donderdag 14 mei 2015

Maandag 11 mei

Ik kon natuurlijk voor geen meter slapen zondagavond. Ik lag er om 10 uur in en heb wat gedoezeld en was er om 3 uur uit omdat ik er wel klaar mee was. Dat kwam natuurlijk door de spanning. Ik heb dat altijd wel als ik op vakantie ga, maar nu extra. Alleen... Met de auto naar het zuiden van Frankrijk. Iedereen vind dat stoer van me, maar stiekum poepte ik bijna in m'n broek hoor! 
Maar goed, om half 5 zat ik inde auto.  Ideas van plan om door België te gaan, maar al bij balkbrug gaf de Tom Tom aan dat i'm via Duitsland moest. Eerst eigenwijs doorrijden, twijfel twijfel, en bij de stoplichten toch maar gekeerd en Tommie gevolgd.
Natuurlijk reed ik in het Ruhrgebied linea recta de file in. Dat was te verwachten natuurlijk. Het hele stuk was het dan weer gas d'r op en de weer stoppen... Langzaam rijden. Maar toen ik het Ruhrgebied uit was, was het heerlijk doorrijden tussen de gele koolzaadvelden en de windmolens door. Luxemburg liet iets langer op zich wachten dan ik dacht, maar toen ik er eenmaal was, was ie er weer uit voor ik er erg in had.
Frankrijk is gelijk anders... Moeilijk om er precies de vinger op te leggen. Het is rommeliger, drukker en voller denk ik.
Het duurde nog best een poos voor ik bij de tolweg was. Stom, maar ik was er een beetje zenuwachtig voor... Wel poortje moest ik... Wel een waar je een kaartje krijgt en niet zo'n automatisch tolpoortjes voor abonnementhouders of zoiets.
Maar het liep gesmeerd. En dan plankgas! Heerlijk rustig op de weg en gaan met die banaan.
Ik heb heel vaak een pitstop gemaakt. Soms even voor een bak koffie, soms even om de benen te strekken of voor een hazenslaapje. 
Had nog even zo'n "O,ja... Dat is ook zo moment" toen ik bij een tankstation naar de wc wou. Geen wc-brillen en gore toiletten. Ik begrijp niet dat ze daar niet wat aan doen. Het is dan wel gratis, maar ik betaal liever een euro, dak fatsoenlijk kan plassen dan dit gedoe. 
Aangezien het lekker opschoot besloot ik door te rijden naar Lyon en daar een hotelletje te zoeken. Ik had al een adresje opgezocht toen ik thuis was.
Maar, het was geen goed idee bleek later. Mijn Tommie kende dat adres niet, dus besloot ik maar de buurt waar het hotel stond in te tikken en het dan "gewoon" zelf op te zoeken. Uiteindelijk vond ik het hotel wel, na flink wat rond te rijden! Ennnnnn het zat vol!!!! Hahaha.
Andere hotels waren allemaal zo ronde de 80 euries en dat vond ik te gek.
Dus m'n Tommie op Aix de Provence ingesteld en verder gereden. Ik vergaloppeerde me helemaal en reed ineens dwars door Lyon. Nou is dat best een grote en hele drukke stad. Resultaat: klotsende oksel, zweethanden en koppijn. Toen begon, tot mijn grote schrik, ook nog lampje van de benzine te branden. zucht... Inmiddels zat ik weer op de snelweg en zag aan de andere kant EN een tankstation EN een F1 hotel (lees: goedkoop) EN een Mc Donald bij elkaar. Dus m'n Tommie weer ingesteld op Lyon en terug! Tank vol en naar het hotel. Gelukkig, er was nog plek. Een "prachtige" 3 persoons kamer voor mij alleen. Douche en wc op de gang. Maar ach, voor 29 euries was ik al lang blij. Toen een heerlijk diner bij de Mc. Altijd fijn. En tijd voor een slaapje. Daar was ik inmiddels wel aan toe. 

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...