zondag 17 mei 2015

Zondag 17 mei


Na een goede nachtrust zou je toch denken dat het een goede dag zou worden.
Eerst even wat gegeten en toen de was maar eens gedaan, want mn handdoeken waren op.
Het waslijntje gespannen en ook het dranghek dat hier op elk peceel staat schoon gemaakt. Toen de was ophangen. Natuurlijk lijn te kort, dus ook de scheerlijnen aan het dranghek geknoopt en zo kwam ik een aardig eind.
Ik kreeg nogal last van m'n buik en het leek er op dat ik iets verkeerd had gegeten. Maar naar een "heerlijk" wc bezoek ging het wel weer. Toch maar kalm aan doen met eten vandaag.
Toen ben ik me klaar gaan maken voor een bezoek aan de zee. Ik had besloten naar cassis te gaan.
Nou, dat was dus geen goed idee, om op zondag naar het strand te gaan! In heel Cassis konik geen parkeerplaats vinden. Zucht... Dus toen maar weer verder gereden. Ik zag een bordje met route de cretes staan en dat leek me wel wat. Dat was ook wat, maar mijn kleine autootje had er erg veel moeite mee. Soms moest ik in z'n 1 de berg op. Ik kon ergens langs de kant van de weg stoppen en had daar echt mega mooi uitzicht over de baai van Cassis. Maar ik kon er ook keren en dat leek me een goed idee. Anders zou ik wel erg ingespannen moeten rijden en daar had ik geen zin in.
Op naar een volgend plaatsje. Ik weet niet meer hoe het heette, maar daar kwam ik in de haven, inblaast van het strand. Niet echt wat ik zocht. dus door... Daar zeg ik een een bordje dat naar het strand wees. Dat gevolgd en inderdaad, ik kwam bij een boulevard met strand. Nu de auto nog kwijt.
Dat leek lastig, maar ik vond zowaar een plekje op een grote parkeerplaats. Auto neer gezet en toezag ik een boel mensen bij de kaartjes automaat staan. Niemand leek er veel van te snappen. Maar  uiteindelijk bleek dat je een uur gratis kon parkeren. Je moest date eerste 3 of 4 cijfers van je kenteken invoeren en dan kwam er een parkeerkaartje uit. Zelfs de Fransen liepen te mopperen dat het echt een systeem van niks was. Maar goed, ik had dus een uur. Op het strand aangekomen was het zo vol als een potje met pieren. Ik kon mijn handdoeken eigenlijk nergens kwijt en had de lol er eerlijk gezegd ook al af. Nog even door de zee gelopen (kan ik dat ook weer afvinken) en toen ergens op een terrasje een cola gedronken. Weer naar de auto en na veel twijfelen toch maar besloten naar de camping terug te gaan.
Daar even bij het zwembad gelegen. Nog geprobeerd te zwemmen, maar het water was me echt iets te koud. Het nieuwe boek waar ik aan begon was geen bal aan (dat kon er ook nog wel bij).
En toch vloog de dag voorbij en moest ik om half 9 nog maken dak onder de douche kwam, want ik moest de was ook nog opvouwen en das wel handig als het dan nog licht is.
En nu zit ik in m'n tentje en is de dag al weer voorbij. En morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen! De bedoeling is Cannes, als dat niet te druk is. En anders rij ik door naar vallauris. Voor nu, over en uit!

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...