vrijdag 25 juli 2008

Bootje varen....

Nadat ik gister het weblog had bijgewerkt kwamen bert en ik op het idee om morgen onze vriendjes op het bounty eiland Lembongan op te gaan zoeken. Dus savonds eerst maar es in de stad gekeken wat het koste als we daar de trip zouden boeken. Dat werd allemaal een vrij prijzige aangelegenheid (minstens 50 dollar pp) dus besloten we om vanmorgen gewoon de taxi naar de haven van Sanur te nemen en daar maar es te kijken of we een bootje konden vinden dat ons over wou varen en dat dan niet al te duur!
Zo gezegd zo gedaan en daar bleken we gewoon op een lokale boot te kunnen voor 5 euro!!! Dus daar zaten we tussen de backpackers lokale bevolking en met een haan tussen de bergen bagage. Na ongeveer een half uur wachten en anderhalf uur varen kwamen we om ongeveer half 11 aan. Tja en toen moesten we Bali Haii nog vinden waar Henri, Liesbeth, Herman en Petra zaten. Natuurlijk werd ons gelijk van alles aangeboden in het haventje. Na enig overleg besloten we maar een scooter te huren want lopen leek wel erg ver. Die jongen waar we de scooter van huurden hielp ons ook nog met de boot boeken voor de terugweg. Natuurlijk wel 3x duurder dan de heenweg, maar dit was dan ook een speedboot. Toen alleen verder. We kregen nog wel een plattegrond mee waar we eigenlijk niet veel uit wijs konden worden. Dus onderweg even vragen aan een mannetje dat langs de weg liep. Hij knikte netjes ja als ik vroeg Mushroom beach that way? Maar toen ik de andere kant op weet knikte hij ook netjes ja.... dus......Maar na enig zoeken vonden we Bali Haii. Er kwam gelijk een mannetje op ons af en vroeg wat we kwamen doen. We vertelden dat we op zoek waren naar vrienden. Hij vroeg wie dat waren en hij wist direkt wie we bedoelden en bracht ons er naar toe! We werden met open armen ontvangen en we hebben gezellig geklets, gezwommen en rond gekeken. Tegen 2 uur met de scooter weer terug naar het haventje waar een crematie aan de gang was. Vreem hoor... een baboe hokje met een grote gasbrander er onder! Aan een man in een winkeltje vroegen we: is there a cremation? No... they are just burning a body! (hahaha)Maar goed.... om 3 uur vertrok onze boot en binnen een half uur waren we terug in sanur waar we direct een taxi aangeboden kregen voor voor maar 60.000 rupiah (das iets minder dan 6 euro) En minder dan we smorgens hadden betaald. Maar de taxi was ook aanzienlijk minder luxe. Een oud groen busje met bankjes aan de zijkant. Niet echt comfortabel maar wat maakt het uit..... Terug in het hotel lekker gedouched en de stad in te gaan om dit ellen lange verhaal te schrijven! ;-)Dat was het weer voor vandaag! Morgen weer excursie! Doegie!!!!!
Geplaatst op 12-9-06 om 12:22

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallootjes, daar ben ik weer! Jee, wat heb ik veel gemist in een weekje tijd! Het lijkt me echt super daar bij jullie, behalve dan met wat ze met de dieren doen! Ik hoop echt dak geen kip wordt na dit leventje, want dan komt mijn verzuipangst vast weer trug terwijl ik er net vanaf ben na al die uren varen! Leuk trouwens dat jullie ook gevaren hebben! En ik moet gewoon die foto zien van Bert int roze! Maar ik vind het helemaal geweldig om te kunnen lezen wat je daar allemaal beleeft, zo is het net of ik soms echt even over je schouder kan meekijken! Ik blijf je op de mailvoet volgen en ga je zo nog ff een mail sturen over mijn Engeland-belevenissen. Maar je hebt het zonnetje de goeie kant opgestuurd, thanks! Blijf genieten en tot gauw! Dikke smok van Lella!!!

Geplaatst door: Lella | 13-9-06 om 16:57

leuk dat jullie zo veel beleven in Bali. Met de poezen is alles oke,en ook met ons.Alle appels zijn uitgedeeld in de familie! en iederéén eet nu appelmoes.
Wanneer zijn jullie weer terug?
Ik dacht zondag, is dat oke?

Groetjes pa en ma.

Geplaatst door: pa en ma | 18-9-06 om 20:34

He vakantiegangers,

Nou nou nou, het word nu toch tijd om weer eens terug te komen hoor!!
We missen jullie, jullie ons natuurlijk ook heeeel errug!!
Ja ik heb weinig nieuws hoor, alles gaat gewoon zijn gangetje.
Het is wel erg leuk om op het werk een sms van je te krijgen!!!! hihi
Nou zus en zwager, veel plezier op de olifantjes.....en geniet nog even.
Dikke KUS XXXXZus XXXX

Geplaatst door: Margreet | 18-9-06 om 20:38

Hoi vakantiegangers,

Veel beleeft daar lees ik wel.
Het is ook erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven!
Hier gaat alles zo z'n gangetje, maar Miek ik mis je hier wel op het werk en hoop je gauw weer te zien!

groetjes Dorien,

Geplaatst door: Dorien | 20-9-06 om 8:21

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...