vrijdag 2 juni 2017

Donderdag 1 juni - Naar Henny en Pete


Vandaag hebben we de eerste week er op zitten en we kunnen zeggen dat het een super mooie week was. Al veel gezien en gedaan en volgens mij moet het beste nog komen! 😊

Op tijd opgestaan en besloten om bij de lodge een ontbijtje te gaan doen, want we hadden geen zin om zelf wat te maken. Bij de lodge aangekomen bleek alleen de souvenir winkel maar open en het restaurant was nog dicht. Helaas, dan maar op pad.

Tegen de tijd dat we in de buurt van Hope kwamen was er eindelijk weer mobiel bereik. Bij de Mc een ontbijtje gescoord en naar Henny gebeld. Ze was aan het werk in Chilliwack en we besloten daar naar toe te rijden. Henny en Pete hebben een loodgieters en boekhoud bedrijf. Leuk om ze na 8 jaar weer te zien. Op de zaak koffie gedronken en we kregen de sleutel mee van hun huis, zodat ik m’n laptop en fototoestel op kon laden. We mochten ook wel een wasje draaien, douchen of wat dan ook! Canadese gastvrijheid die wij met onze Nederlandse bescheidenheid toch wel lastig vinden om te accepteren. Maar wel ontzettend lief!

We hebben de camper op de oprit gezet en de boel aan de lading gedaan en zijn wat rond gaan wandelen en even gerelaxt. Tegen half 6 waren ze weer thuis en hebben we wat gedronken. Daarna zijn we met Henny, Pete hun zoon Dennis en zijn vriendin naar de Pub gegaan om te eten. Een heerlijke burger gegeten en we werden door Henny en Pete getrakteerd.

Pete vertelde veel over het leven in Canada en over zijn grootste hobby; jagen. Ik met mijn tere zieltje kan me niet voorstellen dat ik een hert neer zou schieten, maar ik moet zeggen dat het hier wel anders is dan in Nederland. Er is verschrikkelijk veel wild en men leeft hier dichter bij de natuur. Maar dan nog…. Ik schiet er liever een foto van. Terug thuis nog even wat bij hen gedronken en toen naar de camper om een slapie te doen. Ik heb lang wakker gelegen en zo onderhand heb ik het gevoel dat er iemand over mijn rug heeft lopen stampen. Elke ochtend wordt ik zo stijf als een plank wakker. Ik vraag me af of dat nog beter gaat worden de komende weken. Maar als ik maar weer een beetje bewogen heb gaat het wel weer. En des te meer kijk ik straks weer uit om in m’n eigen bedje te liggen 😊

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beetje ochtendgymnastiek misschien?

Anoniem zei

Oeh... dus het bed is nog nie zo comfi... Hopelijk een kwestie van wennen. Maar mooi optrekje hebben ze daar zeg! Ik lees ff weer verder :-).
-x- Lella

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...