maandag 12 oktober 2009

Wachten op mijn vlucht naar Cleveland

Nou, daar zit ik dan... veel te vroeg op LAX, Los Angeles airport. Maar beter te vroeg dan te laat. Het is nu half 9 en om 5 voor 11 is het bording time. Tijd genoeg dus om een stukkie te schrijven en later op het blog te zetten. Want waar ik nu zit, geen internet dus.


Vannmorgen om 6 uur opgestaan. Wat haat ik dat toch, vroeg opstaan! Maar ik het haat het nog meer als ik volledig in de stress schiet omdat ik bang ben om mn trein, bus of vliegtuig te missen. Dus dan maar vroeg op. Zo zachtjes mogelijk mn spullen mee genomen naar de douche op de gang en alles ingepakt. Natuurlijk was ik een half uur te vroeg klaar dus heb in de lobby even zitten msnen met mn vriendje. En voor ik het wist was de bus er al.

Maar laat ik beginnen bij...



Donderdag 9 oktober

Geen idee meer hoe laat ik op ben gestaan, geloof niet al te vroeg. Maar ik ben in elk geval op pad gegaan naar Melrose. Schijnt een leuke shop buurt te zijn. Zonder al te veel moeite kwam ik er met de bus. Het gaat me steeds makkelijker af hier dat reizen. Ik had van te voren gehoord at het openbaar vervoer hier heel slecht zou zijn. Maar ik vind het reuze mee vallen. Het is wel zo dat je zo een uur onderweg bent om ergens te komen. Santa Monica, waar ik zit, zit dus anderhalf uur van Hollywood Boulevard af met de bus.

Maar goed, Melrose dus... Leuke winkels, maar wel veel vant zelfde. Allemaal Ed Hardey achtige kleding en dat heb ik dan wel een keer gezien. En het was nou ook niet de goedkoopste buurt.

Daarna ben ik richting Hollywood Boulevard gegaan. Onderweg kwam ik een soort action achtige winkel tegen. Alles voor $0,99. Dus daar even lekker rond gestruint en ook nog naar Target geweest. Een grote, vrij goedkope, superstore met van alles. Waar ik een Guns n Roses shirt op de kop heb getikt. Dat shirt had ik vroeger (jawel, ik heb het over 20 jaar terug!) ook. Dus tikkeltje jeugdsentiment en ik vind het nog steeds mooi!

Toen de bus verder genomen naar Hollywood Boulevard. Daar op zoek naar de winkel waar ik die koffers had gezien. En jawel... ik vond het ook nog.
Mijn keus viel op de zwarte koffer met roze stipjes. $32! Koopje dus.

Aangezien het al donker begon te worden ben ik maar weer naar de bushalte gegaan en tegen een uur of half 7 was ik weer terug in het hostel.

Daar kwam ik aan de praat met één van mn nieuwe kamergenoten. Saphira. Wel grappig, we waren druk int engels aan het praten tot we bij het punt kwamen: Where are you from? Nou Nederland dus! Saphira kwam uit Hoogeveen!!! haha...

We besloten samen met Julia een pizza te gaan eten bij Joe's even om de hoek.

Terug in het hostel kwam net een hele groep naar buiten, waaronder Carlos uit brazilie, en die gingen naar de kroeg. Dus we besloten mee te gaan.

Al met al was het heel gezellig. Maar tegen 12 vond ik het welletjes en de andere meiden ook, dus zochten we ons bedje op!

Wederom een leuk dag en ik was super blij dat ik geslaagd was voor een koffer. Toch een stuk makkelijker die wieletjes er onder!




Vrijdag 9 oktober

Vanmorgen maar niet al te vroeg opgestaan en na een verfrissende douche had ik wel trek in een goed ontbijt. Samen met Saphira en 2 engelse meiden(zussen) uit onze kamer gingen we naar de Deli op de hoek van 3th street. Daar hadden ze echt geweldig ontbijt. Gepocheerde eieren met bacon and toast. Errug lekker en heel erg gezellig! We spraken af dat we 's avonds naar de film zouden gaan met elkaar en ook de andere meiden van de kamer zouden vragen.

Na het eten ben ik mn koffer maar eens in gaan pakken. Bleek dat ik ook naar een andere kamer moest. Was ik helemaal vergeten. Maar goed, kwam dus goed uit dat ik al aan het pakken was.

Natijd zijn Saphira en ik gaan shoppen op 3th street wat overigens heel gezellig was.

's Avonds even m'n laatste boodschappen die ik nog in de keuken had liggen, opgemaakt. Zon bak instand noodle soep. Prima te eten.

Om 7 uur vertrokken we met ons zevenen (Julia, Saphira, Kyoko uit Japan, Grace uit Londen, en de gezusters Snow uit Londen) richting de film. Couples in Retreat. Erg leuke film.



Terug in het hostel besloot ik toch maar even navraag te doen naar de vertrektijd van de shuttle naar het vliegveld. Ik zou om 9 uur vertrekken en om 11 uur vliegen. Ik vond dat toch wel een beetje kort tijd. De enige optie was om half 8 vertrekken vanuit het hostel. Dus... om 6 uur op!!!! oeffff...

Snel douchen en slapen!

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...