dinsdag 18 augustus 2009

Zadelpijn??? My ass!!!!



Daar zit ik dan (ja, ik kan nog steeds zitten!) in Cache Creek, Ongeveer een kwartiertje rijden van de Ranch waar ik afgelopen nacht was. Het is echt zo´n typisch plaatsje met vooral motels en eetegelegenheden. Volgens mij is hier in het plaatsje zelf weinig te doen.


Vanmorgen dus paardje gereden en ik mag dan wel geen geboren Cowgirl zijn, maar ik vond het leuk. We gingen echt over de prairie.
Ik ben hier in een nogal droog gedeelte. Dus niet veel dennebomen op de bergen den van de dennen die er staan is ongeveer de helft dood vanwege één of andere keverplaag.
maar goed de bergen zijn begroeid met planten tot zo'n maximaal 50 cm hoog denk ik. Sage was de plant die er het meeste groeide. Volgens mij een soort Salie, maar dat zou ik even op moeten zoeken....
Na het ontbijt (en een nacht niet zo heel best slapen) gingen we om 9.15 te paard. Mijn ros, een hengst me de naam tigger was best groot en ik maakte me al weer druk over hoe ik daar in vredesnaam op moest komen. Maar dat viel gelukkig mee en ik mocht gelukkig als een van de laatsen, dus rest van de groep zag mij in elk geval niet stuntelen.
Na een korte uitleg hoe je zo'n beest bestuurd gingen we op pad. Best eng soms want we moesten behoorlijk stijgen en dalen en vaak had ik het met die arme tigger te doen hoor. Het was trouwens een ontzettend lief beest en dat terwijl het het tweede mannetje van de kudde was. En die kudde is zo'n 120 paarden groot geloof ik.
Onderweg zagen we nog een Coyote lopen en even verderop lag een deer in de bossen. Volgens mij is dat een soort hert of zo. In elk geval flink groot!
Het eindpunt van de rit was bovenop een hoge berg waar we, zoals je op deze foto kunt zien, prachtig uitzicht hadden.
Toen weer terug. Al met al zo'n 2 1/2 uur rijden. Dat vond ik meer dan genoeg voor vandaag. Dus na ff snel douchen (ik moest haast wel stinken want het paard voor mij liet ongelovelijk veel scheten en niemand reageerde er op, terwijl ik er eerlijkgezegd enorm om moest lachen) en na het douchen was het tijd voor de lunch.
Voor mijn gevoel had ik het daar wel gezien en heb ik de boel maar in de auto gegooid en op weg naar Cache Creek. Zo'n 15 minuten verderop. Ik wist dat daar ergens een laundry service was en ik was wel toe aan schone onderbroeken en zo... Dus daar bij toeristeninfo naar een goedkoop motel MET draadloos internet gevraagd. En nu zit ik dus bij Canadas Best Value Inn. Prima motel. Schoon en midden in het centrum van CC.
Ik zit nu buiten voor mijn kamer met een dikke ijsco en een beker Ice Tea. Het is hier behoorlijk warm, maar dat vind ik wel lekker. Ik denk dak zo nog even wat ga lezen tot het hier te donker wordt. En dan nog maar eens plannen maken voor morgen. Ik weet nog niet of ik in 100 Mile House zal overnachten of toch nog verder ga naar Williams Lake. Ach ik zie wel... In elk geval hoop ik dat jullie allemaal heerlijk liggen te slapen en straks vrolijk en blij weer op staan! :-)

Liefs mij!

Ps. Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Zo leuk om even wat te lezen! Laten jullie het ook even weten als er iets bijzonders gebeurt in het mooie nederland. Want een telegraaf ben ik hier nog niet tegen gekomen helaas!
Ps.Ps. Ik heb nog een paar foto´s gezet bij de vorige blog! Doeg doeg!!!

1 opmerking:

Gert Jan en Margreet zei

Ha Miekie,

Dinsdagochtend 8.10 en jawel blij opgestaan hoor! Weer een nieuwe dag die ook hier lekker warm zal worden ,28 graden. Maar even over je verhaal, wat knap dat je op die knol kon blijven zitten!!! das een prestatie vind ik, ik bin trots op oe!!!
Maar goed zal je ook ff op de hoogte houden van de zaken hier!
Wij hebben de aannemer gehad gister, en ik denk als jij terug komt, dat de verbouwing hier sowieso al over de helft klaar is!
we denken dat het hier met een week of 4 gaat beginnen, afijn ik heb er zin in.(jij weet wel beter natuurlijk ;-) maar maak me maar niet wijzer) hahaha
Maar ehhhh ff wat anders, ik zie dat ik op moet schieten.....zet je er ook nog ff een kiekje op dat je op de knol zit???
Lijkt me lachen.Ik zat trouwens net lekker mijn beschuitje te eten toen je schreef dat je knol zo scheten liet. Hahahahaah daar moest ik natuurlijk wel om lachen en ik blies daardoor alle beschuitkruimels op de laptop!!!!
oh oh oh oh Foei Ik begin te zeuren dus ik schei(t) er mee uit.
doeoeoeoeggggggggggggg
XXX Zus.

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...