donderdag 21 mei 2015

Dinsdag 19 mei

Ik moet ff heel goed denken... Wat heb ik dinsdag ook al weer gedaan...
Oja, het waaide nogal hard vanmorgen en ik had me net voor de tent geïnstalleerd met een bakkie thee, toen het begon te sputteren.
Niet echt weer om de hele dag bij de tent te blijven leek me. Dus me toch maar klaar gemaakt voor vertrek. Ik besloot naar het fondation vasarely te gaan. Een museum over 3D kunst, hier. In Aix. 
Dankzij de TomTom vond ik het snel. Het gebouw bestond uit een aantal 6 hoekige cilinders (van boven af gezien. Bij de receptie werd ik zowaar in het Nederlands te woord gestaan door een Belgische mevrouw. Zij had ook het programma in het Nederlands vertaald. Een unicum, want dat heb ik hier nog niet mee gemaakt. Er waren dus allemaal zalen met 6 wanden. Op elke wand was een groot kunstwerk. er zaten prachtige werken tussen. Vooral de vloerkleden waren heel apart. Super groot en als je er naar keek kon je je bijna niet voorstellen dat ze echt plat waren.
Wel was het allemaal toch een beetje slecht onderhouden. Mozaïekwerk waar stukjes uit waren, beschadigingen van sommige andere werken en ook het gebouw kon wel een grote onderhoudsbeurt gebruiken. Ik denk dat het geld tekort is. Jammer, want het maakt altijd zo'n andere indruk als alles strak onderhouden is. Maar toch vond ik het mooi. 
Toen ik daar uit was gekeken ben ik richting het centrum van Aix gereden. Ik zag nog een groot winkelcentrum en heb daar even een pitstop gemaakt. Heel veel kledingzaakjes maar ook de Tiger! Daar heb ik heerlijk rond geneusd en aardig wat leuke dingen gekocht. Toen verder naar het centrum gereden  en heb de auto in een parkeergarage gezet. Ik vond zomaar een nieuw gedeelte van de stad. Eigenlijk veel mooier als wat ik tot nu toe had gezien. Het oude gedeelte met hele schattige winkeltjes.
Daar lekker rond gewandeld en bij een bakker een stuk taart, wat eigenlijk meer op een puddingbroodje leek, gekocht. Dat leek me wel wat voor het ontbijt van morgen.
Toen maar eens terug naar de camping. Maar mijn oog viel op een domino's pizza! Dus weer omkeren en de auto in een parkeergarage dicht bij gezet. Bij de bestelling moest ik mijn naam door geven. Toen ik Annemieke zei, keek de jongen nogal wazig. Dus ik spellen... Bij annma ben ik maar gestop en heb gezegd dat het goed was zo. Haha.
Met een overheerlijke pizza naar de camping gegaan en heerlijk gegeten. Ach, en dan is het wel weer tijd voor het standaard avondritueel.

Zo, ik geloof dat het dat wel zo'n beetje was. Best lastig om het verhaal opnieuw te moeten schrijven. Maar het is geloof ik wel gelukt!

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...