maandag 30 augustus 2010

Mooi Venetië en baggerweer!

Vanmorgen wederom op ons dooie akkertje opgestaan en eerst maar een bakkie koffie gemaakt en gewacht tot het zwembad open ging. Het was namelijk al weer behoorlijk op temperatuur. Niets fijners dan zo lekker het zwembad in duiken!

Toen klaar gemaakt voor vertrek naar Venetié.

Het was ongeveer anderhalf uur rijden. Daar aangekomen volgden we de borden touristico boat en bus. Dat bleek dus niet goed te zijn, want we kwamen ergens achter de haven bij een camping terecht waar je een bus en boot trip kon boeken. Dus, hup weer terug. Na veel gokwerk en vakkundig stuurwerk kwam we aan bij de juisgte plek. Een grote parkeergarage bij de boot naar Venetie. Kaartje gekocht en voor we het wisten zaten we in de boot. Na een kwartier kwamen we aan in de wijk St Marco. Daar hebben we uren rond geslenterd. Overal winkeltjes met van die maskers. De één nog kitscher dan de andere. En niet te geloven hoeveel van dat soort winkeltjes er wel niet waren. En dan waren er natuurlijk nog de ijswinkeltjes. We hebben ons tot 3x toe getrakteerd op heerlijk schepijs! Errug lekker, Inmiddels hadden we wel zin in een bakkie koffie. We wilden er graag ook even lekker bij zitten. Maar zoals je misschien wel weet zijn de prijzen astronomisch hoog als je in een tentje in venetie gaat zitten en een consumptie besteld. Maar goed, we besloten de gok te wagen. We vond een koffietentje met prachtige goudkleureig barokke stoelen. Daar ploften we neer. De ober kwam er aan en ik vroeg wat een cappucino kostte. 6 euries mevrouw! Pfiew!!! Das aan de prijs. Maar we besloten eens gek te doen. Dus kom maar op met die cappucino's. En we moeten zeggen, ze waren heerlijk! We hadden weer genoeg energie om verder te slenteren.

Even later zag ik een internetcafe. Daar even naar binnen gehupst, want morgen zouden we naar een pretpark gaan, meer zuidelijk en we wisten niet meer waar het precies was. Al met al online een actie aanbieding geboekt van 1 nacht een hotel + kaarjtes voor 2 dagen.

Toen we weer naar buiten gingen bleek het pijpenstelen te regenen! Dat was wel het laatste wat we verwacht hadden! Hopelijk regende het niet op onze camping, want we hadden de stoelen nog buiten staan.

Inmiddels was. We liepen door de regen naar de haven toe. En het is werkelijk niet te geloven, maar de parpaluverkopers schoten als paddenstoelen uit de grond! Maar wij als rasechte nederlanders draaien onze hand niet om voor een venetiaans plensbuitje.

We kwamen behoorlijk doorweekt aan bij de haven. En tja, welke boot moesten we nemen? Uiteindelijk stapen we op één van de boten. Maar het leek ons toch niet helmaal goed, dus halverwege de route stapten we toch maar uit. Even vragen en hup, een ander bootje in. Zo stapent we nog een keer over en jawel, eindelijk daar was de parkeergarage! Pffff. Het parkeerkaartje betalen (€ 21,00!!!) en de auto in op weg naar de camping.

Het regende nog steeds lichtjes en bij het binnerijden van Chioggio bleek dat er hier en daar een boom was omgewaaid. Oei... nu kreeg ik het toch wel een beetje benauwd.

Bij de tent aangekomen bleek er zich een vijvertje te hebben gevormd in onze stoelen en ook bleken de spullen (waaronder onze tassen met kleding) in de voortent ook een flinkje plens water te hebben gehad. Op het grondzeil stonden plasjes water. Geen leuke terugkomst! En het waaide ook nog knetter hard.

In het donker, met het zaklicht de droge en natte kleren uitgezocht en de boel maar eens gaan wassen en drogen. (voor een hoofdprijs van € 7,50) en de handoeken waren nog niet droog. Mijn humeur werd er niet echt beter op. Maar goed, niks aan te doen. We haalden nog een pizza in het restaurant en aten die knus in de auto op. Nog even lezen en naar bed. We konden beiden niet erg goed slapen vanwege de wind die door de bomen gierde en de tent deed klapperen. Ik was niet echt bang, maar kon ook niet echt rustig liggen en durfde de oordoppen niet in te doen. Stel je voor dat er een boom om waait en ik hem niet aan hoorde komen! Dat hedden we allebei wel een beetje. Ik denk dat we tegen een uur of 5 toch nog in slaap zijn gevallen. Wat een avontuurlijke dag was het!