vrijdag 25 juli 2008

Vrijdag 8 september

Halloooootjes!

Hier maar weer es ff berichie van mij uit bali! Ik keek al even op msn, maar iedereen ligt natuurlijk nog heerlijk te slapen! Tis dan ook half 7 smorgens bij jullie! Hier ist dus half 1 smiddags.
Gisteravond zijn we met Henri en Liesbeth wezen stappen. Herman lag namelijk met een griepje op bed! Dus hij en Petra gingen niet mee. We zijn naar Expressobar geweest waar een super leuk bandje speelde.

Maar vanmorgen toch onverwacht fit opgestaan. Wel te laat voor het ontbijt helaas!
Gisteren overdag hebben we (Bert en ik) excursie gehad naar oost Bali. En deze excursie was echt 10 x mooier dan de vorige. Dit keer hadden we ook een hele goede gids. Een vrouw die heel goed nederlands sprak en zelf tot haar 10e in NL had gewoond. Dus dat was wel prettig! Ook gingen we dit keer niet naar die galerieachtige dingen waar van je verwacht wordt dat je wat gaat kopen. Eigenlijk moest dat wel want ze belden Anneke (onze gids) wel 5 keer op die dag dat ze er heen moest. Dat heeft dus allemaal te maken met de commissie die ze krijgen als wij er wat kopen. Maar aangezien wij dat allemaal al in onze eerste excursie hadden gedaan vond Anneke het flauwekul dat we nog een keer zouden gaan.
Maar goed.... We hebben echt super mooie dingen gezien!We zijn in tempels geweest waar het ontzettend druk was omdat het volle maan was. Dan gaan de hindoestanen dus in grote getale naar de tempel om te offeren. Wat wel zielig was...... ze offeren naast bloemen, rijste en anderen etenswaren ook kippen en eenden. Ze brengen eerst alles naar de tempel om het te laten zegenen en dan gaan ze de zee op en laten alles op zee los. Ook de kippen..... Tja, en die kunnen niet zwemmen he! Arme beesten! En als ze geluk hebben dan worden ze uit zee gevist door arme jochies die ze dan mee nemen naar huis. Maar ook dan is het geluk niet echt van lange duur, want ze eindigen dan in de pan! Dus reincarneren (daar geloven ze hier allemaal in) in en een kip is niet echt een aanrader! Ook niet in een hond of een zwijn trouwens want dat zijn gereincarneerde slechte mensen! Dus je snapt het al... honden zijn niet echt huisdieren hier en er lopen dan ook een heleboel ERG zielige honden rond hier!!! Maar op de een of andere manier kan ik me daar gelukkig een beetje voor afsluiten. Ik heb hier in elk geval nog niet een potje zitten janken op straat zoals ik in Mexio wel deed. Gelukkig maar! Wel jammer trouwens dat ik mn eigen foto's niet kan plaatsen want in de tempel moeten zowel mannen als vrouwen een sarong (rok) dragen en voor Bert had ik een mooie roze gekocht! haha
Maar goed...... verder zijn we nog in een authenthiek balinees dorp geweest. Men probeert daar de westerse wereld een beetje buiten de deur te houden en de jongeren in het dorp mogen dan ook alleen met mede dorpsgenoten trouwen! Je snapt het al... inteelt met als gevolg gehandicapte kinderen. Maar ik heb er geen een gezien. Het blijkt dus dat die "netjes" ergens in huis opgeborgen worden. Zo gaat dat hier dus nog! Droevig maar waar! Maar het was wel een heel mooi dorpje waar gewoon ergens op de hoofdstraat een kudde waterbuffels lag die gebruikt worden voor het omploegen van de rijstvelden. We zagen er roze, groen, geel en oranje geverfde hanen die voor de hanengevechten worden gebruikt. Wat officieel wel niet meer mag op bali, maar het gebeurt dus nog wel gewoon! Kijk en dat zijn dan weer dingen die ik NIET hoef te zien!
Ik kan nog wel uren door vertellen, maar de gedachte dat iedereen lekker in het zwembad ligt is toch ook wel heel erg prettig.... Denk dus dak het hier maar bij laat en de rest op ga zoeken en een verfrissende duik ga nemen. Zal nog wat zonnestralen jullie kant op sturen want het lijkt er op dat me dat laatst ook gelukt is! Hoop dat jullie van het mooie weer genieten en hoop nog meer dat ik wat van jullie hoor! Dikke zoen en tot schrijfs!
Geplaatst op 8-9-06 om 7:13

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...