zaterdag 16 mei 2015

Zaterdag 16 mei

Vanmorgen lang gelegen. Had te lang gelezen gisteravond en kon daarna niet slapen. Nieuwe buurman die snurkte (het zou verboden moeten worden dat snurkende mensen gaan kamperen!) en er was een uil (volgens mij) die ook nog van alles te vertellen had. Tegen half 6 had ik het koud, dus heb  het water uit m'n kruikje opnieuw opgewarmd en ben weer onder de wol gegaan. Tegen 11 uur ben ik er maar eens uit gegaan en m'n ochtend ritueel gedaan. Eten, lezen, opfrissen en klaar maken voor vertrek. Ik moest ook nog beslissen wat ik op gaan doen. Op het laatste moment besloot ik naar Fontaine-de-Vaucluse te rijden, een bergdorpje op ongeveer anderhalf uur rijden vanaf hier. Er was een soort ondergrondse rivier en een papiermolen. Vooral dat laatste leek me leuk.
De rit er naartoe verliep prima. Buiten het dorp geparkeerd op een grote parkeerplaats waar ie voor 4 euries de hele dag mocht staan. Van daaruit het dorp ingelopen. Het had een aller schattigst plein met mooie bomen en een of andere grote pilaar in het midden. Ik kon niet helemaal achterhalen ter ere van wie die pilaar was, maar dat maakt ook niet uit.
Ben het dorpje verder ingelopen en heb eerst bij de papiermolen gekeken. Door een waterrad aangedreven hamers sloegen vodden tot een pulp. Van deze pulp werd dan papier gemaakt.
Viel een beetje tegen, want je liep er als het ware boven langs. Beneden stonden twee mannen papier te scheppen. Daarachter was natuurlijk een winkel waar je van alles kon kopen op gebied van het handgeschepte papier. Wat overigens heel duur was. 1 vel aquarelpapier, iets groter dan een A4, kostte al gauw 4 euro!
Maar goed, ik had inmiddels wel trek en besloot een crêpe te gaan eten. Een crêpe Bounty, met nutella, cocosijs en banaan. Lekker hoor!
Toen naar het waterbassin/ondergrondse rivier gelopen. Het was eigenlijk een soort grot met daarin water. Men weet nog nooit hoe diep de grot is. Er zijn metingen gedaan tot wel 300 meter, maar zover ik begreep, weet men nog niet hoe diep de grot nu echt is. Hij schijnt bij tijd en wijlen wel enorm veel water te produceren, waarbij het water er gewoon uit spuit. Maar nu was het erg rustig. Gelukkig maar.
Terug naar de auto en naar het volgende bergdorpje Gordes gereden. Mooie route, hoog door de bergen. En dan ineens zie je het dorpje liggen. Mooi hoor!
Daar de auto ook weer aan de rand geparkeerd (gratis dit keer) en het centum in gelopen. Leuke winkeltjes en veel restaurantjes. Wat rond geneusd en toen op zoek naar een pizzeria. Gevonden. Aan een tafeltje gaan zitten en wachten... Er kwam iemand om tafeltjes aan elkaar te zetten, maar daar bleef het bij. Ergens op een bordje zag ik iets van van 1e ronde om 19.00 uur... Het was nog maar half 7 geloof ik. Dus ik dat ik gewoon te vroeg was. Maar het leek met toch een kleine moeite om dat even te melden. Pffff... Maar weer opgestaan en de toko verlaten.
Naar de auto en terug naar de camping. Onderweg bij de Franse versie van de Mc, de Quick, een snelle hap en tegen half 8 was ik terug op de camping. Waar nog een berg afwas op met stond te wachten. Dat eerst maar even gedaan, toen douchen en daarna m'n tentje in en schrijven. Het verhaal van vandaag zelfs 2 x, want op de één of ander manier verdween het als sneeuw voor de zo'n toen ik het op het blog wou zetten. Grrrrr.
Maar nu staat ie er op gelukkig.
Morgen wil ik misschien naar de zee, maar eerst moet ik een was gaan draaien want ik ben helemaal door m'n handdoeken en bijna door m'n onderbroeken heen. En das toch best lastig! Toedels!!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Had je de vaatwasser in de kofferbak moeten gooien ;-)

Groetjes zus

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...