zondag 13 september 2009

struinen door de straten van Vancouver...

... dat heb ik de afgelopen 2 dagen gedaan. Gisteren ben ik eerst naar chinatown gelopen.
Best een eind, maar dat ging prima. Ik was er al door gereden met de bus en verwachte er niet te veel van. en idd... ik vond het ook niet veel bijzonders. Allemaal chineese winkeltjes met chinese souvenirs en spullen. Aangezien ik in Canada ben heb ik daar niet zon boodschap aan. Ook nog even door het Dr. Sun Yat-Sen parkje gelopen wat wel leuk was. Een soort Chinees of Japans aangelegde tuin.
Op een gegeven moment kwam ik in een straat waar ongeveer twee derde van de mensen die daar waren daklozen of drugsverslaafden waren. Ik voelde me dus niet helemaal op mn plek en besloot toch maar weer dezelfde weg terug te nemen.
Ik was in Gastown toen ik telefoon kreeg van Dale, een Canadees die drumt in Uncle Sid, een bandje dat ik via Myspace "kende". We zouden even wat gaan drinken ergens in Gastown. Dus ik de tent opgezocht en even later kwam hij ook. Erg aardige vent en hij bracht me een CD van z'n band mee en visite kaartjes. Dan kon ik ze in Nederland mooi promoten! het was wel even gezellig maar even later besloot ik maar weer verder te wandelen richting Hostel. Onderweg nog een hapje geten en tegen een uur of 8 was ik terug bij het hostel. Lekker zitten lezen en internetten en op tijd onder de wol.
Vanmorgen tegen half 10 opgestaan en naar Grandville Island gelopen. Dat was iets verder dan ik had verwacht, maar het was zeer de moeite waard.
De public markt is prachtig.. Een verzameling van allemaal groente kramen en ander etenswaar. Erg kleurrijk en leuk om rond te neuzen.

Daarnaast waren er op het eiland allemaal gallerietjes en leuke winkeltjes. Al met al heb ik daar heel wat uren rond gestruint.
Terug besloot ik de watertaxi te nemen om me naar de overkant te brengen zodat ik niet weer het hele eind hoefde te lopen. Maar onderweg kwam ik nog een soort braderie tegen waar ik nog een poos heb gelopen en lekker in het zonnetje zitten lezen.
Toen ik terug liep naar het hostel kwam ik langs de bioscoop waar Bruno nog draaide dus... ik besloot daar maar heen te gaan. Nou, ik moet zeggen... het is niet echt een film voor mij. Viel me een beetje tegen. Alleen het eind was leuk. (voor de genen die hem gezien hebben, het liedje met Bono, Sting, elton John en natuurlijk... als klap op de vuurpijl, en de rede waarom ik het leuk vond.. SLASH op gitaar!!!
En nu dus ff een bakkie doen bij de Starbucks en bekijk vanaf mijn plekkie hier het nachtleven van Vancouver.
alemaal opgedirkte mensen die een avondje uit gaan en daar tussen enorm veel daklozen. Echt heel veel! Dat is iets wat me enorm is opgevallen hier. Het schijnt ook dat de "regering" hier voor een jaar of wat terug een instelling voor psychiatrische patienten zomaar heeft gesloten en dat er geen andere opvang was voor deze mensen. Nou dat kun je dus goed merken. Maar goed, ik ga zo maar eens naar de kamer. Tas inpakken want morgen wordt ik om half 9 opgepikt voor mijn vier daagse trip naar Vancouver island. Ben heeeel benieuwd. Hoop dak Orka's ga zien. Maar reken daar maar niet te veel op want ik heb mensen gesproken die de trip ook gedaan hebben en wel walvissen maar geen orkas's hadden gezien. Nouja... ik zie wel.
Ik weet niet of ik in deze dagen ook internet heb. Dus mocht ik niet schrijven, dan weten jullie waarom. Smsen mag altijd hoor!

Liefs mij!

P.s. Lella, veel plezier op vakantie!
Ps ps... Pa, ma, zus, zwager, oom Jan + tante Betty, ik hoop dat jullie een super leuke familiedag hebben gehad.
Ps.ps.ps. Joke.. bedankt voor je lieve berichtje!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag lieve Miek,

Heerlijk 2 dagen slenteren! Wel jammer dat China Town alleen maar chinees spul te koop had, dan lijkt met het eiland en de public markt stukken mooier. Maar je bent er in ieder geval geweest. Dat park ziet er wel mooi uit! Bijzonder eigenlijk dat chinezen dan echt een stadsdeel helemaal in hun eigen stijl hebben.
Dus je ziet heel veel daklozen, had ik niet echt verwacht in Canada. Fijne regering trouwens! Nu loopt dat allemaal zo op straat met Miek er tussenin, dan krijg ik wel even de kriebels hoor!

Maar leuk dat die drummer je belde om wat af te spreken! En ook grappig dat je al een paar keer naar de bios bent geweest, je doet daar ook gewoon de dingetjes die je normaal in Nederland doet.

Nou, ik ga maar eens een tukkie doen, verjaardag Irma nogal laat geworden, lagen er vanmorgen om iets voor 5 in, pff, en nog nie nuchter ook nie. Maar vandaag nie slecht dus dat scheelt weer, al mooi wat spulletjes kunnen pakken.

Ik weet nie of je dit nog leest voordat je naar Vancouver Island gaat maar duim voor je dat je orka's gaat zien! Heel veel plezier daar lieve Miekerdepiek!

Liefs en een dikke zoen van Lella!!!

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...