maandag 19 mei 2008

Wandelende tom tom

Jawel.... we zijn weer uit de medina gekomen! We zijn net een stelletje wandelende tomtoms!
Vanmorgen na het ontbijt de stoute slippers maar aangetrokken en zonder een gids de medina ingelopen.
Een markt bij een van de ingangen van de medina.
Overal zie je ezeltjes en paardjes zware lasten dragen.
De smalle en viezige straatjes in de medina.
Het is echt een wirwar van straatjes en na een uurtje was ik het richtingsgevoel wel zon beetje kwijt. Todat we plotseling op een plek kwamen waar we gisteren ook waren geweest. Dus van verdwalen is het niet gekomen gelukkig.
Het is toch wel prettig om zonder gids rond te lopen want je kunt gaan en staan waar je wilt. Zo liepen we een steegje in waar we veel hamers hoorden kloppen. We kwamen op een soort pleintje waar allemaal kopersmeden werkten. Een man nodige ons uit om in zijn miniwinkeltje te komen kijken naar wat hij deed en we mochten zelfs even op zijn plekje plaats nemen met hamer en bijtel. Hij nodigde ons zelfs nog uit om mee naar zijn huis te gaan om bij zijn vrouw en kinderen te eten. Maar aangezien we dat bacterietechnisch gezien niet aan durven (want wat een baggerbende is het hier soms) sloegen we het aanbod af.

Even verderop zat een andere man een soort bekers te bewerken. Ook daar mochten we aan de slag. Erg leuk! Het was zo grappig om te zien dat iedereen (allemaal mannen) het leuk vonden dat we kwamen kijken. En niemand vroeg er geld voor! Dat vond ik ook heel erg bijzonder!

Ik had ballonnen en snoep bij me om uit te delen aan kinderen (ja, je leest het goed! haha)
Ik zag een schattig jochie lopen en gaf hem een balon. Toen vroeg een jongen van rond de 25 of hij er ook 1 mocht en later nog een jongen en ook de man achter een kraampje vroeg of hij er een paar mocht voor zijn kinderen. Even later kwam die jongen acher ons aan rennen en vroeg of hij er nog 1 mocht. Zo zie je maar weer..... mannen... het zijn en blijven kinderen!!! ;-)

Op een gegeven moment kwamen we op het plein waar we gisteren met de gids uit de taxi waren gestapt. Daar hebben we nog even op een terras gezeten. We zagen toen een stelletje straat schoffies die lijm snoven. Tja.... en als ik dat dan vergelijk met die kids die gisteren in die pottenbakkerij werkten... tja dan is kinderarbeid toch minder erg dan dit.....
Maar goed na lekker wat gedronken te hebben zijn we richting de Riad gelopen. Ik dacht dat we we om de medina heen konden lopen. Dat kon ook wel, maar was een flink eind en onderweg werden we nog wel een paar keer lastig gevallen. Het kan hier dus ook! Helaas.

Maar goed, na een flinke wandeling kwamen we aan bij ons riad waar we even een heerlijk dutje hebben gedaan. Toen we wakker werden zijn we gaan eten bij de mc en nu dus even een dit verhaaltje schrijven en dan zo maar weer de koffer inpakken en morgen om8.50 op de trein naar marrakech. Dat beloofd weer een lange dag te worden!

doeg doeg allemaal!

Anoniem zei

Ha Vakantiegangers,
Geweldig hoor, wat jullie allemaal meemaken, en leuk zo'n bloq.
Geniet ervan. Hoe moet je nu veel spullen meenemen als je op de heenreis al 4 kg overgewicht hebt?
Veel plezier vanuit Zwolle van Klaas en Jose

Anoniem zei

ha treintjes gaan jullie goed ?in de trein vinden jullie het vast fijn .wens je ook voor de laatste dagen veel plezier groet mam.

Hee Meiden,

Leuk hoor, om dat laatste stukje te lezen van dat pottenbakken en zo.
Het is nu woensdagmiddag, en ikhoop dat jullie vanavond nog evenonline komen.

groetjes vanLeontine en de kids

dikke knuffel van mij

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...