donderdag 13 augustus 2009

Suspension bridge en het Aquarium...

Afgelopen nacht eindelijk heel goed geslapen. Sliep geloof ik al voor ik het kussen raakte, wat voor mij een unicum is.
Na het ontbijt ben ik samen met Fransisca op pad gegaan. Eerst zijn we naar de haven gelopen om de ferrie naar de overkant te nemen. Iedereen is hier zo vriendelijk en neemt echt de tijd om je uit te leggen hoe en wat het allemaal werkt. we moesten namelijk kaartjes kopen bij een automaat. Maar goed, met de ferrie over en toen op bus #236 naar Suspension bridge. We kwamen o.a. door een prachtige buitenwijk van Vancouver. Mooie huizen!!!

Suspension Bridge bleek een heel leuk park te zijn met veel over de geschiedenis van de brug, veel info over totempalen, een super leuke souvenirshop (ze bestaan dus toch!) en dan natuurlijk de brug, met daar achter het bospad van loopbruggen tussen de bomen. Hieronder maar even een aantal foto's









Toen we daar uitgekeken waren hebben we de bus en ferrie weer terug genomen en daar hebben we de Big Bus genomen naar Stanley Park om naar het Vancouver Aquarium te gaan. Het park was niet heel erg groot maar ik heb er wel vissen en andere zeewezens gezien die ik nog nooit had gezien. Ook waren er zee otters! Wat een ontzettend grappige beesten.
Maar het allerleukste vonden we toch wel de 4D film die we daar konden kijken. Het was een film over het leven onder water en we hadden zo'n 3D bril op. En als er bijvoorbeeld in beeld was dat er een walvis in het water dook kregen we sputters water in ons gezicht. En ik schrok me echt helmaal rot toen er allemaal waterslangen naar ons toe zwommen en we ineens een "por" in de rug kregen! Bleek later dat er een knopje in je stoel zat wat dan naar voren kwam.

Nadat we alles voor ons gevoel wel hadden gezien hebben we een taxi opgezocht want de Big Bus had z'n laatste ronde al gehad.
Bij het hostel heb ik me even snel omgkleed en ben naar de Imax bios gelopen. Allen dit keer want Fransisca ging met de andere meiden van de kamer de Pub-tour doen. Dat leek mij geen verstandig idee aangezien ik morgen moet rijden. En eerlijk gezegd heb ik er ook geen zin in.
Ik wist dat de film Startrek zou draaien en dat leek me wel leuk in 3D. Helaas was de film niet in 3D, maar wel op mega groot scherm. Ik heb me in elk geval prima vermaakt. Op de terugweg nog een engels leesboek gekocht. Mocht ik me vervelen, dan kan ik altijd eens kijken of ik daar door kom. Al ben ik eigenlijk nog niet aan lezen toegekomen!

maar goed, nog even kijken of ik er nog wat foto's tussen kan prutsen en dan is het wel tijd om te slapen. En dan maar weer afwachten wanneer ik weer internetverbinding heb. Maar dat zien jullie vanzelf!!! Liefs mij!!!

3 opmerkingen:

marco zei

is dus goed vertoeven daar? en dus straks de auto in gewoon rechts rijden toch? x

Helga zei

Whoaaaahooooo Miek met een bontmuts op!!! Hij staat je wel schattig....dat dan wel weer ;)

Je hebt al een boel leuke dingen gezien zeg, ook erg leuk die foto's erbij.

Ik heb nog steeds niet het idee dat je zover en zolang weg bent en blijft...denk steeds dat je een paar weekjes op vakantie bent. Maar goed...zal nog wel komen denk ik.

Veel kijkplezier en kalmpies an in de auto! Dikke knuffel XXX

Lella zei

Fijn om al die welgemeende brede glimlachen van jou te zien op alle foto's! En het rondtrekken gaat nu dus echt beginnen! Doe voorzichtig en geniet!!!

En ksnap precies wat Helga bedoeld, heb ook niet het idee dat je zover en zo lang weg bent, maar dat komt misschien doordat we je op de voet volgen. Lang leve je laptop en internet!!!

Liefs en ndikke zoen van Lella!

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...