maandag 17 augustus 2009

Sundance Ranch in Ashcroft...

Daar zit ik dan, naast het kantoortje van de ranch waar ik (voor een smak geld, maar goed..) een nachtje verblijf en morgen paard ga rijden. Jawel, je leest het goed. miek op een paard. Het had wat voeten in de aarde om hier te komen, maar goed, laat ik beginnen bij het begin.
Gistermorgen heb ik na een ontbijtje Hennie bij haar werk op de Deli in Agassiz afgezet.


Ik kreeg een heerlijke sandwitch van haar mee en heb er nog wat lekkere nederlandse snoepjes en café noir koekjes gekocht voor onderweg.
Toen de tomtom ingesteld en op weg naar Lytton.

(helemaal vergeten te vertellen...) Onderweg een tussenstop gemaakt bij Hells Gate. Wat dom dat ik dat vergat op te schrijven. maar goed, hells gate is dus een hele nauwe doorgang van de Fraser river in de bergen. Er is daar nu een brug aangelegd en ook een kabelbaan. Leuk om te zien, maar niet spectaculair.


Dus weer verder naar Lytton. De weg er naar toe was prachtig en goed. Het is echt prima te doen om hier te rijden. Onderweg hier en daar even gestopt om van het uitzicht te genieten en foto's te maken.




Ik geloof dak rond half 2 in Lytton aan kwam. Daar de auto geparkeerd en eerst maar eens even naar het toeristeninformatie kantoor. Er waren 3 of 4 hotels/motels waar ik uit kon kiezen en verder was er nog een museum en verder was er voor mij niet echt veel te doen (je kon er wel raften en hiken, maar das nie echt wat voor mij geloof ik) Ik ben eerst wat rond gelopen en het goedkopere hotel zag er nogal grauw en grijs uit, dus besloot ik het Totem Motel te nemen. Daar had ik de helft van een 2 onder 1 kap huisje. heel schattig en prima voor elkaar.


Ik besloot wat rond te gaan lopen en ben even bij een giftshop naar binnen gewipt en ook maar even langs de supermarkt en de drankhandel. Daar vond ik een paar heerlijke breezers pinã colada. Zo zou ik de avond wel door komen!
ik kwam er achter er daar geen internetverbinding was, wel in de lokale bieb, maar die zat op zaterdag natuurlijk dicht. En ook mijn beide telefoons hadden geen bereik. Jee,.... dan voel ik met toch wel ff gehandicapt hoor!
Tegen zessen was ik weer in mijn minihuisje en heb heerlijk liggen lezen op bed en om 9 uur vond ik het wel oke en ben gaan slapen. Ik was ook erg moe en had de hele weg in de auto al zitten gapen!
12 uur later vond ik het toch wel de hoogste tijd om uit bed te gaan! De boel weer in de auto gepakt en op naar Ashcroft. Na een prachtige rit waarbij de bergen steeds kaler werden kwam ik er aan. Het was een heel leuk dorpje, maar op zondag was zo goed als alles dicht helaas, behalve het museum waar ik maar even een kijkje ging nemen. Het was net zoiets als de oudheidkamer in hardenberg, maar dan ging het dus over het ontstaan van Ashcroft.


Het museum




Dus was ik genoodzaakt mijn bakkie leut bij de General Store te drinken. Dat is een soort supermarkt met van alles. Gereedschap, huishoudelijk spul, kantoorartikelen, eten en nog veel meer. En achterin zat een deli waar je koffie en broodjes kon krijgen. Dus daar dronk ik mijn bakkie leut. In de ogen van de echte koffiedrinker waarschijnlijk slootwater, maar ik moet zeggen, het smaakte mij goed! Daar zat ik dus aan een klein tafeltje met schattig rood geblokt kleedje mijn bakkie te drinken. Toen vond ik het wel tijd worden om weer op pad te gaan. ik stelde m'n tomtom in op Cache Creek. Dat bleek nog geen 15 minuten rijden te zijn. Cache Creek was een stuk groter en had erg veel motels en hotels. Verder viel het een beetje tegen. Bij het toeristenkantoor hielp een aardig mannetje min aan folders van allerlei dingen die hier in de buurt te doen waren.
Uiteindelijk besloot ik na een telefoontje, terug te rijden naar Ashcroft om naar Sundance Ranch te gaan.

En daar zit ik nu dus. Het is een all-inclusive gebeuren hier. Wat inhoud dat ik hier avondeten, ontbijt en lunch krijg plus 2 keer kan paardrijden morgen. Voor de eerste die morgenvroeg begint heb ik me al ingeschreven den wat de 2e betreft, das afhankellijk van of ik na de eerste nog kan lopen. En nu luiden ze de bel voor het diner! Ik ben heel benieuwd wat we eten. Maar dat horen jullie vast later of morgen nog wel.

doeg doeg!

4 opmerkingen:

Gert Jan en Margreet zei

Ook goeie moggel.....

Hier vanuit Vroomshoop. Het is hier nu maandagochtend 7.10 uur!
Je ziet het al, het eerste in de vroege morgen waar ik aan denk dat ben jij ihihhihihihihi
Maar wat lees ik nu,
zus op een knol!!!!!!!
Nou ik wens je heel veel plezier!!!
Dat zere achterwerk en zere benen zal wel meevallen ( uiteindelijk spreek ik uit ervaring ;-)
Maar op die knol blijven zitten!!!!! DAS EEN TWEEDE
Hoop dat je dit dan ook leest, als je al gereden hebt hahahahahaha
Fijn om weer wat van je te "horen" trouwens.
Nou meis, ik brei er weer een eind aan want ga zo werken. Het zal wel een pittige week worden, de weersberichten hier zijn voor van de week 28 en 30 graden!!!!!!
WHAAAAAA nou kussie XXX doeggg

helga zei

Hey Miek,
Ik ben er ook vroeg uit (7:45) want de meiden moeten weer naar school....bah niks an!!
En net als je zus is dat ook het eerste wat ik s'ochtends doe...even lezen wat Miek heeft gedaan.

Leuk man, paard rijden!! Alleen denk ik dat je WEL last van je benen gaat krijgen, en ik denk dat je het na 1 keer wel voor gezien houdt. We horen het wel!
Heel veeeel plezier en tot gauw.
Dikke knuffel,
Helga xxxxxxxxxx

Lella zei

Misschien zit je nu wel op het paard te hobbelen terwijl ik dit schrijf. Oh oh oh, wat had ik stiekum graag even meegekeken hoe je dat af zou gaan! Als het maar niet net zoiets wordt als ons weerzien al rennend over 9 weken, haha! Maar dat ga ik met veel plezier vanzelf lezen!
9 weken, jemig Miek, er zit alweer 1 week op. Oja, nog bedankt voor je lieve kaartje vorige week, en allemaal zeer graag gedaan hoor! Vind het ook zo leuk om het Liefklompje aan de tas te zien hangen op de foto opt vliegveld! Zo zijn we echt een beetje bij je!

Nou lieve Miek, succes met je eventuele zadelpijn!

Liefs Lella! X

Gert Jan en Margreet zei

Hoi zus,

ff weer gespiekt, maar nog geen verhaal over je knol-avontuur.
Jammerrrrrrrrr Ben zo benieuwd!!!!
Ik ga slapen, heb de knollen op, zal morgenvroeg gelijk weer kijken hoor. Doei doei Fijne dag want jij word zo wakker denk ik. XXX Zus

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...