vrijdag 22 mei 2015


Donderdag 21 mei

Vanmorgen redelijk op tijd er uit. En de was gepakt, want ik ga het niet redden met de handdoeken helaas. Dus er moest nog een wasje worden gedraaid. Ja hoor, natuurlijk, de wasmachine was al in gebruik. Dus naar de tent en even wat opgeruimd. De timer gezet, zodat ik op tijd bij de wasmachine zou zijn. En ja hoor.... Er zat al weer een nieuwe was in. Weer de timer gezet en bij de receptie gaan zitten (want daar is de WiFi verbinding het best, en het verhaal van woensdag er op gezet en dat van dinsdag opnieuw geschreven, want dat was om onverklaarbare reden verdwenen.
Toen wel de was er in en verder gegaan met schrijven.
Met de schone was terug naar de tent, boeltje ophangen en klaar voor vertrek. Ik had eerst naar het atelier van Cezanne willen gaan, maar dat zat tussen 12 en 2 dicht. Dus besloot ik maar naar het tuincentrum een eindje verderop te gaan. En jaaaaa hoor, ook dicht. Maar ernaast zat dat zaakje waar ze echte nespresso verkochten en gratis WiFi hebben,  dus daar ben ik maar gaan zitten. Blijkbaar gaan heel veel mensen ik de siĆ«sta ergens wat eten, want het zat bommetje vol! Ik heb naar naast een bakkie koffie, een overheerlijke Caramel eclair gehad! Het kan maar zo zijn dat ik er morgen voor vertrek nog even langs rij!
Toen naar het tuincentrum. Het was 10 voor 2 en alle personeel stond bij de kassa te wachten tot het 2 uur was om de zaak open te doen. Ik denk dan, gooi open die toko! Er staan mensen te wachten. Maar goed.... Tuinieren, zo blijk, is hier geen goedkope aangelegenheid. Jeetje zeg... Wat is alles hier duur! Trouwens, niet alleen tuinieren is hier duur. Alles eigenlijk wel. Maar goed.
Waar ik me het meet over verbaasde was een orchidee voor binnen die ze “prachtig” blauw hadden gekleurd. Je weet wel, de bloemen vol laten zuigen met blauwe kleurstof. Spuug lelijk in mijn ogen en toen ik op het prijskaartje keek, sloeg ik bijna achterover!!! € 51,99!!!
Dat koop je toch niet!!!
Ik had nog wel graag een kleine oflijfboompje willen kopen, maar ze hadden helaas alleen maar groot formaat. Wel een echte Franse lavendel gekocht. Vast het zelfde als bij ons, maar toch... M’n auto geurt nu gedurende de terugweg in elk geval heerlijk!
Het was inmiddels de hoogste tijd om naar het atelier van Cezanne te gaan. Dankzij mn tommie was het makkelijk te vinden. Zelfde parkeergarage als eergisteren. Ik moest wel een stukje de ‘berg’ op, maar uiteindelijk was ik er. Het was een mooi huis, maar stond helemaal tussen de struiken en bomen. Zo kon ik er eigenlijk bijna geen foto van maken. Maar het was wel een prachtig plekkie. Bij de kassa werd ik zowaar weer aangesproken in het Nederlands, door een Nederlandse dame. Kaartje gekocht en klaar voor de bezichtiging. Blijkbaar kon je alleen het atelier in huis bekijken. Het was nog zo goed als in de oude staat. Er stonden dingen die echt geschilde heeft en het atelier had prachtige grote ramen!
Aangezien het niet echt groot was, was ik vrij snel weer klaar. Tijd genoeg om de stad nog even in te gaan en wat souvenirs en kanootjes te kopen.
Om een uur of half 7 was ik weer terug op de camping. Wederom werkte de WiFi niet, dus maar aan het opruimen en inpakken geslagen. Morgen de tent en de laatste dingen in de auto, en dan maar eens zien hoe ver ik kom. En dan zaterdag weer in m’n eigen bedje. Das toch ook wel weer een fijn vooruitzicht. Alhoewel ik hoor dat het weer bagger is! Hier was het te doen in een shirtje, maar er stond wel een behoorlijke wind. Maar alles beter dan regen.
Nou, toedeledokie en ik hoop morgen ergens WiFi op de te scharrelen, zodat ik het verhaal weer online kan zetten! X

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...