vrijdag 25 juli 2008

EINDELIJK!!!!!

Nou wat dat nu geweest is weet ik niet, maar ik kon hier tot nu toe steeds niet inloggen op weblog! Waar ik het ook probeerde! maar goed, nu dus wel en dan zal ik de zon maar even laten voor wat ie is en even wat tijd besteden aan een verhaaltje!
Natuurlijk missen we jullie ook allemaal!!! Maar het mooie weer en dit prachtige land leiden ons toch wel een beetje af van het gemis hoor!
Een kijken... wat hebben we tot nu toe allemaal gedaan... Nou heel veel dus! We hebben nog wat excursies gehad waar we oa naar een bos zijn geweest waar allemaal apen leven! Mankaken als ik me niet vergis. Erg leuk was dat. Natuurlijk zat er in het begin van het park een vrouwtje dat banaantjes verkocht dus met een tros minibananen het park in. Nou we waren nog niet binnen of er zat al een aap aan mn broek te trekken. Volgens Anneke, onze gids, kon ik er beter direkt een geven, want anders zou het aapje er zelf wel voor zorgen dat ie er een kreeg door op me te klimmen. Dus zo gezegd zo gedaan en aapje hield banaantje vast in zn bek. Maar daar was mevrouw nog niet tevreden mee. Bleef aan mn broek trekken. Nog maar 1 gegeven, maar nu was zn rechterhandje nog vrij... dus nog een handje over om aan mn broek te trekken (die onderhand al aardig begon af te zakken ;-) Dus nog 1 gegeven en toen was het goed!
Om verder getrek te voorkomen de banenen maar in mn broekzakken gedaan. Maar toen ik even op een muurtje zat had een ander klein aapje dat ook al snel door en gapte ze gewoon uit mn broekzak! Dat was wel leuk dus!
Gister waren we weer op excursie. Dit keer met zn 6en. Dat was best gezellig, maar de excursie was niet echt super. We gingen helemaal naar het noorden van het eiland. En hadden helaas niet Anneke als gids. Dit keer was het Inge, ook een oudere vrouw die niet echt leuk was. Maar goed, met elkaar hebben we het toch wel gezellig gehad. We zijn naar een waterval geweest, naar Lovina beach (zwart lavastrand), een tempel en meerdere malen gestopt om foto's te maken van de rijstvelden. Waar herman het niet kon laten en even wou pootje baden in de modder. Helaas nog met zn schoenen aan! hahaha
Oja... ik zou het bijna vergeten... We zijn ook nog samen met Herman en Petra op excursie geweest om het boeren leven op Bali te bekijken. We zijn toen echt bij mensen thuis geweest. (Wat een tering zooi!!!) En Petra en ik hebben op de sawa's geploegd en rijstplantjes gepoot! Lachen joh!!! Tot halverwege je kuiten in de drek!!! De gedachte dat er ook paling in zat en dat er slangen op de rijstvelden zitten heb ik toen maar even heeeeeeel ver weg gedrukt! Natijd gingen we de plantage nog op en klom er een mannetje in de boom om kokosnoten voor ons te plukken. Dus hebben we kokosmelk zo uit de noot gedronken. Best lekker! Daarna een lokale maaltijd die.... (ik trof het weer) grotendeels uit vis bestond. Gelukkig zat er ook nog een stukje kip bij. Ook lag er iets op ons bord (bananenblad) dat gekookt was in een stukje bananeblad. Toen ik dat uit pakte ging met eten helemaal over want het zag er uit als een pakje kots! Geen van ons heeft dan ook de moed gehad om daar wat van te proeven! haha
Helaas was bert de volgende dag aan de race. Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer last gehad, dus die vaccinatie werkt als een tierelier!!!! Want ik weet zeker dat als ik dat niet gehad had, ik heel bali er onder had gepoept! hihi
Inmiddels hebben we onze excursies er op zitten en gaan we alleen nog de olifantiesafarie doen. Misschien morgen en anders overmorgen! Daar heb ik geloof ik nog het allermeest zin in. Op de rug van een olifant door de jungle!!!
Maar goed, ik ga de rest bij het zwembad zo weer es opzoeken want die moeten haast denken dat ik hier in het internetcafe ben gaan wonen denk ik! Wens jullie allen een fijne dag en kijk uit naar jullie reacties want het is erg leuk om die hier te lezen!
Kus van mij!
Geplaatst op 19-9-06 om 7:07

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Annemieke,
Het is vandaag woensdag 20 september, en ik heb even je reisverslag doorgelezen. Wat leuk om zo direct mee te kunnen genieten.
Gelukkig schijnt de zon ook hier in Hardenberg en Witharen.
Geniet er met z'n allen nog goed van daar in het verre Bali.
Ben je nog mooie keramiek tegengekomen?
groeten voor Bert
Tot mails, Thea

Geplaatst door: thea | 20-9-06 om 14:58

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...