donderdag 18 december 2008

Culinaire zoektocht...

Zo.... hier een berichtje uit Cienfuegos! Na een rit van ongeveer 3 uur kwamen we hier aan en vonden we zonder problemen ons hotel. Een spuuglelijk gebouw, maar met prima kamer. Schoner als onze kamer in havana. En dit keer geen klemmende badkamer deur en slecht werkende douchekraan. Dus we zijn wat kamer betreft helemaal tevreden.

Het eten is een ander verhaal..... Het was vandaag een enorme zoektocht naar wat goed eten. Maar laat ik bij het begin beginnen.
Vanmorgen heb ik alleen ontbeten omdat Marco nog wat last had van flandrieterigheid. Toen de auto in en bijna in 1 ruk door naar hier.

Ons hotel ligt aan een baai en we hebben op de flonder bij het hotel wat gedronken.
Toen maar even de stad in. Er was hier zowaar een winkelstraatje. Niet dat er veel soeps te koop is in de winkels, maar toch..... T-shirts van Che, sambaballen, sigaren en rum. En natuurlijk winkeltjes met etenswaren. Maar het ongelofelijk zo weinig er te koop is. 5 soorten koekjes, een schap vol mayonaise, 2 blikjes knakworsten van lupac (laat ik het vakantiegaspitje nu net thuis hebben gelaten....zucht!), chips en wel 25 soorten rum.
We hebben wat crackers en chips ingeslagen en.... WC papier. Want daarmee zijn ze niet erg scheutig in de hotels. En wij wel!!! hahaha!

Toen zijn we eindelijk naar El Rapido gegaan. De fastfoodketen van Cuba. In Havana hadden we er ook al een gezien, maar dat was niet wat. Deze zag er groot en best goed uit. (vanuit de auto...)
We hadden reuze zin in een hotdog (stond in onze reisgids dat ze die hadden) Niet dus. Nou, dan maar een echte hamburger!!!
Na 5 minuten, waarbij we lastig werden gevallen door 2 zwervers waarvan de een naar drank stonk en de ander naar poep, kregen we ons maal. Het broodje.... dat zag er goed uit. De hamburger was een ander verhaal.... ik weet niet hoe ik het omschrijven moet, ik denk dat het vergelijk baar is met zo'n hamburger van unox die je niet gekoeld hoeft te bewaren. En dan nog een keertje of 10 smeriger. Voor de sier hadden ze er nog een drupje mosterd en ketchup op gedaan. Na 1 hap te hebben genomen, keken we elkaar en aan en legden de hamburger resoluut neer! De beste (naar poep stinkende zwerver) was er reuze blij mee! Dus maar weer de auto in en naar het hotel. Inmiddels begon mijn maag ook lichterlijk te protesteren. Maar alsof we er ons niks van aantrokken zijn we op zoek gegaan naar ander smakelijk voedsel. Tegenover het hotel zaten ook 2 eettentjes, maar ook dat leek ons niets. Mede vanwege de geur die er hing en de hangroepjeugd die er voor stond en ons van alles aan probeerde te smeren.
Dus weer terug naar het hotel. Nu bleek het moorse paleis dat naast het hotel stond een restaurant van het hotel te zijn. Prachtig gebouw en het leek heel luxe. Dus weer de stoute slippers aangetrokken en daar naar binnen. Er zat een prachtige stokoude cubaanse vrouw piano te spelen. Af en toe zong (lees:kraaide) ze nog een deuntje mee. Geweldig!!!
Daar dus een maaltje besteld. Ik kip en marco biefstuk... (dacht hij) Nou.... je raad het al. Het was weeeeeeer niet te eten!!! We zijn er nu echt uit! Het eten is hier gewoon ranzig!!!! We zijn blij dat we allebei een riem bij ons hebben want zeker weten dat ons anders de broek tegen het einde van de vakantie af zakt!

Als klap op de vuurpijl speelt er vanavond een salsa band hier in het hotel.... Precies onder onze kamer!!!! hahahahahahaha

Nu je dit zo leest lijkt het allemaal kommer en kwel. Maar dat is het niet hoor We vermaken ons prima en gaan zo de route voor morgen maar eens uitstippelen. Plannen genoeg want volgens mij is het hier in de omgeving heel mooi! ( nu nog hopen dat we het kunnen vinden!!! hahaha)

Ik hoop dat jullie lekker liggen te slapen (want het is 3 uur snachts bij jullie) en morgen vrolijk weer op staan!

Liefs ons!

ps... Syl... ik denk dat we de 25e bij de Mc Donalds gaan overnachten. Maar een rode paprika en een lekker toetje mag je wel op je boodschappen lijstje zetten. Oja.... ook koffie zegt marco! Ik hoop dat ie dan uitgepoept is want anders mag je ook wel een container WC papier aan laten rukken! :-)

Paps en mams, Dikke zoen!!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi daar ben ik weer!!
annem. als ik sms naar jou moet jij
dat dan betalen? anders doe ik het maar zo. Margreet kan het blog niet lezen haar pc doet het niet maar ze wil je smsen alsjij het niet hoeft tebetalen. ik hoop dat jullie al wat eetbaars hebben gevonden en het gerammel over is. mooi verhaal op de blog ,dat lees ik het eerst als ik opsta. gr.van ons en een dikke kus pa en ma.xxx

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...