vrijdag 22 mei 2015

Vrijdag 22 mei

Vanmorgen alles wat ik nog niet had ingepakt, in de auto gedaan. Hoe kan dat toch, dat het altijd zoveel meer lijkt als de heenweg!?! De camping betaald, wat me nog mee viel. En ik moet zeggen, deze camping is echt een aanrader . Super vriendelijke mensen! Sanitair is goed schoon, er is veel schaduw en je zit super dicht bij de stad. Enige nadeel is dus dat ze aan de snelweg zitten. Maar de kwakende kikker er fluitende vogels maken dat wat mij betreft helemaal goed.
Om 11 uur zat ik in de auto, maar ben eerst nog even langs m'n favorite koffietentje gereden voor een nespresso en een eclair. Lekker en een goed begin van deze reisdag. Om kwart over 11 was het echt menens. Kilometers vreten! Het ging goed en ik was super fit. Er stond wel tot aan Lyon echt machtig veel wind, wat het rijden er niet relaxter op maakt. Mijn autootje mag dan klein zijn, maar niet zwaar, en dat kun je goed merken! Maar na Lyon werd zowel het gelukkig een stukje relaxter.
Lyon zelf is echt een drama. De snelweg (route du solei), die dan geen snelweg meer mag heten, maar eerder langzaamweg, loopt echt dwars door de stad. Ik heb er denk ik een half uur over gedaan om de stad door te komen. Optrekken, stoppen, optrekken, stoppen en dan ook nog zo vol allemaal. Pffff... Daar wordt je gauw flauw van.
Maar zoals ik al zei werd het na Lyon een stuk rustiger. Met hier en daar een korte stop ben ik doorgereden naar Metz, wat even onder Luxemburg ligt.
Het hotel, dat ik onderweg al online geboekt had (wat is internet toch geweldig!) lag even van de snelweg op een soort bedrijventerrein met winkels, restaurants en nog meer hotels. Ik had dit op de heenweg al gezien omdat er een enorm lang golvend gebouw stond dat wel van spiegels gemaakt leek te zijn, vanaf de weg te zien was. Waves heette het. Ik dacht toen, dat ga ik googlen, maar was het weer vergeten. Nu was ik er dus dicht bij. Ik dacht dat het iets van een zwembad was, maar het is een soort winkelcentrum. Echt een super mooi gebouw. En het zat blijkbaar op loopafstand van m'n hotel. Ik was van plan om bij de Buffalo Grill te gaan eten. Een restaurant keten hier in Frankrijk, waar ik eigenlijk altijd al een keer wilde eten. Maar bij Waves zag ik een american diner wat er echt super uit zag, dus ben daar gaan zitten. Lekker gegeten en de ober wilde ook weten of ik het lekker vond, want hij kwam dat minstens 5 keer vragen.
En nu zit ik in mij (0 sterren denk ik) hotel. Heb zowaar een douche en wc op de kamer. Ok... Misschien 1 ster, maar dan houd het ook echt op. In zulke hotelletjes denk ik altijd dat ik smetvrees heb. Ik durf de deurklink haast nog niet vast te pakken. Het voelt ook allemaal zo... Plakkerig/vet. Maar goed, ik mag niet klagen, want dan had ik maar een duurder hotel moeten boeken. Knieperd als ik ben. En nu slapie doen en dan morgen nog zo'n 500 kilometer.
Kijk er naar uit om weer in m'n eigen huisje te zijn met m'n vriendje en m'n poekebeest!

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...