vond het heel leuk! Is wel wat anders dan een douche of zo'n klein badje wat ze thuis is gewend. Ze kon nu ook al zittend spelen met bekertjes, badeendje en met het handpoppetje van Dikkie Dik die ze samen met het badboekje van jou heeft gekregen (of eiglijk ik op mijn verjaardag). Foto's gemaakt en gefilmd dus wanneer we thuis zijn zal ik je hiervan ook een foto mailen. En verder vandaag boodschapjes gedaan en wat geprutst op de laptop. Toch maar even een verbinding via het draadloze netwerk hier aangevraagd, wel een stukje goedkoper dan die verbinding bij jou, €1,50 per dag moeten we betalen. We hebben wel eventueel verbinding via een dongel, maar die is van Ar's werk.
Morgen gaan we ff shoppen in Groenlo en dan zien we verder wel. Nix moet, alles mag, heerlijk!

Nou, wens je nog superveel plezier op Vancouver Island en hopelijk komt het groepje nog een beetje los zodat het behalve heel mooi ook nog wat gezelliër wordt!

En nog bedankt voor je lieve mailtje!!!

Dikke zoen en liefs van Lellebel!

Betty en Jan zei

Lieve Annemieke,
We zijn weer thuis en hebben twee weken vakantie gehad in Garderen. Het was over het algemeen heel mooi weer, maar gisteren viel het nogal tegen, waardoor je Pa en Ma wel wegkonden maar wij, omdat de voortent niet droog was, nog moesten blijven. We hebben gezellige dagen gehad. Nu heeft Betty weer je prachtige verhalen van je avontuur gelezen. Dat duurde wel even, Jan zal dit later nog doen.
Goat goan, Tante Betty en oom Jan

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...