vrijdag 16 juni 2017

donderdag 15 juni - Jasper...here we come

Hè hè… eindelijk weer internet… en hoe…. Het kostte veel moeite, maar we hebben een internet tegoed op het skyroam apparaatje kunnen zetten (dat ik te leen heb van Marcello), want het ziet er naar uit dat we de komende dagen ook geen campings kunnen vinden met wifi. Maar goed, laat ik beginnen bij het begin.

Vanmorgen ging om half 9 de wekker. Nog even gesmokkeld tot 9 uur en toen toch maar rap d’r uit.

Om 10 uur waren we bij het restaurant en bestelden wederom een heerlijk ontbijtje. Ik had pancakes deze keer. Maar natuurlijk wel met bacon. Marco had er ook nog gebakken eieren bij. Het smaakte weer heerlijk.


En toen was het toch tijd om afscheid te nemen van Terri. Op de één of andere manier viel me dat toch wel zwaar. Eigenlijk weet je dat de kans wel heel groot is dat je elkaar nooit weer ziet. Maar we beloofden elkaar vaker te gaan schrijven, maar zeiden ook dat het daar vaak niet van komt. Maar goed, daar gingen we…..

Nog even in Prince George langs een scrapbookwinkel waar ik gister niet aan toe was gekomen, de tank vol gegooid en toen op naar Mc Bride. Een klein plaatsje ergens tussen Prince George en Jasper.

De weg werd steeds mooier en al gauw zagen we de besneeuwde toppen van de Rocky’s. Het mobiel bereik hield gauw op en zelfs de tom tom raakte het spoor bijster. Nu zou het ook wel heel erg knap zijn om daar te verdwalen. Het was één lange weg en de afslagen die er waren liepen meestal naar een huisje of naar een onverhard pad, het bos in.

Hier en daar zagen we een hert, een moose en zelfs een coyote die aan de rand van de weg stond te snuffelen. Zo af en toe stopten we om waterval te bekijken of even de benen te strekken. En toen was daar Mc Bride, een kneuterig klein plaatsje langs het spoor.


We hebben de camper bij het stationnetje geparkeerd en daar een bakkie koffie gedronken. In het station zat ook een toeristen informatie centrum. Echt ieder plaatsje heeft dat, al is het nog zo klein en stelt het eigenlijk niet zoveel voor.

We hadden de koffie net gekregen, of er kwam een goederen trein langs. Ik begon te tellen, maar bij 38 ben ik maar gestopt. Er kwam geen einde aan. Na de koffie nog even door het dorpje gereden. Het was inmiddels 14.00 uur en we besloten toch door te rijden naar Jasper. Op de kaart zag ik al dat we gauw bij Mount Robson zouden zijn. De aller hoogste berg van de Canadese Rocky Mountains. De top lag helemaal in de wolken, dus we konden niet zien hoe hoog hij echt was. Maar het uitzicht was echt onbeschrijfelijk mooi! Natuurlijk even gestopt en foto’s gemaakt en toen weer verder.



Tegen een uur of 8 waren we in Jasper. Hier kun je de camper net buiten het centrum parkeren. (Heel wat beter voor elkaar dan in Victoria) We zijn op zoek gegaan naar het toeristen info centrum om te vragen naar een full hookup camping (riool, stroom en hopelijk wifi) Er waren er 2, maar geen van beide wifi. Bij de eerste stond een lange rij campers te wachten, dus door naar de tweede. Daar waren we direct aan de beurt, maar een plekje vinden was nogal een probleem. We kregen een plek voor één nacht, zonder stroom en water. Gelukkig was er voor op de camping een Sani-dump. Een plek waar je je afvalwater tanks kunt legen en schoon water kunt bijvullen.

We zijn toen gaan eten. Soepie uit blik en ook spaghetti met meatballs uit blik. Dat laatste was niet echt iets wat ik vaker zal gaan eten, maar na een paar happen smaakte het eigenlijk ook wel. Wat brood er bij, bacon die op moest opgebakken en als toetje hadden we ijs. Marco had inmiddels de wifi voor elkaar gekregen en toen ben ik maar eens bezig gegaan met het bijwerken van het blog. En nu is het al bijna 12 uur en moeten we nodig naar bed. Morgen vroeg dag met veel op het programma. Dus ik ga deze nog ff op het wereld wijde web knallen en dan onder de wol. De foto’s doen we er een andere keer wel bij.
Oja, ik heb nog gekeken of ik zelf kon reageren op het blog, maar ook mij lukte dat niet. Maar in elk geval bedankt voor de lieve appjes! XXX

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...