zaterdag 3 juni 2017

Vrijdag 2 juni - Naar Vancouver

Vanmorgen langer gelegen dan de planning was, maar ik denk dat we om een uur of 9 de oprit van Hennie en Pete afreden. We troffen Pete nog net, maar de rest was natuurlijk al lang en breed aan het werk.

Onderweg eerst getankt en wat gegeten bij de Tim Hortons en het stukje van eergister online kunnen zetten en dat van gister nog grotendeels kunnen schrijven. De dagen waren gewoonweg te druk en geen internet. Maar als het goed is ben ik morgenvroeg weer helemaal up to date.

Van de Tim Hortons de tom tom ingesteld op een Michaels vlak voor Vancouver. Ik moest me daar nog even flink uitleven. Jeeee.. wat een winkel is dat! Ik heb er bijna twee uur rondgelopen en was eerlijk gezegd nog niet uitgekeken. Maar goed, Marco zat in de camper te wachten en die kon ik daar natuurlijk niet eeuwig laten zitten.

Toen op weg naar Burnaby Cariboo RV Park. We vonden het snel en kregen een mooi plekje, niet al te ver van het toilet en laundy gebouw. Eerst maar eens een paar wasjes draaien. Dat duurde ons veel te lang! Vooral het drogen ging ons veel te traag, want we wouden Vancouver in! (maar eerlijk gezegd kun je ook niet verwachten dat een wasje in 20 minuten gedroogd wordt in de droger)

Toen “een lijntje” gespannen in de camper en daar alles opgehangen. Zag er prachtig uit! 😉

We moesten zo’n 15 minuten lopen om bij de Sky Train te komen. Een soort monorail die de hele stad door gaat. We waren bijna in de verkeerde trein gestapt, maar uiteindelijk kwam het goed en waren we binnen 3 kwartier in downtown Calgary. Na een poosje vond ik de grote Pub, waar ik 8 jaar geleden ook had zitten eten. Dus daar naar binnen en ons avondmaaltje besteld. Het was lekker en voldaan gingen we verder met onze wandeling door de stad. Naar Waterfront en een flink eind langs het water gelopen en toen terug door de stad. Voor ik er erg in had, kwamen we in Gasstown. Dat herkende ik nog heel goed. Precies om 9 uur stonde we bij de stoomklok en konden we zien hoe de stoomklok 9 uur “sloeg”.

Nog even een bakkie koffie bij de Starbucks en toen weer naar Waterfront gelopen om de Skytrain terug te nemen. Tegen 11 uur waren we terug bij de camper en bleek de was nog lang niet droog en hij begon zelfs al wat muf te ruiken. Dus… morgen nog maar een keer in de was… zucht! Nu gauw slapen en morgen weer Vancouver in. Het is echt een prachtige stad waar enorm veel te doen en te zien is.

Anoniem zei

Vancouver, dat klinkt bekend als in 8 jaar geleden :-).
Ben heeeel benieuwd wat je allemaal hebt meegenomen van die enorme shop voor jezelf! En kom je deze vakantie nog meer van die grote hobbywinkels tegen waar je hebberig van wordt of was dit de enige? Ben benieuwd of je idd een extra koffertje mee gaat nemen naar Nederland, hihi. Maar shoppen moet eigenlijk bijzaak zijn maar zal wel typisch iets vrouwelijks zijn dat dat zelfs op vakantie toch altijd ook even moet. Spreek dan ff namens mezelf ��. Maar goed, alles zo te lezen genieten jullie daar echt en ben heel benieuwd naar wat jullie allemaal nog meer gaan zien. Vooral als je zegt dat het mooiste nog moet komen. Blijf genieten met elkaar van alle moois!
Liefs van Lella

Anoniem zei

hahahaha, tis wat met die was he? gewoon draadje achter Marco spannen , was eraan en rennen maar broer, die kilo's moeten er toch een x af. Het is een genot om de reisverslagen te lezen en ma houdt t ook goed bij :-) Heel veel reisplezier en ik zal alvast vliegmaatschappij bellen dat jullie extra ruimte in willen boeken voor alles wat jullie weer mee terug nemen:-)

liefs hvj silvia

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...