woensdag 19 augustus 2009

Williams Lake...

Daar was ik weer. Bijna middernacht in Williams Lake.
Eens even kijken. Vanmorgen toen ik wakker werd en me om wilde draaien had ik het gevoel dat ik 80 was. Zo'n beetje alles vanaf mijn schouderbladen tot mijn bovenbenen deed me zeer. Lang leve horsebackriding!!! Ik weet het zeker, ik wordt nooit geen cowgirl! Maar goed, dat zal met een paar dagen wel weer wegtrekken. Toen ik eindelijk uit bed was en de boel in de auto had ben ik rond een uur of half 11 vertrokken uit Cache Creek. Nog even snel bij de Subways een broodje gekocht voor onderweg en rijden maar.
Ik kwam al vrij snel door het plaatsje Clinton en daar zag ik Pottery staan en ik kon de auto nog net snel genoeg aan de kant krijgen. Dus hup, parkeren en de auto uit. En wat hoor ik daar? Ja hoor... nederlandstalige muziek. Die bleek dus uit een box aan de overkant van de straat te schallen bij één of ander winkeltje achtig iets.Voor op het winkeltje stond Hollands Hoekje!

Dus na de pottery, die overigens niet echt geweldig was, ben ik daar maar even gaan kijken. Het was een allergaartje van slippers, keramiek, t-shirts, een soort deli, fax service enz enz. Ik zag dat ze een goeie koffiemachine hadden dus bestelde een cappucino bij de vrouw die nederlands bleek te zijn. Maar ze had het erg druk dus een gezellig praatje zat er niet in.
Buiten in het zonnetje heb ik m'n bakkie leut opgedronken en het broodje dat ik had mee genomen opgegeten. Toen maar weer verder.
M'n volgende stop was 100 mile house waar ik naar een grote supermarkt ben geweest. Te kust en te keur. En zoveel wat ik wel eens zou willen proberen!!!
En Marielle... weet je wat ze daar hebben???? Cola light en dan ook nog cafeine vrij!!!!! haha Dus die moest natuurlijk mee. Ook nog een blikje Root Beer gekocht. Dat zie je hier overal en dat moest ik natuurlijk ook even proberen. Nou, dat is dus niet te drinken. Het deed mij aan de tandarts denken. Ik weet niet precies waarom want waarschijnlijk is het erg slecht voor je tanden. maar het had een enorm chemisch luchtje en smaakje.
In 100 mile house nog even wat rond gereden en een soort van Art Gallerie bezocht. Dat was meer een expositieruimte van allerlei lokale kunstenaars. Er was dus van alles, van schilderijen tot handgemaakte kaarten en ook wat keramiek. Ik was er niet echt van onder de indruk, maar het idee er achter, een ruimte om lokale kunst te promoten en laten zien vond ik wel weer heel goed.
Hup de auto maar weer in en op naar de volgende tussenstop. 108 mile house Heritage site.

Een verzameling van oude gebouwen van rond 1880 geloof ik, zomaar langs de snelweg. Een aantal waren er volgens mij in die tijd echt gebouwd en een aantal waren hier naar toe verhuist. Heel leuk om even rond te lopen.
Daarna de auto maar weer in en verder naar Williams lake.
Onderweg zag ik zowaar nog een Deer (nee, geen beer helaas) door de wei dartelen. Zo grappig hoe dat beest door de wei hupste! En dat zo dicht bij de highway!!!
Aangekomen in Williams Lake, wat toch wel een van de grootste plaatsen is waar ik de afgelopen dagen ben geweest, op zoek naar een hotel. Dat viel nog niet mee. Er zit hier zat hoor, dat is het niet, maar ik wilde graag op loopafstand van het centrum en ook weer niet al te duur. Dus bij het mega grote toeristen info centrum wat adressen gevraagd.

Uiteindelijk werd het Sandmann Inn. Een prima hotel met zwembad in de kelder.
Ik had wel zin om te zwemmen, maar besloot eerst even te kijken wat het was. Nou, ik moest er zelf de lichten aan doen en ik kan je wel zeggen dat ik blij was dat ik niet kant en klaar in bikini naar beneden was gegaan. Het was wel netjes hoor, maar ik geloof niet dat ik daar prettig een baantje had getrokken. Ach ja, je kunt ook niet alles hebben nietwaar? Want draadloos internet (toch één van mijn eerste levensbehoeften) hadden ze wel! :-)
Na een poosje te relaxen, internetten, lezen en douchen besloot ik het centrum in te lopen. Alles was natuurlijk al dicht, maar een beetje window shoppen is ook prima. Ik zag een paar winkeltjes waar ik morgen even wat wil neuzen, maar over het algemeen is het hier toch wel wat oudewetser als bij ons hoor. het zou een zware taak worden als ik hier een nieuwe garderobe aan moest schaffen!
Na wat rond lopen en eigenlijk op zoek zijnd naar een leuk tentje om wat te eten kwam ik langs de bioscoop. Ik besloot dat mijn avond eten maar uit popcorn en M&M's moest bestaan onder het genot van een film. Julie en Julia. Leuke film!
En nu ben ik weer terug in het hotel. Het niet storen bordje zit op de deur want morgen zet ik geen wekker, ik blijf hier namelijk morgen nacht ook slapen. Dus jullie horen morgen waarschijnlijk wel weer van mij.
Is alles goed bij jullie allemaal? Ik hoor graag van jullie hoor? Liefs mij!!!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk verhaal maar een deer ,wat is het voor dier ?een eland of rendier of hert? ben benieuwd. alles oke hier ,wat leuk gistermorgen ,had er een vrolijke dag van doei doei groetjes mam

Gert Jan en Margreet zei

Hoi miekie,

Wat leuk om je verhaal weer te lezen.Wat fijn weer hé ff lekker douchen en zo hahahahaha
"Wat zul ie bij toer,n stink,n"
Grappie natuurluk hé
Maar je schrijft, hou me op de hoogte van alles, maar t'ja....degene die elke dag wat bijzonders meemaakt ben JIJ. Hier gaat alles zijn gangetje. Ik ben vrij vandaag, morgen wel werken en dan word het ruim 30 graden!!!
Toink toink dat hakt er wel in vind ik. Waarschijnlijk kan ik je morgen een spannend verhaal vertellen van de onweersbuien op de vlaktes van Vroomshoop hahaa
Maar voor nu dus weinig nieuwtjes. Pippi heeft volgens mij wel het een en ander meegemaakt. Die kwam helemaal onthutst het erf oplopen en was zo munt , gelijk naar binnen om te slapen. Ik zag dat het adreskokertje ook van zijn bandje af was, dus wie weet heeft iemand hem wel in handen gehad!
Dat denk ik dan gelijk natuurlijk!
De boze boevenbende whaaaaaaaa
Maar ja zonde dat ze niet kan praten. Nou met GJ is alles kits, nog net zo gek als anders ;-)
Nou meid kijk weer uit naar je volgende verhaal,ik ga naar buiten het is mooi weer!

Doeoeoeggggg XXX GJ & M

Helga zei

Arme Miek....zoveel spierpijn, da's nie fijn!! Maar je hebt alweer heel wat afgereisd lees ik. Lekker lijkt me dat, beetje rondrijden, leuke dingen bekijken, niet na hoeven te denken wat je s'avond moet gaan koken. En toch... ik geloof niet dat ik het kon. REPSPECT!!
Mamsie Volkering, een deer is inderdaad een hert, maar dan wel veel groter als wij ze hier kennen natuurlijk.

Nou, in de Sahara is het warm, maar hier ook!! En morgen hebben ze het over 35 graden! Gadverdamme!!! Echt niet leuk!
Wat is bij jou de temperatuur zo'n beetje?

Big hug XXX
Helga

helga zei

REPSPECT?? Wat is dat? ik bedoel natuurlijk RESPECT

Lella zei

Whaah, daar moet ik ook heen als ze daar caffeïne vrije cola light hebben!!! En heerlijk om ff jouw humor te lezen wanneer je schrijft over het scheten latende paard! Ik zie je zo zitten al hobbelend en binnenmonds giechelend.
Maar mooie foto's tot nu toe en het hotel waar je nu zit ziet er super uit, wel jammer van het zwembad. Maar oh wat ben ik blij dat ze jouw eerste levensbehoefte zo veel hebben tot nu toe> internet! Ik probeer elke dag te kijken wat je hebt beleeft, soms gaat me dat een daggie mis, heb het druk met feestjes, visiten en de dagelijkse dingetjes en werk tussendoor ook nog en laten we vooral Samee niet vergeten. Het gaat goed met mams en meis. Meis dronk vorige week wel 2 dagen slecht, minimaal vocht binnen kunnen krijgen wat enorm belangrijk is voor zo'n klein meisje. Kmoest natuurlijk net die 2 dagen werken, veel gebeld met de opvang en met het bureau om advies enzo te vragen. Maar de opvang is super en ze hebben goed voor haar gezorgt dus was niet echt nodig om haar eerder op te halen. Maar ik was wel op mijn werk maar m'n zorgelijke koppie duidelijk bij Samee. Ik heb het idee dat het allemaal met tandjes te maken heeft. Maar ze drinkt nu weer goed en is er nog wel wat rustiger van maar verder prima te pas en heel goedlachs! Gelukkig maar! Nu nog 2 dagen werken, morgen met 33 graden, lang leve de airco op 't Dok en vrijdag weer stukken koeler, en daarna 5 dagen weekend, lovely! Wat wil een mens nog meer... nou, 3 maand vrij zoals jou zou ook nie gek zijn! Over 3 weken hebben we 3 weekjes vrij dus das ook al heel prettig! Maar ik ga maar eens een slaapje doen, ben benieuwd of m'n mannetje binnenkort ook richting huis gaat want die zit in Ijmuiden voor een storing (geen storingsdienst... of zou ie stiekum op de boot naar Engeland zijn gestapt?) Oja. en leuk daj gister ff smste! Kzat bij Ina op de verjaardag en zat op het duitse netwerk en weet dan even nie goed of het jou ook centjes zou kosten wanneer ik je van daaruit trug smste dus vandaar nie gedaan. Ikke nie alles altijd snappe nie!

Fijne dag nog lieve Miek en succes met een eventuele nieuwe garderobe uitzoeken!

Dikke knuf en zoen van je 2 vriendinnetjes uit Hankatecity!

Ojee, zie nu het woord wat ik bij woordverificatie in moet typen: groar, klinkt als beer??? Is dit een teken dat je er 1 tegen gaat komen?

XXXXX

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...