donderdag 26 augustus 2010

Van Oostenrijk naar Italie!

Vanmorgen ging om 8 uur de wekker, maar we bleven stiekem nog een half uurtje langer liggen. Maar toen moesten we er toch echt uit, want om 9 uur moest de nieuwe parkeerkaart in de auto liggen. Het bleek echt pijpenstelen te regenen! Maar goed, daar zouden we weinig last van hebben. Tegen half 10 zaten we aan het ontbijt. Ik probeerde eerst een lekker uitziend bruin hard bolletje. Maar daar bleek dus komijn in te zitten. Je weet wel, die rommel die ze ook door de kaas gooien. En dat vind ik dus verschrikkelijk goor. Na 3 happen vroeg ik me eigenlijk af waarom ik het toch op at. (zit er blijkbaar nog altijd in van vroeger... Bordje leeg eten!!!) Maar ik verklaarde mezelf voor gek en gooide het broodje toch maar weg. Gevolgd door een heerlijk hard wit broodje.
Na het ontbijt de spullen ingepakt en uit gecheckt. Het hotel had echt heel aardig personeel!

Toen de tomtom ingesteld op Trento, één van de eerste grote steden over de Italiaanse grens. We reden vanuit Oostenrijk, Duitsland in en toen weer Oostenrijk in. We hebben flink door gevelkachel en pas voor de Italiaanse grens bij de Europabrug een stop gemaakt en even wat bij de Mc Donalds gegeten. Daar ook een heerlijke caramel latte macciato in prachtige thermobeker mee genomen en verder maar weer!

Inmiddels had ik een camping opgezocht, maar aangezien het toch wat miezerde besloten we nog een stukje door te rijden. Uiteindelijk zijn we door gereden tot Caldaro. Daar vonden we de camping die ik had uitgezocht, St. Josef am Kalterer See, al vrij snel. Het bleek echt volle bak te zijn! Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Heel veel Duitse gezinnen. Dus in Duitsland zal het nog wel schoolvakantie zijn.

We vonden een mooi plekje aan de rand van de camping, niet al te ver van het toiletgebouw en de ingang. Daar de tent opgezet en snel naar de campingwinkel, voor ie dicht ging. Het avondeten zou simpel worden. Spaghetti met saus. Er was helaas geen gehakt. Dus dan maar zonder. Maar uiteindelijk smaakte het nog prima!

Koffie als toetje en toen de boel maar eens afgewassen. Inmiddels was het ook al bijna donker en besloten we lekker bij de tent te gaan zitten en een biertje te drinken, een verhaaltje te schrijven en dan straks de douche maar eens opzoeken.

Morgen hopelijk een beetje bij tijds op en de boel in de auto pakken. We gaan dan naar het Gardameer. Hopelijk vinden we een camping met internet, zodat ik het blog weer bij kan werken.

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...