donderdag 21 mei 2015

Woensdag 20 mei

Nou... Lekker is dat! M'n hele verhaal van gister is weg. Had het opgeslagen, maar nog niet geplaatst omdat ik geen internetverbinding had. En nu is het weg!!! Balen!!!! Maar goed, hier in elk geval het verhaal van woensdag.
Vanmorgen het standaard ritueel en om een uur of half 12 zat ik in de auto richting St Paul de Vence. Het is een flink stuk rijden en vanaf Cannes is het druk. Maar uiteindelijk bereik ik het plaatsje zonder problemen. Daar de auto in een parkeergarage (speciaal voor toeristen aan, aan de rand van het dorp) de auto geparkeerd. Het zijn hier echt überhaupt kleine parkeerplaatsen, maar ik leer het al aardig. Toen kwam ik er achter dat m’n Foon helemaal leeg was. Ik begreep er niets van, want hij was vol toe ik weg ging. Ik heb vast de camera aan laten staan of zoiets. Maar goed, ik had natuurlijk wel 2 batterijen bij me. Alleen kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat het snoertje nog mooi in de tent lag. Grrrrrr!
En ik maak eigenlijk best veel foto’s met mn foon. Gewoon, omdat dat makkelijker is dan steeds de camera uit de tas te toveren. Maar goed, dat werd dus een foonloze dag. En dat vind ik thuis al niets, laat staan in het buitenland. Maar goed, het was niet anders.
Het stadje/dorpje in. Ik was er ooit al eens geweest en ik kon het me nog aardig goed herinneren. Het ene gallerietje na het ander. Soms mooie kunst, en soms in mijn ogen geen bal aan. Hier en daar wat souvenirwinkeltjes. Maar alles gelegen aan mooie smalle straatjes.
St Paul de Vence is echt een super mooi dorpje. Mega toeristisch dat wel.
Bij een leuk tentje heb ik thee met een wafel gegeten. De bediening was heel aardig (dat is hier namelijk lang niet overal het geval) en ik heb daar echt een poos zitten genieten.
Nog een ouder Engels stel gesproken die morgen naar de granprix van Monaco gingen en daarna op cruise! De ogen van de man begonnen helemaal te twinkelen toen hij vertelde dat hij naar de granprix ging. Zo schattig!
Net buiten het dorp (ik kreeg weer darmkrampen en wou in elk geval even een toilet in de buurt hebben... Zucht) een colaatje gedronken voor een topprijs van wel € 3,90!
Verder loos alarm, dus auto weer in en naar Vence gegaan. Dat ligt er maar 4 km vanaf. Leuk, maar kon natuurlijk niet tippen aan z’n bijna naamgenoot.
Al met al was het toch al even over 6 geloof ik, dat ik de auto in ging en de TomTom instelde op “thuis”. Natuurlijk reed ik direct de spits in rondom nice/Cannes. Maar het viel gelukkig mee. Als je Cannes maar eenmaal voorbij bent gaat ie als een speer! Heerlijk die driebaanswegen hier. Vooral als ze rustig zijn!
Onderweg nog even een pitstop gemaakt bij een tankstation en daar ook maar even een kabeltje voor. Mn Foon gekocht.... Katsjinggg! Weer de hoofdprijs! Ik heb echt geluk gehad vandaag!!!
Toen aan één stuk door naar de camping. Volgens mij was ik hier tegen 8 uur. Al vast een beetje de troep in de auto uitgezocht en toen gauw onder de douche.
Morgen m’n laatste dag hier. Ik had eindelijk nog wel zoveel kunnen en willen doen, maar dat heb ik altijd zo opt laatst. Ik denk dak morgen toch maar naar het atelier van Cezanne ga. Das dicht bij en dan heb ik tijd genoeg om de boel al vast een beetje in te pakken!
Sweet dreams allemaal!!!

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...