zondag 25 juni 2017

Donderdag 22 juni - Terug naar Calgary

Vanmorgen op tijd opgestaan en ontbeten met cornflakes en koffie. Een beetje opgerommeld en toen maar eens op pad. De sani-dump bij de camping stond aardig vol, dus we besloten dat maar in Calgary te doen. We reden Banff uit en zagen langzaamaan het landschap veranderen. Aan weerszijden van de weg nog hekken ivm dieren, maar een eindje voor Calgary hield dat op en zagen we al snel twee dode herten langs de weg liggen.

Maar goed, hoe dichter we bij Calgary kwamen, hoe vlakker het werd. De tom tom stond ingesteld op een Harely Davidson winkel in Calgary en binnen twee uur kwamen we daar aan. Het was een mooie grote winkel en zowaar vond Marco een mooie jas. Geen leren, maar wel een echte Marco-jas. Maar even verderop zag hij ook nog een mooie leren jas. Tja…. Wat doe je dan? KATCHING!!!! Ik zag aan het opruimingsrek ook nog een mooie leren jas hangen. Zat als gegoten en voor de helft. Dus….. straatarm, maar 3 jassen rijker stonden we weer buiten.

Toen nog even naar de Michaels om mn laatste centen uit te geven en op zoek naar een sani-dump. We hadden besloten om de laatste nacht maar een hotel te nemen in de buurt van Cruise Canada, zodat we de camper morgen op tijd in kunnen leveren .

Ff google  en zo kwamen we er achter dat er maar 2 sani-dumps in heel calgary waren! Dus tom tom ingesteld en er naar toe gereden. De sani dump bleek daar voor het laatst gebruikt te zijn in… pakweg 1983 gok ik zo. En die deed het dus niet meer. Zucht…. Op naar nummer 2. Zo’n 20 minuten rijden. Daar aangekomen stond er bij dat we binnen bij het tankstation om hulp moesten vragen. Ik naar binnen en daar kreeg ik te horen dat de sani dump buiten gebruik was. Waarschijnlijk sprak mijn gezicht boekdelen, want de man veronstschuldigde zich en en zei dat er pakweg 20 minuten verderop wel een zat. Ja…. Daar waren we dus al geweest! GRRRRRR En nu?

Toch maar op zoek naar één van de 3 campings in Calgary. De dichtstbijzijnde, een RV stalling en camping. Weer zo’n 25 minuten rijden. We reden een in aanbouw zijnde woonwijk in en vonden na veel rondjes rijden alleen een RV stalling die dicht zat. De camping zat er dus niet meer. Je snapt het al, de sfeer werd er niet beter op.

Het leek mij het beste om naar gewoon zuidelijk over de high way te gaan rijden en kijken of we iets tegen zouden komen. Misschien een verlaten parkeerplaats waar we de boel stiekum konden dumpen of zo. We hadden allerlei ideeen, maar die bleken niet uitvoerbaar. Geen parkeerplaats te vinden. Inmiddels zaten we weer op de weg waar we 4 weken geleden begonnen waren.

Uiteindelijk zagen we een bordje met campground er op en we besloten daar maar eens te gaan kijken. We werden even opgehouden door een hert met een jong. Een echte Bambi, bruin met witten stipjes op de rug. Zo schattig. Maar uiteindelijk vonden we de camping en de dame achter de bali begreep ons probleem en we mochten daar de tank gerust legen voor 15 dollar cash. (ik zeg: zwart geld!) Maar wij waren al lang blij.

Toen weer terug (toch weer zo’n 3 kwartier denk ik) en op zoek naar een hotel in de buurt van de verhuurder. En om de trend van de dag voort te zetten waren de eerste twee hotels vol. Maar bij de derde, een super 8 hotel, hadden we meer geluk. Het leek in eerste instantie een beetje een ranzig hotel, maar bleek toch prima voor elkaar. Toen we ingecheckt waren zijn we maar eens begonnen met het opruimen van de camper en het inpakken van de koffers. Dat bleek toch veel meer tijd te kosten dan we hadden verwacht. Wat verzamel je dan een boel in 4 weken! Allebei de koffers proppie vol en veel weg gegooid (handdoeken, kleren en toiletspullen).

Toen zaten we nog met een zakje of 5 afval. Dan kom je er achter dat er toch niet zomaar overal prullenbakken staan waar we (ongezien) onze troep in konden gooien. Uiteindelijk alles gedumpt op een grote parkeerplaats voor trucks, vlak bij het hotel. Het was inmiddels al na tienen. Nog even gekeken of de Wendy’s nog open was, maar helaas. Dan maar geen avondmaaltje meer. Gelukkig hadden we allebei ook niet echt honger. Op naar de hotelkamer voor ons laatste nachtje Canada.

Jammer dat het vandaag zo tegen zat. We waren het er over eens dat vandaag de minst leuke dag van de vakantie was. Maar de rest was geweldig, dus dat zijn we ook weer zo vergeten.