dinsdag 17 juli 2012

Zondag 15 juli 2012

Vanmorgen een beetje uitgeslapen en we konden nog net het ontbijt in het hotel halen.
Bij de balie gevraagd naar de hop on bus. Die zou ons oppikken bij het hotel. Dus 10 minuten later zaten we in een klein busje die ons naar de opstapplaats bracht, midden in het centrum.

Daar op de hop on bus gestapt en na een paar haltes waren we bij het Titanic museum. Bij de kassa wilden we en kaartje kopen, maar het bleek dat.... jawel.... het museum voor vandaag uitverkocht was!!! Daar had ik nog nooit van gehoord! Een museum dat uitverkocht is! Dus toen maar besloten om een kaartje voor morgen 12.20 te kopen. Tja... wat nu.... de hop on bus maar weer in en de hele route gedaan.

Onderweg even uitgestapt op de St George's Market. Een grote markthal waar een craft, eet en drink markt was. Veel kramen met zelfgemaakte spullen en lekker eten. We hebben er een lekker cappuccino gedronken met een overheerlijk cupcakje!
toen de bus weer in. We kwamen ook door de wijken waar in de jaren 60 tot 1998 de grootste onlusten waren. We zagen veel murals (veelal politiek getinte en soms provocerende muurschilderingen) en reden langs één van de vele peace walls. Muren die opgetrokken zijn tussen de protestantse en katholieke wijken en waarop allerlei schilderingen zijn die de vrede promoten. De muren zijn gemaakt zodat de beide groepen niet direct met elkaar geconfronteerd worden. Er zijn wel poorten in de muren, dus het is niet zoals de Berlijnse muur.

Maar het is bijna niet te geloven dat men zo'n strijd heeft gestreden tegen elkaar. En waarom? Tja.... zeg het maar.

Nadat we de ronde hadden gereden zijn we in het centrum uitgestapt en hebben we nog even wat door de winkelstraat gestruind. Toen naar het hotel, opgefrist en op zoek naar een eettentje. We vonden een soortt American Diner Laurel & Hardy genaamd. Het eten was redelijk goed. Naast dit eettentje zat de bioscoop. Dus besloten we naar de film te gaan. Spiderman. Leuke film en het was goed te volgen zo zonder ondertiteling.

Na de film liepen we langs een leuke pub waar we nog een biertje hebben gedronken en zijn toen terug gegaan naar het hotel.