donderdag 14 mei 2015

Dinsdag 12 mei

Vanmorgen ging om kwart voor 9 de wekker. En om eerlijk te zijn had ik niet echt super geslapen. Er zat een mug op de kamer die zich maar niet liet pakken. En er werd bij het spoor naast het hotel (het liep er nog net niet doorheen zeg maar..) steeds iets luid omgeroepen. Maar goed, de boel weer in de auto gedaan en ff naar de Mc gelopen voor een ontbijtje. Waaat??? Dat hadden ze daar niet! Niet te geloven! Dus toen maar in de auto richting Aix en Provence. Zo'n 300 km.
Onderweg nog wat eten proberen te scoren, maar dat was ook niet veel soeps helaas.
Maar de reis liep verder voorspoedig en zo rond 2 uur kwam ik bij de camping aan. Super aardige meid die goed Engels sprak. Ik kreeg een mooi plekje toegewezen en toen de tent opzetten! Zweten!!! Het was ook een graad of 29! hij stond snel, maar ik ben de hele middag wel bezig geweest met me een beetje te installeren.
Daarna lekker zitten lezen. Iets wat ik me had voorgenomen, gewoon relaxed bij de tent zijn zo af en toe! 
Later nog even naar de winkeltjes hier vlakbij gelopen om een broodje, fruit en eieren te halen. Bij de tent een ei gebakken met brood en kippensoep warm gemaakt. Als toetje een mooie sprookjesrode appel! Er kwam heel vaak een roodborstje bij me in de buurt zitten. Ik gooide wat stukjes brood op de grond, maar hij ging er niet bij, vloog weg en kwam even later terug om er toch van te snoepen. Gek beest. Hij bracht me ook regelmatig een prachtige serenade! 
Na het eten afwassen, douchen en even naar de WiFi zone gelopen om te appen met thuis. De eigenaresse kwam naar me toe en sprak zowaar Nederlands. Ze zei dat ik beter voor, bij de receptie, kon gaan zitten, omdat de ontvanger waar ik zat stuk was. En ze gaf me een extra code voor de iPad! Echt super aardig mens! En nu met eigen gezette koffie in m'n tentje. Half 10 is het en al aardig donker. Denk dak op tijd ga slapen vanavond. Morgen maar eens Aix in! 

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...