zaterdag 20 december 2008

Zon... zee.... strand!!!!

Vandaag een heerlijk dagje gehad. Vroeg opgestaan en ontbeten hier in het hotel. Iets minder keus als in Havana, maar het was een goed ontbijt. Ze hadden zelfs pannekoekjes!!!
Na het ontbijt in de auto gestapt en richting Trinidad gereden. Mooi weg langs de kust. Al was het wegdek wederom niet super! het was ongeveer 90 kilometer en daar deden we toch ruim anderhalf uur over.
Aangekomen in Trinidad vonden we het centrum wonderbaarlijke genoeg zomaar zonder vragen. De auto moest even buiten het oude centrum geparkeerd worden want ze houden het centrum autovrij. Ook wel logisch want de straten zijn van kinderkopjes en daar is volgens mij echt niet fatsoenlijk met een auto over te rijden.
Het centrum is echt prachtig. Oude mooi opgeknapte gebouwen, mooie straatjes en geen overdreven toeristen gedoe. Het centrale pleintje voor een oude kerk was prachtig onderhouden!
Er stond een ezel met een oud mannetje er op. De ezel had een bordje op z'n kop waarop stond dat je een foto van hem mocht maken voor 50 cent! Zo schattig!!!

Natuurlijk kreeg ik behoorlijk last van buikkrampen!!! Zucht!!! Nu zijn de toiletten hier niet van dusdanige kwaliteit dat je denkt.... hier zal ik eens even lekker boodschappen doen! Maar goed, nood breekt wet en tja.... de buikkrampen waren weer over! ;-)

Nog even wat rond gewandeld en toen de auto in op zoek naar Playa Ancon. Dat zou een mooi strandje zijn 10 kilometer van Trinidad. Na wat zoek en vraagwerk vonden we het uiteindelijk. Het was een prachtig wit stand met palmbomen en een turquoise blauwe zee! Geweldig!
Daar strandstoeltje gehuurt en de lekkerste pina Colada tot nu toe gedronken!
Er kwamen ook mannen voorbij die kokosnoten verkochten. Vers van de boom. Met een groot kapmes kapte hij er een stukje af. Rietje er in en drinken maar! Toen ik hem op had kwam met mannetje weer langs en kapte hem door midden en haalde de kokos er voor me uit.
Maar goed... ook dat feestje was weer afgelopen en we gingen weer terug in de auto. We vonden de weg vrij makkelijk terug en hebben in het centrum nog even wat chips en drinken gekocht. Ook hier en daar gekeken of we nog een hotdog konden krijgen. Maar nee... nergens! En alsof de duvel er mee speelt... hier op de tv achter de bar is een programma aan de gang "how it's made" en ze laten nu dus zien hoe ze hotdogs maken!!! Zucht... Als ik straks weer thuis ben, zal ik het prachtige weer zoooo missen, maar ik denk dat ik me helemaal te barsten ga eten!!! Want wat mis ik het toch dat je zo even naar de supermarkt (of Mc Donalds) kunt gaan en even wat lekkers kunt kopen!
Het supermarktje... (als je het zo al kunt noemen) waar we chips en drinken hadden gekocht had aan etenswaren (bahalve drank) ongeveer 50 verschillende producten. En dat in een relatief grote stad als dit.
En als je kijkt in de staatswinkels hier, dat is helmaal erg! Daar staat nog minder! Dan waardeer je het staks weer meer als we onze eigen vertrouwde super binnen stappen. (kar vol waarschijnlijk!!!!)
Het is volgens mij niet echt armoede, maar meer een gebrek aan producten. Van alles is weinig. Nergens wordt royaal mee omgegaan. Gelukkig konden we vanmorgen wel een internetkaartje bemachtigen want die waren gisteravond uitverkocht. En nu ook al weer begreep ik van een andere toerist. Dus morgen maar weer afwachten of het in Santa Clara wel te krijgen is.

Nou, wij drinken onze cocktails op en en hopen dat jullie heerlijk liggen te dromen!

Liefs ons!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Miek en Marco!

Leuke verhaaltjes schrijf je hoor LOL Ik denk dat ik daar maar een half jaar moet gaan wonen ofzo....kilo's vliegen eraf zo te horen!!
Wij hebben een metaal detector gekocht op Marktplaats...gister even met de kids naar de bos wezen zoeken....errug leuk!! Vanmiddag willen ze op het land achter ons huis gaan zoeken...wie weet ligt er nog ergens een oude schat ;)
Geniet nog even van het lekkere weer en de pina colada's....tot gauw!!!

Helga

Anoniem zei

He lieve Miekerdepiek en Marco,

Hier ben ik dan eindelijk met een reactie! Zit voor het eerst deze week achter de comp.en moet nu eigenlijk aan de klus boven maar was even heel benieuwd hoe het met jullie daar ging tot nu toe. Had heel wat bij te lezen maar superleuk! Het land lijkt me erg mooi en ben enorm benieuwd naar de foto's! En al die oldtimers lijken me geweldig om te zien!!! Het beeld wat je hebt van Cuba met oldtimers, rum en sigaren klopt dan helemaal. Jammer van het mindere eten en wens jullie veel succes met het vinden van een lekker happie wat de darmpjes niet zo op de hobbel brengt!

Saampjes nog heel veel plezier daar, geniet ervan!!!

Liefs en een dikke zoen van Lella!

Anoniem zei

Hoi zussie en Marco,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen!Het sigarenverhaal vonden wij wel lachen haha, t'ja nix voor nix he hihi
Hier is alles okidoki, Gert Jan en ik hebben allebei vakantie nu, heerlijk nixen....gaat ons best goed af.Vanmiddag gaan we jou expo ff opruimen!Gister heeft GJ sollicitatiegesprek gehad in het ziekenhuis maar helaas niet aangenomen,jammer he, maar ach vrolijk verder.Nou wij gaan hier aan de koffie en dan naar goddelozen ham. Dikke smok van ons,(hele dikke van GJ natuurlijk! Je weet het , hij houd zo van smokken hihi doeggggggggg
Groetjes van ons doei

Anoniem zei

oh ja was vergeten te zeggen, heb je nog gesmst, maar zal wel weekje duren voordat het overkomt haha

GROETEN ZUS

Anoniem zei

ha miekie en broertje.

afkicken van al dat jnkfood he? maar jullie darmen zullen nu wel schoon gespoeld zijn neem ik an, ds ik denk dat ik maar veel fruit en sla voor jllie haal ipv knakworsten etc.hier alles goed, wel koud.. als jullie thuis zijn kunnen jllie zonnebril ophouden want ik heb flink huisgehouden letterlijk en figuurlijk, wat ik toch heb met stofzuigers...,morgen nog even laatste wasje wegwerken en maandag doe ik de boodschappies voor jullie.semi-healthy natuurlijk , en wetties voor jllie .....hahahaha. trouwens wat een giga kerstboom staat er in de kamer!!! piek past er niet meer in. wist niet dat je zo kerstsfeerderig was marco. nou geniet nog maar van de laatste dagen, hoop dat jllie giga tijd hebben met elkaar!! liefs en kussie van je surroschoonzus en zussie

Anoniem zei

ha miekie en broer,

elke x als ik reactie wil geven, doet ie het niet, dus probeer het nog maar een x. hier alles goed, koud brrr, wel afkicken op al dat jnkfood he? betalen ze in nederland fortuin voor , om darmen schoon te spoelen. maar heb inmiddels wel wetties voor jllie tere billetjes ingeslagen, en natuurlijk semi-healthy food. (wilde eerst veel fruit en sla inslaan, maar aangezien jllie dat niet kennen , wat een boer niet kent eet ie tenslotte niet, is het toch maar knaks, choco, toetjes etc geworden. heb huisgehouden letterlijk en figuurlijk, heb iets met stofzuigers, raar.....morgen even laatste wasjes wegwerken.trouwens marco wist niet dat je zo kerstsfeerderig was, wat een grote boom heb je in de kamer, piek past er niet in, en al die kerstverlichting om je huis, hilarisch gewoon. je lijkt gerard j. wel. nooit van je verwacht. ik wens jllie nog heel veel vakantiepret toe de laatste paar dagen, dikke kussie van je surrogaatschoonzus en je allerliefste zussie

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...