woensdag 26 augustus 2009

Wauw!!!! Wat een dag!!!!

Gisteren niet geschreven want ik was vrij laat weer terug in mn kamer en had nog maar een half uurtje voor de starbucks, waar ik kan internetten, zou gaan sluiten.
Maar hier ben ik dus weer na gisteren een geweldige dag te hebben gehad! De beste tot nu toe denk ik!
Het enige minpuntje was dat ik om 7 uur op moest staan! haha. Om even voor 8 was ik bij Terri en vertrokken we richting Barkerville wat zo'n kleine 2 1/2 uur rijden was.
Na een uur highway kwamen we op een kleinere weg. Prachtig! wat en uitzicht hadden we soms. Maar geen enkel dier gezien!!!
We kwamen eerst door het leuke plaatsje Wells, waar we bij de Bears Paw een bakkie koffie hebben gedronken. De meeste (houten) huizen waren voorzien van mooie kleuren. Erg leuk! Nog even snel in een winkeltje en Becks pottery gekeken en toen door naar Barkerville.

Barkerville was vroeger een goudzoekersstadje dat meerder keren is afgebrand en weer opgebouwd. Ergens in 1970 of zo is de laatste bewoner overleden als ik me niet vergis en volgens mij heeft het toen een poos leeg gestaan. Op een gegeven moment zijn ze alles weer gaan restaureren en herbouwen om een stuk geschiedenis te bewaren en het als toeristische atractie te gebruiken.
Hieronder een aantal foto's om te laten zien hoe het er daar uit ziet...


We zijn er nog naar een theater show geweest waar een soort musical was over een brand in Barkerville. De acteurs konden echt geweldig zingen!
Ook hebben we nog goud gezocht. Ik had gehoopt een flinke bonk te vinden, maar helaas het bleef bij 5 flinterdunne stukkies die ik in een buisje water mee mocht nemen!


We hebben natuurlijk alle winkeltjes bekeken en in een ouderwets snoepwinkeltje allerlei lekkers gekocht.
Ook hebben we nog gepicknickt op de parkeerplaats want Terri had allerlei lekkers bij zich.

Toen we uiteindelijk uitgekeken waren in Barkerville was het volgens mij al half 6. We zijn nog even naar Wells gereden waar inmiddels de meeste winkels wel gesloten waren. Er was nog wel een gallerie open waar we even zijn gaan kijken. De kunstenares stond zelf in de gallerie en vertelde over haar werk. Zij maakte de schilderijen en samen met haar man maakte ze sieraden. Ik kocht er nog een paar kaarten. Ik had graag een poster gekocht, maar ja... dat komt in mien rugzakkie natuurlijk nooit heel over!
Toen de auto weer in en op weg naar huis. Ineens zei Terri, stop eens... volgens mij zag ik een moose. Dus terug, en ja hoor...... Geweldig!!!! Je kon hem door het water horen plonsen!

Toen weer verder en na een hele poos rijden meende ik in een weiland naast de highway iets te zien..... We besloten terug te rijden en de auto aan de kant te zetten. En ja hoor... Ik had het goed gezien. Een ZWARTE BEER!!!! Met...2 jonkies!!!! WOHOOOOO!!!!! Geweldig!!! We hebben wel een half uur staan kijken tot het echt te donker werd. Dus verder maar weer.

Een poos later zag ik iets op onze weghelft staan terwijl ons een vrachtwagen tegemoed kwam. Niet veel verder bleek het een (volgens mijn dronken) kerel te zijn en die probeerde dus de vrachtwagen en later ons te laten stoppen. Nou, mooi niet, Terri belde 911 om het door te geven. Levens gevaarlijk!!! Ik hoop maar dat die kerel het overleefd heeft.

Uitendelijk was ik om half 11 terug op de kamer en was doodop! Maar ik had echt een geweldige dag gehad!!!!

En nu is het hier dus al weer woensdagmorgen. Ben benieuwd wat Terri voor vanmiddag in petto heeft. Dat horen jullie morgen wel weer! Doeg doeg!

4 opmerkingen:

Lella zei

Hé golddigger!

Whaaah, je hebt gewoon een beer in het echt gezien, werkelijk onvoorstelbaar! En nog met jonkies ook nog, lijkt me écht helemaal geweldig!!! Volgens mij kun je daar niet lang genoeg naar kijken. Hopelijk heb je foto's gemaakt!?
En helemaal een superdag als ik dat allemaal zo lees, leuk om zo'n heerlijk enthousiast verhaal te lezen. En mooi die foto's erbij, en die jurken! Kzou haast even terug in de tijd en dan wel in Canada willen zijn, alleen om zo'n jurk al aan te kunnen. Maarrr, een trouwjurk aan hebben heeft er stiekum ook wel iets van weg. Fijn dat je zo'n geweldige dag hebt gehad, dat er nog vele mogen volgen!

Kga mijn bed opzoeken, morgen en vrijdag weer werken en dan weer weekend!

Veel plezier met nog een dagje op pad met Terri! Liefs en een dikke knuf van Lella! X

Gert Jan en Margreet zei

He rijke stinkertje, (al dat goud)

Hahahaha hoi, nou geweldig dat je het zo naar je zin hebt!
Super mooie belevenissen. Kon de beer jullie niet ruiken?
Zal vast de neus wel in de lucht gestoken hebben en gedacht "wat ruik ik nou dan?" Pas op de jongen beschermen........whaaaaaaa....best eng ja! Hier alles okidoki, geen beren in de tuin hier, wel pa en ma. Die waren hier gisteren nog op de koffie, was gezellie.
Ook Leontine en Daniek zijn geweest,toch gezellig hoor oude buurtjes op visite.
Nou wiggie ik ga naar de kringloop,voor nu hoop ik dat je heerlijk slaapt, en niet over aanvallende beren droomt hahahahahaha en morgen weer zo'n geweldige dag toegewenst!!!

Doeggggg smokkie GJ en M

Anoniem zei

He hoi

Nou inderdaad zeg Wauw wat een dag. Blij om te horen dat je het nog zo naar de zin hebt. Maar dat kan ook niet anders want volgens mij is Barkerville wel te vergelijken met het kleine huis op de prairie. Helemaal geweldig. En dan ook nog eens goud vinden ha ha. Wat wil je nog meer.
Jeetje je hebt nu dus echt een beer gezien een met 2 jongen nog wel. Bofkont??????!!!!
Nou meid doe voorzichtig en geniet er nog even van.

Groeten Martine

John en Anneke zei

Hallo Annemiek,

Hier een berichtje van de zus van Henny. We hebben elkaar op de luchthaven van Vancouver ontmoet.
Ik volg je reis en het is leuk om lezen hoe het met je gaat en waar je nu bent!
Die beer zomaar in 't wild is prachtig, wij vinden het nog steeds heel onwerkelijk als je z'on beest tegenkomt. Dit jaar hebben wij er 3 gezien en twee jaar geleden tijdens onze rondreis maar liefst 6....!!!
Volgens mij begint nu ongeveer de zalmtrek en dit betekend lost of beers in the river.

Wij zijn ondertussen alweer over onze jetleg heen en zijn alweer volop aan het werk. Ik ben nog steeds bezig om een selectie te maken uit de 3000 foto's die we gemaakt hebben. We moeten echt afkicken van Canada, het is een wereld van verschil. Ik hoop dat we over twee jaar weer bij de familie langs kunnen en een mooie rondreis te kunnen maken. Eerst nog maar even sparen denk ik..!
Volgend jaar komen Henny en mijn broer naar Nederland. Ik ben benieuwd hoe ze het ervaren om weer terug te zijn. Ik verheug me in ieder geval erg op.

Zo, ik ga nu lekker slapen en ik wens jouw nog heel veel plezier! Pas goed op jezelf en geniet ervan.

PS
Op onze koelkast hangt de volgende tekst; Good company, good wine, good welcome make good people'. Drie keer raden waar deze gekocht is....juist in Canada.

Groetjes vanuit Limburg van John en Anneke

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...