zondag 14 december 2008

Groejes uit Havana

Hallo allemaal!!!

Daar ben ik vanuit een donker Havana! Het is hier nu half 10 's avonds en we zijn hier vanmiddag rond een uur of 1 geland.
Vannacht in alle vroegte vetrokken (3 uur!) En nu behoorlijk aan de latten. Toch een nachtje over geslagen en dat gaat je dan niet in de koude kleren zitten.

maar goed, na een goed verlopen vlucht dus geland op het vliegveld van Varadero. Heel erg mini allemaal daar, maar dat had weer als voordeel dat het heel erg snel ging. Voor we het wisten zaten we in de taxi naar Havana. We deelden de taxi met een paar nederlandse meiden.
De aardige taxi chauffeur maakte tijdens de 2 uur durende rit van Varadero naar Havana nog een tussenstop voor een heerlijk Pina Colada.
In het hotel aangekomen direct ingecheckt en de kamer opgezocht. Ik denk dat dit voor Havaanse begrippen een luxe hotel is. Voor ons is het... tja.... goed te doen, maar niet bijzonder luxe. Al schat ik in dat dit wel het meest luxe hotel van de reis zal zijn.
http://www.hotelplazacuba.com (ons hotel)
Op de weg van het vliegveld naar Havana viel het me op hoeveel oldtimers er hier wel niet rijden. Ik dacht dat dat echt een toeristen ding was. Je ziet ze altijd op foto's... maar het is hier dus echt orde van de dag. De ene is een rammelend wrak, maar er zitten ook mega mooie opgeknapte exemplaren tussen! Geweldig!!!
De wegen hier zijn ook heel rustig. Schijnbaar is het voor cubanen nogal duur om auto te rijden.

Maar goed, na onze aankomst in het hotel eerst maar een dutje gedaan. De wekker 2 uurtjes later gezet, maar twee uurtjes werden al gauw 4 en met pijn en moeite konden we ons uit bed takelen. We waren allebei bekaf!!!
maar toch maar douchen en de stad in op zoek naar een avondmaal! Het is hier trouwens heel relaxed. Geen opdringerige luitjes die je in hun restaurant willen slepen. Zoveel restaurants zijn er trouwens ook niet.
We vonden al vrij snel een "tentje" dat ons wel wat leek. Hier ons eerste cubaanse biertje besteld en een kip cordonblue er bij met patatas fritas... Dat leek ons wel wat... Nou, die patatas fritas zijn dus gewoon gekookte aardappelen! haha... en ach die cordonbleu was wel te eten... alleen zat het kippenvel er nog aan.... beetje jammer.
En nu.... nu dus in de lobby van het hotel dit stukje schrijven!

M'n eerste indruk van Cuba voor ik slapen ga.... Het lijkt me een relaxed land en bovendien heel mooi! Beetje zoals mexico, maar voor m'n gevoel relaxter. En... soms heb je echt het idee dat je gewoon 50 jaar terug gaat in de tijd!!! Maar goed, foto's plaatsen wordt een beetje lastig aangezien ik geen kabel heb voor m'n fototoestel.. helaas pindakaas... Wie weet treffen we nog ergens een pc met cardreader...

Nu.... HEERLIJK slapen!!! Daar zijn we mega aan toe!

Dikke zoen voor jullie allemaal!!!
XXX

Anoniem zei

Hey Miek en Marco,
Blij dat jullie goed zijn aangekomen, goede vlucht gehad?
Klinkt goed zover...grappig van die auto's, ik hoop dat je een boel foto's maakt, en toch nog ergens een gelegenheid vind om ze te plaatsen, ben erg benieuwd!!

Lekker slapen en relaxen gaat wel lukken zo te lezen in het relaxte Cube LOL
Dikke knuffel,
Helga xxx

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...