zondag 23 augustus 2009

Prince Geoorge!

Daar ben ik dan eindelijk in Prince George! Het meest noordelijke puntje van mijn reis.

Vanmorgen tegen half 10 opgestaan en tegen 11 zat ik in de auto. Het was ongeveer anderhalf uur rijden, dus dat viel mee. Onderweg zag ik nog een hert natuurlijk, maar ook een adelaar en een coyote. Heb even foto's opgezocht op internet aangezien het rijden, kijken en dan ook nog foto's maken niet echt samen gaat.

De coyote die ik zag toen ik paard ging rijden was grijs en deze die ik vandaag zag was bruin. Dus ik dacht eerst dat het een vos was of zo, maar nee dus.

De weg hier naar toe ging prima. Lang leve de tomtom. Anders had ik het hier nooit gevonden. De weg naar Prince George wel, maar in de stad zelf niet. Want het is dus echt een grote stad. En dan ben ik alleen nog maar buiten het centrum geweest.


Hier aangekomen eerst naar het toeristen infopunt en daar even navraag gedaan naar goedkope hotels, aangezien ik het kantoor van de campus waar ik wou overnachten niet kon bereiken. Maar ik besloot er toch eerst heen te rijden. Wie weet... en bingo. Er was iemand op het kantoor en dus kon ik een kamer krijgen voor $25 per nacht. DEAL! Op de kamer gekomen bleek dat er geen beddegoed was... Toch maar even weer terug naar kantoor. Voor $7 kon ik dat, inclusief handoeken er bij huren. Dus slaap ik vannacht toch nog onder een dekentje! :-) Het is wel even afkicken om na een nacht of 8 prima hotel/motel kamers in deze kamer te moeten slapen. Eerlijk gezegd deed het me een beetje denken aan een cel. En ook geen internet helaas! Maar goed, het is zo goedkoop, dus zal ik maar niet klagen.
Toen Terri gebeld en ze nodigde me uit om te komen eten tegen half 6. Dus nog even zitten lezen in m'n nieuwe boek van Slash en toen de tomtom ingesteld en op pad.

Terri woont in een soort woonwagen, dat is hier dus niet zo als bij ons in nederland. Terri woont gewoon in een wijk met grote tuinen en woonwagens. Niks mis mee!
De inrichting was wat wij noemen nogal ouderwets, maar prima voor elkaar. Terri's man Lyle en kinderen Danial en DJ (5 en 3) waren er ook .
Lyle had eten gekookt, rijst met kip, wat heerlijk smaakte.
Tegen kwart over 8 ben ik weer weg gegaan omdat ik liever niet in het stikke donker rijd. Onderweg evgen een pitstop gemaakt bij Save On Foods (supermarkt) en toch maar even de starbucks binnen geschoten om mijn blog te schrijven. Maar ik zit op nog geen minuut rijden van m'n kamer, dus dat moet te doen zijn.


Morgen lekker uitslapen en 's middags ga ik met Terri op pad. Lijkt me gezellig!

3 opmerkingen:

Gert Jan en Margreet zei

Hoi Zus,

Hier even weer een berichtje uit Vroomshoop. Jeemig volgens mij eet je alleen maar kip of nie hahahahahaaaa Maar ja dat is wel save!!! zit geen ZACHT aan :-)
Hou het maar op chicken hoor, nix mis mee.
Wat is het toch machtig leuk om al jou verhalen te lezen!
Super en ik vind het knap dat je je daar zo red! Ie bint een bikkel.
Wij zijn hier druk met aannemers in de weer. Bijna elke dag zijn we of wel op pad voor het huis, of er komt werkvolk kijken.
Dan naar de bank, ach je kent het wel. Maar we hebben er allebei zin in. Pa en ma zeiden al, dat we dan wel tijdelijk in de camper kunnen gaan wonen. Nou we zien het wel, maar dat lijkt me best lachen, camper hier in de achtertuin, op vakantie bij jezelf hahaha
Wat het weer betreft hebben we nog steeds geen klagen. Na het "noodweer" zou het gaan afkoelen, maar het is nu (zondag) al weer 26 graden en maandag weer 30 geloof ik. Dus die afkoeling komt nie echt van.
Maar lieve scheet, ik mail je nog ff via msn ik heb ook nog ff een prive berichtje voor je, dus daar ook ff je mail checken OKAIIIIII ?
Dag Soezie dikke kus XXXXX
Hou van jou!
Doeggggggg.

Lella zei

Hé rijke stinkerd!

Ik ben weer helemaal up to date!Alles weer gelezen en ook weer vlaggetjes geplaats in google earth wat nie helemaal vlekkeloos ging. Hak een vlaggetje geplaatst, typ ik een een volgende plaatsnaam in... weg vorige vlaggetje...grrrrrrrrrrrrrr. Computers!!! De expert des huizes wist het ook nie, jammer hoor. Heb toen maar even wat geprobeerd met aanvinken en knippen en plakken want ze stonden wel ergens maar nie op de goeie plek en gelukkig ging het toen goed. Dus je bent weer gespot! Je hebt al heel wat afgereist zeg, enig idee hoeveel kilometer je al op je tellertje bij hebt gesjeesd? Maar wat een heerlijk land lijkt het me daar, super al die afwisseling in het landschap als ik dat zo kan zien op google earth. En je zit nu volgens mij best dicht bij de Rocky mountains, ben zooo benieuwd naar hoe de bergen er daar uit zien en ik hoop dat je daar je blog bij kunt houden met lots of pictures! Weet je al of je er helemaal overheen gaat of ga je langs de rand?
Ik lees het vanzelf weer!

Pas goed op jezelf en veel plezier met Terri!

Oja, die magneten: SUPER!!! Heerlijke humor!!!

Kga me maar eens opmaken voor het volgende feestje dit weekend, Housewarming Gerben en Marieke. Gister feestje van Jaap van B. gehad, 40 geworden, je krijgt de groeten van Inge (zus van Jaap) En vrijdag feestje van Ina gehad. Vol weekend maar wel gezellie!

Liefs en een dikke missing-you-knuf van Lellebel uit een zonnig Hankate. Tis maar goed dat de zon schijnt want anders hak een lichtelijke depressie gekregen met jou in Verweggistan, hihi!

Joke Dekker zei

Groet van Joke

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...