maandag 30 augustus 2010

Welkom in muggebeet city!

Vanmorgen op ons dooie akkertje de boel ingepakt. We hebben met verwondering staan kijken naar de nieuwe buren tegenover ons. Zij hadden gisteravond de tent opgezet en de vrouw des tents was bezig met, jawel, het vegen van het gras! Er lagen namelijk wat dorre bladeren. En ze veegde ze netjes naar de rand van hun plekje. (zuchtje wind en ze had ze weer terug, maar goed, dat had ze waarschijnlijk niet in de gaten) Bijkomstigheid van al dat geveeg was dat er één grote stofwolk rondom hun tent hing. Waarschijnlijk is ze de rest van de dag met een sopje in de weer geweest. Maar goed, we reden de camping af en hebben nog gauw even een heerlijk menthé et chocolaté schepijsje gekocht. Echt overheerlijk! Toen de tomtom ingesteld en richting venetie gereden. We hadden een camping uitgezocht in Chióggia, een badplaats zo´n 70 km onder Venetië. Hier en daar onderweg even een pitstop gemaakt voor een hapje eten (Hmmmm.... Mc donalds!)


Tegen een uur of 3 kwamen we aan in Chióggia. We vonden het beslist geen mooie plaats, Rommelig! Maar goed, op naar de camping. In het campingboek stond dat er weinig privacy op de camping was. Nou, dat klopte ook wel, Hutje mutje en vooral veel mensen die er de hele zomer staan. Het is dan ook niet te geloven hoe ze de boel hebben ingericht. Sommige mensen hadden zelfs een tent over de carvan en voortent . Dus een tent in een tent. Tja, je moet het maar bedenken.

We vonden een redelijk plekje dicht bij het winkeltje en het zwembad. Toen de tent eindelijk stond waren we nat van het zweet. Het was echt zo warm! Ik besloot te gaan zwemmen. Maar goed, hier is het dus verplicht om een badmuts op te doen in het zwembad. Ik probeerde marco te overtuigen dat het hem vast geweldig zou staan, maar hij bedankte voor de eer en wilde liever straks de zee in duiken.

Ik kocht een mooie zwarte badmuts met witte streep. Ik voelde me er echt de mooiste van de camping mee! Maar wat was het heerlijk int water. Het zwembad had echt olympische afmetingen. Dus na een aantal baantjes en wat gepoeldel was ik weer helemaal opgefrist. Marco lag zo onderhand in coma in de stoel bij de tent. Na een schop onder de kont ging hij mee naar zee. Het water was behoorlijk vies bijhet strand, maar wat dieper de zee in was het wel schoon. Na een half uurtje in zee vonden we het wel goed. Ik besloot dat ik toch nog even naar het zwembad wou. En aangezien Marco inmiddel stront jaloers was op mijn geweldige prachtige badmus besloot hij, dat hij er ook één wou. Een mooie blauwe met witte streep! Hij stond echt geweldig!!!

Inmiddels was het wel etenstijd en we besloten in het restaurant bij het zwembad te gaan eten. Ze maakten daar heerlijke pizza's. Marco bestelde een pizza peperoni. Dat bleek dus niet zoals bij ons worst te zijn, maar paprika! Haha. Maar buiten dat smaakte het prima. Tijdens het eten kwamen we er achter dat Chioggia rijk was aan muggen! Echt ongelofelijk! We bleven dus niet echt lang zitten. Gelukkig had ik deet bij me dus volgespoten met deet hebben we nog een poos buiten gezeten en zijn toen naar bedje gegaan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ennuh wanneer komt die prachtige badmutsen foto??? hahaha

Groetjes Helga

Anoniem zei

ja inderdaad de badmutsfoto!!!! Waar blijft ie ???

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...