zaterdag 15 augustus 2009

Goedemorgen vanuit een donker Agassiz

Donker.... want het is hier avond en jullie liggen allemaal nog op 1 oor. Maar goed, ik kan hier dus weer op internet. Ik ben nog bij de familie De Jong en vermaak me opperbest. Maar laat ik even beginnen bij waar ik in het hostel met zenuwen in m'n buik was gebleven.

Tegen een uur of 3 ben ik samen met Fransisca op zoek gegaan naar een taxi, want het was me te veel gedoe om uit te gaan zoeken welke bus ik moest nemen. Door haar uitgezwaait bracht de taxichauffer me voor iets minder dan $30 naar het vliegveld. Daar aangekomen naar het verhuurbedrijf waar ze me natuurlijk nbog een soort verzekering aan wilden smeren, maar ik wist zeker dat ik alles wat nodig was had geregeld. Dus, nee bedankt. Maar een tomtom... nou dat leek me wel wat. Na even flink slikken en een dikke $170,- lichter liep ik richting de huurauto's. ik mocht van parkeerplaats 15 t/m 19 een auto uitzoeken. Dus handenwrijvend liep ik er naar toe en... jawel! Er stond welgeteld één auto! Een Susuki Swift. Helaas niet dat mooie nieuwe type dat nu in nederland rijd. Maar goed, het zag er goed uit.
ik heb de parkeer meneer nog maar even uitleg gevraagd over hoe dat ook al weer moet, rijden in een automaat, voordat ik zo'n mooie SUV zou rammen.

Maar goed, de auto daar nog even geparkeerd en toen maar even het vliegveld binnen gelopen om te wachten op hennie. Toen zij er waren (om familie weg te brengen) belden we elkaar waar we elkaar konden vinden. hennie stond bij de roltrap en ik ook, maar mooi dat we elkaar niet zagen. Bleek ik in de hal bij de binnenlandse vluchten te staan en zij in de hal internationale vluchten! Maar lang leven de mobiele telefoon!

Uiteindelijk ben ik samen met Hennie in de auto achter haar man Piebe aangereden. Ik dacht dat ongeveer een uurtje zou zijn, maar dat bleek dus ruim 2 uur te zijn.
Auto rijden is hier toch wel een beetje anders als in nederland. Hier en daar wat andere regels, maar ik heb me maar voorgenomen om het iets rustiger aan te doen dan ik thuis doe en dan moet het vast goed komen ;-)

Phiebe en Hennie bleken in een prachtig huis in Agassiz te wonen. Het is hier echt prachtig!!
Tegen half negen een hapje gegeten en naderhand nog gezellig wat gedronken en toen was het bedtijd.


Wat heb ik ongelofelijk lekker geslapen!!!! Daar was ik echt aan toe. Tegen een uur of half 9 zaten Hennie en ik aan het ontbijt en en om een uur of 11 liepen we naar de Back Porch.
Dat zijn de buren van Hennie en Piebe. Zij is potter en hij is koffie brander. Ze verbouwen allerlei soorten knoflook en hebben ook een soort brocanterie winkeltje. Allemaal erg leuk om even rond te neuzen.
Verder zijn we vandaag nog bij allerlei potters geweest. Het waren allemaal draaiers. Erg leuk om te zien. We kregen allebei helemaal de kriebels om aan het kleien te gaan.
Weer thuis gekomen had Piebe het eten al klaar. Gebakken aardappels, boontjes en Bizon steak! JAWEL!!!! En ik moet zeggen dat het heerlijk was!!!

Na het eten zijn we nog even op pad gegaan om te kijken of er nog beren in de tuin van de buren zaten. Die lopen hier dus ECHT WEL gewoon rond! Maar helaas ze liepen er nu niet.

En nu zit ik hier in de kamer m'n verhaaltje te schrijven en zijn jullie weer op de hoogte van hoe het met me gaat. Prima dus!!! Morgen ga ik weer verder. En zo gauw ik weer online kan horen jullie weer van me! Liefs en een dikke zoen voor jullie allemaal!!!

4 opmerkingen:

Gert Jan en Margreet zei

Hoi zus,

Nou dit is dan de derde poging om je een berichtje te sturen.
Op één of andere manier lukt het ff niet weet niet waarom. Hier is alles okidoki (27 graden) ook lekker....ppfffffff
Maar met jou ook alles oke lees ik. Wat jammer dat je geen dikke Jeep uit kon zoeken joh!!! Balen hé
Wat ik niet zo erg vond is dat er geen beren waren toen je ff ging kijken....brrrrrr
Je moet nmatuurlijk weer heel in de aap arriveren, dus das nie erg ;-)
Maar wat een mooie foto's!!!! En wat een droomhuisjes staan daar zeg!! Dat winkeltje ook erg leuk, lijkt of dat wel 100 jaar terug is in de tijd, tenminste zo lijkt het op de foto.
Fijn dat het rijden je is meegevallen en dat je ook nu weer internet hebt.Hopen dat dat zo blijft. Nou zus ik ga eens kijken of dit berichtje nu wel geplaatst word , zal mij benieuwen!

XXX Zus en zwager!

marco zei

he meisje hoe was het bij hells gate?kan je met sms niet bereiken dus dan maar zo proberen want bellen lukt ook niet dikke zoen en tot horens

Lella zei

Hé Miek,

Weer ff tijd om te schrijven want Samee én Ar liggen te slapen, gister een gezellige bbq gehad met de kameraden. Artjan was er ook, is destijds volgens mij een half jaar in Canada geweest. Maar de nodige biertjes voor Ar dus en nu ietwat moe, gek hè...
Maar echt leuke huizen daar! En fijn dat je het naar je zin hebt gehad daar! Van die beren had ik afgelopen week al wat gehoord, Dorien is ook ooit 4 weken in Canada geweest en die liet me wel even schrikken toen ze over beren vertelde. Moest natuurlijk meteen aan jou denken en kreeg er even de rillingen van! Heb haar maar even bedankt voor haar verhaal...
Maar jij ligt nu hopelijk heerlijk te slapen ergens, waar weet ik niet maar dat lees ik vanzelf weer. Hopelijk kun je snel weer verbinding krijgen!

Liefs vanuit een zonnig maar windy Hancate! xxx

silvia zei

ha miekie, hd gisteren een berichtje gestuurd maar die heb ik volgens mij onder je blog van istanbul gezet! anyway ik lees iedere dag even je blog , zo lijkt het of ik ook een beetje op vakantie ben hahaha, broertje was hier gisteren en alhoewel ie je giga mist, is hij toch ook wel vrschrikkelijk trots op je!!! vanmiddag kwam ie weer, heb zon vermoeden dat ik m deze weken zeer vaak zal zien hahaha, meid geniet van elke dag, ieder avontuur , alles wat je ziet, vaak zal het fantastisch zijn, misschien soms wat moeilijk, maar straks herinneringen voor je hele verdere leven en ik ben ook trots op oe!! zoals marco zei gisteren, nog maar 9 wkn hahaha. trouwens bedankt dat ik je boekjes mag lenen.

groetjes en liefs Silvia en Jannes

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...