donderdag 14 mei 2015

Woensdag 13 mei

De eerste nacht in m'n tentje. Heb eigenlijk best aardig geslapen. Al leek dat niet zo toen ik in de spiegel keek. Ik zag er uit alsof onder het matras had gelegen. Maar goed, tegen half 10 opgestaan. Gelukkig was de zon nog niet zo vel dat ik m'n tentje uit brandde. Ontbijtje gemaakt van koffie, crackers met muisjes en vruchtenhagel. (Jawel... Als een echte Nederlander de boel gewoon mee genomen van huis!)
Lekker zitten lezen en relaxen. Toen toch maar eens aanstalten gemaakt om naar Aix te gaan. Ik had ergens gelezen dat er een parkeerplaats was waar je van daaruit met de bus naar het centum kon gaan. Dat leek me wel wat, want dan hoefde ik zelf de stad niet door te crossen. De TomTom vertelde me dat het maar 5 km was. Maar het bleek dat ik halverwege al midden in de stad zat. Dus maar een parkeergarage opgezocht en daar de auto geparkeerd. Toen even de airco voluit omdat ik nogal klotsende oksel had van het rijden. Maar het was weer gelukt!
Toen Aix in. Mooie stad, maar het centrum was toch kleiner, minder grote-stad-achtig dan ik gedacht had. Ik was er jaren terug al eens geweest, maar ik herkende er niets meer van.
Eigenlijk de hele dag door de stad geslenterd en regelmatig een terrasje gepakt. Wat lezen, wat mensen kijken. Als laatste nog een dikke sorbet gegeten en toen maar eens de auto opgezocht. Terug naar de camping. Ik hoefde geen eten meer, want ik zat vol van het ijs. Dus nog even wat in m'n reisdagboek geschreven en naar de wifi-plek om even met het thuisfront te "babbelen". Wat is dat toch heerlijk dat internet. Thuis is zo ver weg, maar dan ineens zo dicht bij!
En toen was het al bijna donker. Gauw ff gedouched en bij de tent thee gezet.
En nu zit ik in m'n tentje te schrijven en va m'n bakkie thee te genieten.
Ik weet nog niet goed wat ik morgen zal gaan doen. Ik denk dat ik de zee op ga zoeken, want morgen wordt het geloof ik zo'n 30 graden en de zee zien staat ook op m'n to-do lijstje. Maar eerst nog ff lekker lezen!

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...