maandag 30 augustus 2010

High speed in Mirabilandia

Vanmorgen om half 8 ging de wekker. Toen gingen we de troep maar eens bij daglicht bekijken. We vervloekten al die stomme stink Italianen die niet de moeite hadden genomen om onze stoelen even bij hun onder dak te zetten. Maar ja, eigen schuld he!
We hebben de hele auto en tassen uitgepakt en weer op nieuw ingepakt. De stoelen schoon gemaakt en de tent afgebroken. Het grondzeil en de bodem van de binnentent over de waslijn gehangen en zo goed mogelijk schoon gepoetst.
Uiteindelijk kregen we alles netjes en schoon de auto in en om kwart voor 10 zaten we in de auto op weg naar mirabilandia, het pretpark waar we vandaag naar toe zouden gaan.

We wilden onderweg bij een Mc ontbijten, maar de tomtom gaf er geen aan. Bleek er toch één langs de weg te zitten. En ja hoor...DICHT! Bleken we gewoonweg te vroeg te zijn! Haha. Na een paar minuten ging ie toch open en genoten we van een heerlijk ontbijt!

Niet veel later kwamen we aan bij het pretpark. Het was behoorlijk druk, maar dat was natuurlijk te verwachten, aangezien de vakanties hier volgens ons morgen of nog later zijn afgelopen.
We konden zo doorlopen het park in, want we hadden de kaartjes al uitgeprint in het internetcafé gisteren.

Als eerste zijn we naar Katun gelopen. Eén van de 2 achtbanen die we sowieso wilden doen. Het was er één waar je onder hangt, net als de El Condor in Walibi. Maar dan met 4 man naast elkaar. Na ruim een half uur in de rij waren we aan de beurt. ONGELOFELIJK!!!! Wat ging dat ding knetter hard. Over de kop, kurkentrekker, om hoog, om laag! Het was echt de engste achtbaan waar ik ooit in had gezeten! Pffff.

Toen wat rond geslenterd, in een spookhuis geweest, koffie drinken, ijsje eten en op naar de I-Speed. De tweede achtbaan. Het moest een formule 1 auto voorstellen waar je met 12 man in kon. Het duurde hier echt wel een uur voor we aan de beurt waren. Dat is dan altijd even minder. Maar ja, je moet toch wat nietwaar!

Toen we eindelijk aan de beurt waren stapten we in. Marco was nog druk bezig met te kijken of z’n broekzak wel goed dicht zat of we werden met een rotgang afgeschoten. Een looping hier, een kurkentrekker daar. Met een rotgang door de bochten en voor we het wisten waren we, volledig overdonderd, bij de finish! Jammer dat ik geen foto van Marco kon maken, want hij zag er helemaal verwaaid en perplex uit! Haha.

Marco vond deze achtbaan het meest spectaculair, ik weet het niet zeker, ik denk toch de Katun. Maar goed, we hebben nog wat gedronken en zijn nog naar een 4D film wezen kijken en toen vonden we het eigenlijk wel goed zo en zijn we op zoek gegaan naar ons hotel. Dat lag zo’n 35 km verderop. Daar aangekomen bleek het een 4 sterren hotel te zijn. Heerlijk bed en super nette badkamer! Helemaal prima! Eindelijk weer een nachtje ongestoord slapen!

Met moeite konden we ons van bed slepen om te douchen en het stadje in te gaan om wat te eten. Het eerste restaurant dat we op de tomtom hadden opgezocht leek er niet meer te zijn. Maar het tweede, La Rocca, vonden we toen al snel. We hebben daar heerlijk gegeten. Ik spaghetti carbonata en Marco een pizza. Als nagerecht had ik een echte tiramisu (daar kan Mona niet aan tippen!) en Marco een espresso. Zo’n iniminie kopje met koffie, zo sterk, dat het lepeltje er bijna rechtop in blijft staan.

Toen naar de kamer met het vooruitzicht dat we bijna 10 uur konden slapen! Gelukkiger kon ik op dat moment niet zijn! Sweet Dreams!!!

Anoniem zei

mooi verhaal hoor ben blij dat jullie er van genieten wat je beleeft hier is het prima alleen buien en nog eens buien en koud 15 graden groet van mams

Hoi vakantiegangers,

Hier een bericht van de kleine campingeigenaars uit Geerdijk!
Wij hebben onze eerste gasten op de camping, een man en vrouw van een jaar of 67 met een camper! haha
Het is een gezellig stel en ze zitten nu lekker bij ons aan de koffie. Ze heten Jan en Dini en ik moet jullie de groeten doen, dus bij deze. Hier is alles okidoki maar het weer was tot nu toe zwaar pet! Enorme hoeveelheden regenm niet te filmen gewoon. Maar het zal nu beter worden, weer richting de 20 graden en droog!!! Vooral dat droog is wel heel errug aangenaam. Bij jullie hele andere temperaturen las ik. Onze campergasten gaan ons dus morgen alweer verlaten en trekken met de camper richting het westen. Jammer want wij vonden het erg gezellig.
Wij gaan lieve Zoortje dan verzorgen hoor dus dat komt allemaal goed! Lieve allebei geniet nog lekker van jullie vakantie, hele dikke smok en lekker slapen!!!!

Zus en zwager doeiiiiiiiii

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...